ואיזה מסכנים העסקים…

ואיזה מסכנים העסקים…

רק לפני שנה הועמדה הקהילה העסקית בדרום בכלל ובאשדוד בפרט במבחן הישרדות אמיתי, חודשיים ללא עבודה בעקבות מצב בטחוני זה לא מצב שכל עסק יכול לעמוד בו, למרות הפיצוי שחלק מהעסקים היה זכאי לו נאלצו הרבה עסקים לסגור שעריהם, חלקם ביצעו קיצוצים וצמצומים וחלקם לקח הלוואות גדולות בתקווה לעתיד טוב יותר.

חשוב לציין שגם בימים כתיקונם מאוד קשה לנהל עסק בישראל, תקופת החגים היא תקופה מאוד בעייתית, עסקים שהם נותני שירות קופאים בתקופת ספטמבר ואינם מצליחים לייצר מחזור עסקים שיכול להחזיק את העסק, כל ההוצאות נשארות בעינן, השכירות, הארנונה, ההוצאות השוטפות והכי חשוב… המשכורות. המעביד משלם חודש מלא שבפועל הוא מקבל מספר מצומצם מאוד של ימי עבודה מהעובדים.

עפ״י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2014 נסגרו כ-41,900 עסקים, אין פילוח גיאוגרפי עפ״י ערים אך כולנו יודעים שבאשדוד מצב העסקים המתחלפים לא מעודד, די לקחת את עיתון מקומי מלפני שנתיים כדי להבין שאחוז משמעותי מהם כבר לא קיימים. נתון נוסף ופחות מעודד הוא שכמחצית מהעסקים שורדים מקסימום 5 שנים.

השנה, אחרי חופשת חגים ארוכה הגיע המצב הבטחוני בו הרחובות הפכו פחות ופחות בטוחים, אנשים מעדיפים להישאר בבית ולא לקחת סיכונים מיותרים, יוצאים פחות, קונים פחות, זו המשוואה בשורה התחתונה, היות וההווה לא משהו והסוף לא נראה באופק קשה עדיין לסכם.

אז מה אנחנו כן יכולים לעשות כדי לסייע?

כדי להרים כלכלה מקומית ולסייע בקיומה הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקנות מתוצרת מקומית, גם אם מדובר ברשת עדיף תמיד לקנות מסניף מקומי שנמצא באשדוד.

מוסדות עירוניים וחברות גדולות חייבות לתת עדיפות לספקים מקומיים, בכל מכרז ובכל הצעה חייבת להינתן עדיפות למי שמשלם ארנונה באשדוד ומעסיק תושבי אשדוד, במידה וכמובן הוא עומד בכל תנאי המכרז.

בתקופות יוצאות דופן כמו רגישות בטחונית ומבצעים צבאיים צריך לשקול סיוע בארנונה, הסדרי תשלומי מע״מ והלוואות בערבויות מדינה לעסקים שנקלעו לבעיות נקודתיות.

אסור לנו לשכוח שכל עסק שנסגר הופך ממעסיק עצמאי שמשלם מיסים ומעסיק עובדים למובטל שמשאיר חובות והופך לנטל על העירייה ועל המדינה.

אז בפעם הבאה שאתם נוסעים לת״א או לכל מקום כדי לקנות רהיטים, בגדים או לא משנה מה יש מישהו באשדוד שבעזרתך יכול לשלם את השכירות או עוד משכורת לתושב העיר שלנו.

בתקווה לימים שקטים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*