זיהוי תקלות שונות ברכב וכיצד להתמודד איתן

זיהוי תקלות שונות ברכב וכיצד להתמודד איתן

מכונית היא חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו, והעובדה שהיא מעבירה אותנו מנקודה א' לנקודה ב' נראית לנו מובנת מאליה, כך שאין פלא שכשמתרחשת תקלה כזו או אחרת אנחנו מרגישים במקרים רבים חסרי אונים לחלוטין.

אמנם חלק גדול ממערכות הרכב הן מורכבות ורגישות, ולא מומלץ להתעסק איתן (אלא אם כן אתם בטוחים לחלוטין שאתם יודעים מה אתם עושים), ובנוסף אלתורים או תיקונים לא מקצועיים עלולים להוביל לפגיעה בבטיחות ועל כן אסור לנסות זאת – אבל גם כך ישנן תקלות פשוטות שאיתן כל אחד יכול להתמודד.

בדקו את הצמיגים לפני כל נסיעה

אחת התקלות היותר מפחידות, ומסוכנות, היא פיצוץ באחד הצמיגים תוך כדי נסיעה.

התמודדות עם תקלה כזו מחייבת קור רוח מוחלט, ובעיקר מאמץ למנוע את התרחשותה: ראשית הקפידו לרכוש צמיגים איכותיים, בנוסף מלאו אוויר אחת לשבוע עפ"י הנחיות היצרן והמלצה נוספת היא לבדוק אותם לפני כל נסיעה כדי לזהות אם ישנה בעיה כלשהי (עיוות, פגיעה, שחיקה משמעותית וכו').

האוטו לא מתניע? בדקו אם הבעיה היא במצבר או בסטרטר

אחת התקלות היותר נפוצות – וגם היותר מתסכלות – היא סיבוב מפתח בסוויץ שנתקל בחוסר תגובה של המכונית.

כשהרכב לא מתניע, ישנן שתי סיבות עיקריות אפשריות: מצבר שהתרוקן או סטרטר שהתקלקל. כדי לבדוק איזו מהן מונעת מכם להגיע ליעדכם, נסו לצפור – צפצוף חלש מעיד על התרוקנות המצבר, צפצוף חזק מעיד שהסטרטר הוא האשם. באופן דומה אפשר לנסות להדליק אורות גבוהים – עוצמת אור חלשה מעידה על בעיה במצבר, עוצמה גבוהה מסגירה את הסטרטר כאשם.

אם המצבר הוא הבעיה, הדרך הטובה ביותר לפתור את התקלה היא ע"י חיבור הכבלים (אם אין לכם ברכב, קנו כאלה עוד היום) למצבר של מכונית אחרת, כשהמנוע שלה פועל. תחילה מחברים את הכבל האדום לקטבים החיוביים בשני המצברים, ולאחר מכן מחברים את הכבל שחור או לקטבים השליליים או לגוף המכונית. בכל מקרה חובה לבדוק בספר הרכב שלכם שהתנעה בדרך זו אינה מסוכנת למערכות הממוחשבות.

גם בעיית סטרטר תקול ניתן לפתור לפני שמגיעים למוסך – באמצעות מכה קלה עם הפטיש על הסטרטר (שאת מיקומו ברכב שלכם תוכלו לגלות בספר הרכב). עשו זאת בזהירות, ובכל מקרה גם אם הצלחתם להניע את הרכב גשו למוסך.

נורת השמן דולקת? עצרו מיד בצד

אם נורת השמן נדלקת חובה לעצור מיד בצד, שכן המשך נסיעה עלול לגרום נזק חמור ובלתי הפיך למנוע.

אם יש לכם גישה לשמן, ואתם יודעים איפה ממלאים – עשו זאת. אם לא, אין מנוס מהזעקת גרר. בכל מקרה כדאי לאחר תיקון התקלה לגשת למוסך על מנת שיבדוק לעומק מדוע היא התרחשה. אם אתם לא בטוחים שאתם יודעים מהי נורת השמן, גשו עכשיו לספר הרכב וגלו היכן היא ממוקמת בלוח השעונים שלכם.

st

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*