ווטרנים בפארק בן גוריון

ווטרנים בפארק בן גוריון

השבוע ציינו את הניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, בשורה של אירועים שהחלו בטקסי זיכרון וניצחון מול אנדרטת הניצחון ובאתר הזיכרון בבית העלמין, והסתיימו בתהלוכה ססגונית בהשתתפות וטרנים, תלמידים ותושבים.

באשדוד התקיימו מספר אירועים וטקסים לציון 72 שנה לניצחון במלחמת העולם השנייה. בשבוע הראשון של חודש מאי התקיימו טקסי הנחת זרים באנדרטות ברחבי העיר: אנדרטה לגריגורי אושפוליס – בעל תואר גיבור ברית המועצות, אנדרטה ליבסיי ווינרוב – בעל תואר גיבור ברית המועצות ובכיכר הניצחון, באנדרטה לחיילים היהודים שנפלו בחזיתות מלחמת העולם השנייה.

האירוע המרכזי, "מצעד הווטרנים", התקיים אתמול (8 במאי) לאורך שדרות וייצמן ולאחריו התכנסו כולם על מדשאת פארק בן גוריון לטקס ולפעילות משותפת. כתף אל כתף צעדו נציגים ארגונים ציבוריים של ווטרנים, נכי המלחמה, אסירים לשעבר בגטאות ובמחנות ריכוז, ניצולי המצור על לנינגרד, ארגון "ילדי השואה", משתתפי היוזמה הציבורית בשם "גדוד האלמותי" ובני נוער: תלמידי בית הספר "אורט", בית הספר "לקט" (מנהלת פירה גרינס), להקת ילדי "קשת" (מנהלת אירינה מטוחנוב) ותושבים רבים. "בסך הכול, כאלפיים תושבי העיר ואורחים יצאו לחגוג את החג הגדול הזה – חג הניצחון על הנאצים" אומרים במחלקת הקליטה.

18319093_1411395642232746_5731040215989662170_o

הטקס החגיגי התקיים כאמור בפארק בן גוריון. סגן ראש העיר ולדימיר גרשוב, יו"ר ועדת ההיגוי של חגיגות יום הניצחון, פתח את הטקס בדקת דומיה לזכר הנופלים במלחמת העולם השנייה. בטקס נאמו שרת הקליטה חברת כנסת סופה לנדבר, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, סגן ראש העיר בוריס גיטרמן, יועץ קונסוליית רוסיה בישראל אלכסנדר קרוקוב, יו"ר התאחדות נכי מלחמת העולם השנייה אפריים פפרני, יו"ר סניף אשדוד של התאחדות לוחמי מלחמת העולם השנייה מיכאל דנדזה ויו"ר עמותת "זיכרון" אהרון מולוטקובסקי.

1

משובב את הלב היה לראות את בני הנוער הצעירים צועדים יחד עם הוטרנים – ציבור הלוחמים במלחמת העולם השנייה, כשהם לבושים במדים צבאיים מתקופת המלחמה, נושאים בידיהם ציוד צבאי היסטורי וחלקם נשאו תמונות של קרובים ולוחמים שלחמו או נהרגו באותה מלחמה נוראה. בתום הטקס, על פי המסורת, הווטרנים והצעירים רקדו יחד ושרו שירים אהובים של שנות המלחמה.

את הטקס ארגנו כבכל שנה מחלקת הקליטה, בניצוחה של דניאל שמלוב. תודה למינהלת רובע ב' ולמשטרה על הסיוע והסדר.

צילום: גריגורי רייכמן, גנדי לויטס

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*