התמודדות במכרזי תחבורה של המדינה

התמודדות במכרזי תחבורה של המדינה

המומחים של אמצ שמש מסבירים איך זה עובד.

לפני זמן קצר פרסם משרד התחבורה, בשיתוף משרד האוצר ורשות החברות, מסמך הנחיות שמטרתו ליצור סדר בבלגן השורר בתחום מכרזי בניית תשתיות התחבורה במדינה. השאיפה הינה לשים סוף למצב שבו כל חברה ממשלתית מפרסמת מכרזים בתנאים שלה, דבר היוצר אי ודאות של ממש. רוצים לדעת יותר? המומחים של אמצ שמש מסבירים איך זה עובד. התחילו לקרוא..

מכרזי תחבורה – כך זה מתחיל

כאמור, חברות ממשלתיות מתחום התחבורה הן אלו שאחראיות על פרסום מכרזים, והן עושות זאת לעיתים קרובות. מטרתן היא מציאה של חברה לטובת ביצוע פרויקט או עבודה כזו או אחרת. המכרז חייב להיות מוכן בצורה מקצועית באמצעות ועדת מכרזים ייעודית, המסתייעת במומחים מתחומים שונים. כאשר המכרז מוכן, יש לפרסם על יציאתו במקום גלוי כגון העיתונות היומית, המקומית או האינטרנט. כל חברה שמעוניינת בכך רשאית לקבל את פרטי המכרז (לעיתים בתשלום) ולהחליט האם ברצונה וביכולותיה לעמוד בתנאים אותה קבעה החברה המפרסמת.

לב המכרז – מציעים הצעות

בשלב זה, מתחילות "לזרום" הצעות לביצוע הפרויקט. באופן טבעי, פרויקטים גדולים, בעלויות של עשרות ומאות מיליוני שקלים, הן נחלתם הבלעדית של חברות הענק בתחום, ביניהן אמצ שמש. החברות המציעות חייבות להוכיח יכולות ממשיות לעמוד בתנאי המכרז ובביצוע הפרויקט, בראשם יכולות כלכליות, מומחיות מקצועית, כלים הנדסיים והון אנושי. המכרז נמשך בין שבוע ל-90 ימים, ובסיומו נערכת ישיבת פתיחת מכרז, בה נחשפות כלל ההצעות (נציגי החברות רשאים להיות נוכחים בזמן הישיבה). הישיבה מתנהלת באופן מסודר, תוך רישום פרוטוקול מלא. בסיומה, נבחרת החברה הזוכה, אשר אינה בהכרח זו שהציעה את הצעת המחיר הזולה ביותר. מכאן והלאה נוצר חוזה ההתקשרות, אשר מבוסס על עיקרי הדברים אשר פורסמו במכרז.

חשוב לציין – המידע שניתן כאן באדיבות המומחים של אמצ שמש מפשט מעט את הנושא הסבוך של מכרזים פומביים בתחום התשתיות. מומלץ בחום ללמוד את הנושא ממומחים על כל דקויותיו והמשתנים הרבים שבו, על מנת להגיע מוכנים ככל האפשר לכל מכרז ומכרז.

אמצ שמש – היסטוריה עשירה, עתיד מבטיח

חברת אמצ שמש, אשר תחגוג בקרוב 30 שנה להיווסדה, נחשבת למובילה בתחום הבנייה, בזכות איכות ביצוע גבוהה במיוחד, מקצועיות וחדשנות, ועמידה בכל עת בתקנים המחמירים ביותר הקיימים בענף. מאות פרויקטים בהם משתמשים מיליוני ישראלים מדי יום חתומים על השם והמוניטין של חברת הענק, שעל אף גילה המופלג, עתידה עוד לפניה.

בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*