חוזרים ללימודים ולשגרה, גם הכלב!

חוזרים ללימודים ולשגרה, גם הכלב!

החופש הגדול אוטוטו מסתיים ובני הבית כולם ישובו אל שגרת הלימודים והעבודה. את הכנת הילדים לקראת הלימודים אנו עושים באופן ברור מאליו, אך האם דאגנו להכין גם את הכלב המשפחתי לתחילת שנת הלימודים? משפחות רבות ניצלו את תקופת החופש הגדול לאמץ כלב אולם עם תום החופש מוצא עצמו הכלב, שהורגל לתשומת לב וחברה רוב שעות היום,  בודד בבית או בחצר במשך שעות ארוכות. בכל תחילת שנת לימודים נרשמת עליה במספר הכלבים הננטשים או נמסרים לאימוץ. בכדי להתמודד במשותף עם החזרה לשגרת החיים העמוסה, ד"ר משה רפלוביץ', יו"ר ארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות ממליץ להיערך גם עם הכלב לתחילת השנה החדשה ולהכין שגרת יום שתתאים גם לו.

זכרו כלב אינו צעצוע שניתן לזנוח בתום השימוש. ההורים- הראו דוגמא אישית לילדיכם , למדו אותם לאהוב ולגלות אחריות כלפי חיות המחמד. אם אימצתם את הכלב לדרישת הילד התחלקו איתו באחריות ובטיפול.

ודאו שלכלב יש מקום משלו: מלונה לשוהים בחצר, עריסה או שטיחון לאלה שבבית. הדבר חשוב על מנת שהכלב ידע את מקומו וייהנה בו מעצמאות.

לפני שיוצאים מהבית צאו עם הכלב לטיול, עדיף טיול ארוך או פעיל, על מנת שיהיה פחות פעיל בשעות בהן יישאר לבד. וודאו שהכלב אכן עשה את כל צרכיו.

עדיף שאחרון היוצאים יעשה את הטיול, על מנת לצמצמם את זמן השהות של הכלב ללא עשיית צרכים.

מומלץ להשאיר לכלב מנת אוכל, וכמות נכבדה של מים לפי צרכיו. אם חזרתם וקערת המים ריקה, הקפידו להשאיר יותר להבא או להחליף לקערת מים גדולה יותר.

בעלי חצר- הקפידו לחסום פרצות מבעוד מועד ולסגור את שער החצר ביציאה למניעת שוטטות של כלבכם וכניסת כלבים זרים לחצר.

בעלי חצר לא מגודרת, קישרו את הכלב כך שיהיה לו די מרחב תנועה, והקפידו שבמרחב יהיה צל נגיש עבורו. מקמו את קערית המים במקום בו יש את מרבית השעות המוצלות, כמונו גם הוא לא ייהנה לשתות מים רותחים.

למשאירים את כלבם בבית, ניתן לסגור דלתות חדרים ואזורים רגישים, הכלב ייהנה באותה המידה גם במרחב שהשארתם לו, הוא אינו זקוק לדירת 4 חדרים עם עליית גג ומטבח מרווח.

במידה והכלב עדיין גור ונוטה לנשוך וללעוס חפצים, השאירו לו נשכן לכלבים, עדיף כזה שהורגל אליו והוא מחבב במיוחד, על מנת שיפרוק את מרצו מבלי לפרק את הבית.

אם הכלב מיילל כאשר אתם יוצאים מהבית, הקפידו לתת לו צ'ופר מיד לפני שתצאו. עם הזמן יתרגל הכלב לעובדה שאתם הולכים אך גם חוזרים. אם היללות נמשכות תקופה ארוכה התייעצו עם הווטרינר. 

אם גיליתם שהכלב פספס ועשה צרכים במקום לא מתוכנן, אל תענישו אותו או תצעקו עליו. תגובה כזו רק תגרום לו להתרגל לכך שאתם עצבניים כשאתם חוזרים הביתה. התייעצו עם הווטרינר על הדרך לגמול את הכלב.

רצוי שהראשון שמקדים לשוב הביתה ייצא עם הכלב לטיול, גם לזה שהיה משוחרר בחצר. לאלו שהיו קשורים או סגורים בבית כדאי לעשות סיבוב ארוך יותר ופעיל יותר, לשחק ולרוץ מעט, על מנת שיפעיל עצמו ושתוכלו ליהנות גם בעתיד מכלב פעיל ובריא.

חיות מחמד הן תוספת ברוכה לכל משפחה. הקפידו על חינוך ומשמעת ועל שגרת טיפול וחיסונים ותיהנו מבני לוויה אוהבים ומאושרים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*