ומי לא בא למסיבה? ראש העיר

ומי לא בא למסיבה? ראש העיר

בפוליטיקה כמו בפוליטיקה אורח הכבוד ויקיר המסיבה יכול להפוך תוך 24 שעות למוחרם המקומי. העיתוי: מוצ״ש, הלוקיישן: אולם האצולה אשדוד, האיבנט: חגיגת הניצחון של מועמדי ש״ס בכל הארץ בבחירות המוניציפליות. הנואם הראשי: שר הפנים ויו״ר תנועת ש״ס אריה דרעי.

כן, אריה דרעי,ההוא שהצטלם ופרגן עד השמים למועמד לראשות העיר באשדוד ד״ר יחיאל לסרי, הראשון ששם את הז׳יטון היקר שלו על הדוקטור המרוקאי, הוא ולא אחר. הוא גם זה שככל הנראה עומד מאחורי ההוראה שיחיאל לסרי לא יוזמן לאירוע.

ככה זה בפוליטיקה, באים עם רשימת דרישות מטורפת, לא מקבלים הכל אז מחרימים ועושים שיימינג, ככה זה עובד בש״ס. אין פוליטיקה בצד וחברות בצד, אין לרכך ולכבד את ראש העיר שמתארחים אצלו, לא. לא ייתן לא יוזמן!

ש״ס עדיין לא נכנסה לקואליציה, ש״ס ככל הנראה תיכנס לקואליציה. אך מה שאנו עדים לו בימים אלה הוא שיעור פוליטי אותו עוברת ש״ס. שיעור שישמש דוגמא ועוד ידברו עליו וישתמשו בדוגמתו שועלי הפוליטיקה בעשורים הקרובים.

יש שיגדירו אותו כמנהיגות, יש שיגדירו אותו כתרגיל המסריח ויש שיגדירו אותו כמהלך ששינה את פני העיר. ש״ס גם כשיכנסו לקואליציה, לא יכנסו בשאננות שהיו אמורים להיכנס במידה וגבי כנפו היה חותם על המסמך הראשוני.

ההבנות הראשוניות עם סניה והכניסה המפתיעה שלו לקואליציה יזכו ללא ספק לתואר המהלך הפוליטי המשמעותי ביותר שנראה פה בעשורים האחרונים, זו תמונת הניצחון של מחאת השבת והגשמת רצונו של הבוחר.

הבחירות האחרונות למי שלא שם לב היו בחירות היסטוריות, לא עוד סיעות רוסיות, המבוססות על מועמדים מחבר העמים, כצנלסון גיוון את הרשימה עם כוחות ישראלים צעירים לצד ותיקים מחבר העמים, למועצה רוב חילוני מובהק שמאמין ב״חיה ותן לחיות״ רוב המתנגד לכפיה דתית ורוב שמתאים הרבה לדעתו האישית של ראש העיר. שמאמין בססטוס קוו המקומי וחיים משותפים.

יחיאל לסרי חווה על בשרו קיצוניות והשתלטות פוליטית של מחנה השבת והבין מהר מאוד לאן זה מוביל את העיר ויותר מכל, לאן זה מוביל אותו.

זו הסיבה העיקרית לנחושותו ולהוראה שנתן ליד ימינו גבי כנפו: ״תחשוב רחב״. כנפו הבין שאם הוא מרצה את ש״ס הוא אמנם יוזמן לאירוע הגדול ואפילו ישב בבימת הכבוד לצד השר אבל זו תהיה הנאה רגעית שתלטף את הלחי לפני הסטירה הציבורית שהוא וראש העיר עתידים לקבל.

השניים בחרו באופן מושכל לוותר על התענוג וללכת למהלך עירוני מתקן, מהלך שמקיים את הבטחת נאום פתיחת הקמפיין ואת נאום הניצחון: ״שבת אחים גם יחד״. זה הסלוגן ושום מוצ״ש באולמי האצולה לא הולך לשנות להם את התכניות.

ש״ס מצידה תמשיך ותאלץ להתפשר, הרי בסוף זה ייגמר בלחיצות ידיים וניסיון לא מוצלח בניהול משא ומתן מצד ש״ס, לאבי אמסלם יש עוד דרך ארוכה בפוליטיקה ושיעור כזה בשלבים המוקדמים יביאו אותו מוכן ובשל לדברים גדולים יותר. זו מהות הפוליטיקה, ניסיון תחילה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*