זינוק של 153% בביקוש לדירות גן באשדוד בחודש באוקטובר

זינוק של 153% בביקוש לדירות גן באשדוד בחודש באוקטובר

חברות הנדל"ן והקבלנים מדווחים על זינוק של עשרות ומאות אחוזים בביקושים לדירות גן בחודשים האחרונים ובחודש אוקטובר בפרט ברקע משבר הקורונה, וגם נתוני החיפושים באתר יד 2 מאשררים את הדיווחים.

באשדוד למשל נרשמו בחודש אוקטובר 17 אלף חיפושים לדירות גן באתר יד 2, לעומת כ-6,700 חיפושים בלבד בחודשים בינואר-פברואר טרום התפרצות משבר הקורונה – זינוק של 153%. נראה כי תקופת הקורונה שלוותה בפרקי זמן ממושכים  בבידוד ובסגר הדגישה את החשיבות להימצאותה של פיסת קרקע / גינה קטנה בבית ומכאן הדרך לגידול בביקוש הייתה קצרה ביותר.

לדברי ורד צרפתי זבולון, יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד וסגנית נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "באופן כללי ניתן לראות בבירור שהישראלים כבר לא נותנים לקורונה להשפיע על השיקולים שלהם ברכישת דירה, מתוך הבנה כי הנגיף לא יעזוב בקרוב ועליהם להמשיך בשגרת חייהם במציאות החדשה שהקורונה הכתיבה. עדות לכך ניתן לראות בנתוני המכירות בחודשים האחרונים שהיו נתוני שיא של כל השנה והיוו זינוק של עד 100% במכירות דירות חדשות בכל הארץ".

ברמה ארצית באוקטובר השנה נרשמו באתר יד 2 כ-406 אלף חיפושים לדירות גן, לעומת 187 אלף חיפושים בממוצע לחודש בינואר-פברואר (זינוק של 117%) ולעומת 198 אלף חיפושים באוקטובר 2019 (זינוק של 105%).

בין הערים המובילות בביקושים לדירות גן בתקופה זו הן ירושלים, חיפה, אשדוד ואשקלון, פתח תקווה, נתניה, כפר סבא, הרצליה, רמת גן ורעננה – כמות הביקושים בערים אלו זינקה באוקטובר עד 190% לעומת הביקושים בחודשים ינואר-פברואר טרום התפרצות משבר הקורונה.

צילום: אבי רוקח

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*