זהירות, אופניים חשמליים

זהירות, אופניים חשמליים

סיפורו של הנער בת"א, אשר רכב על אופניים חשמליים ופגע בקשיש שהיה בדרכו לעבודתו, צריך לעורר את תשומת לב הציבור באשר לסכנות הכרוכות ברכיבה לא זהירה, במיוחד לאור מקרה זה שהסתיים באופן טראגי, שכן הפגיעה גרמה לפצוע דימום מוחי שהביא למותו. במקיף ו' אירחו את נציגי "אור ירוק" לסדרה הרצאות על זהירות ובטיחות והצלת חיים.

אופנים חשמליים, שמהירותם מגיעה לחמישים קמ"ש, גורמים לפגיעות רבות בהולכי רגל. בנוסף, מתבררת עובדה כאובה: תאונות דרכים מהוות את גורם המוות מספר אחת בקרב הצעירים. לא תחלואה, ולא צבא!

רק באחרונה התבשר הציבור הישראלי, שילד אשר רכב על אופניים חשמליים פגע בקשיש אשר היה בדרכו לעבודתו בת"א. הפגיעה פצעה קשות את האזרח, שלא סבל לפני כן מבעיות בריאות כלל, והסבה לו דימום מוחי שהביא למותו.

סיפור זה והנתונים הנ"ל הניעו את מקיף ו' להזמין את נציגי "אור ירוק", להרצות בפני כל תלמידי בית הספר. תלמידי שכבה ז' זכו לשמוע הרצאה בנושא: "חוצים את הסכנות". ההרצאה העלתה את הסכנות הניצבות לפתחם של בני הנוער הצעירים: חציית כביש, הסעות תלמידים, קורקינט, היסח דעת, ועוד. ההרצאה הייתה מלווה בסרטונים לא קלים לצפייה, אשר הציגו ילדים שנפגעו קשה כתוצאה מרכיבה לא זהירה, מפגיעת רכב בהם, או מהימנעות משימוש בחגורת הבטיחות בזמן נסיעה.

שכבה ח' האזינו להרצאה "נזהרים בדרכים", המתמקדות בארבעה מוקדי סיכון מרכזיים לגיל זה: חציית כביש ושהייה על הכביש, נסיעה באוטובוס, חגורות בטיחות ורכיבה על אופניים חשמליים.

לשכבה ט' הותאמה הרצאה בנושא "הולכים על בטוח", שמעלה דימות בטיחותיות כהולכי רגל, כנוסעים ברכב, כרוכבים ללא קסדות כשהאוזניים מחוברות לאוזניות, ובמצבי סכנה נוספים לחיי בני הנוער.

בבית הספר אומרים כי "גם לשכבת התלמידים המתבגרים מתוכננות הרצאות, כשהפעם המיקוד יהיה בלחץ חברתי ונהיגה תחת השפעתו הקטלנית של האלכוהול".

שילה כהן, רכזת החינוך החברתי, הודתה לארגון "אור ירוק" על סדרת ההרצאות שנשאו בפני תלמידי בית הספר ותמצתה את חשיבותן באמרה המפורסמת: "כל המציל נפש אחת – מציל עולם ומלואו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*