חג השבועות הינו חג מתן תורה – שניר אלמליח

חג השבועות הינו חג מתן תורה – שניר אלמליח

חג השבועות הינו חג מתן תורה, יום בו ניתנה תורה לעם ישראל.
חג זה נקרא גם חג העצרת, ובמשנה מובא "בעצרת נידונים על פירות האילן", והאדם כידוע נמשל לעץ השדה, אם כך פירות האילן אלו ילדיו, נמצא שביום זה כל אחד ילדיו נידונין מה יהיה עתידם, ובעיקר העתיד הרוחני שלהם.

בספר "פלא יועץ" כתב: ומה טוב דבר בעתו, לשפוך נפשו בימים האלה ובזמן הזה שיזכה הוא ובניו לכתרה של תורה, ללמוד וללמד לשמור ולעשות.

חג השבועות הוא יום הדין על תורה.
כתב השל"ה הק' וז"ל: חייב אדם לשמוח בזה החג ביותר, כי הוא יום שזכינו בו לכתר תורה וכו', והשמחה אשר ישמח תהיה שמחה רוחנית, להודות ולהלל לה' יתברך שנתן לנו התורה ולהתעורר מאוד בלבו להתקדש ולתקן מעשיו ולהיות מוכתר בכתר תורה, לקיים והגית בו יומם ולילה, כי היום הזה הוא יומא דדינא, וכמו שכתב בספר "תועלת יעקב" וכו' והעולם נידון ביום זה על התורה שניתנה בו וכו' ".

ביום מיוחד שכזה לאחר שנזכה לנצל את הלילה הקדוש הזה לתפילה ולימוד תורה, נתאמץ בתחינה לפני הקב"ה, שיזכה אותנו לקבל שפע של הבנה בתורה, שפע של התמדה בתורה, שנהיה עמלים בתורה, וממקיימה מצוותיה, ושנזכה אנו ובנינו, וצאצאינו, ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים את כל דברי תלמוד תורתיך באהבה, וזכות התורה הקדושה והברכות הכתובות בה תעמוד לנו ולזרענו עד עולם. אמן.

חג שבועות שמח.
שניר אלמליח.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*