התינוק הצוחק בגרברית / סיגל דוד בוקסדורף

התינוק הצוחק בגרברית / סיגל דוד בוקסדורף

תינוק נולד –זו אמורה להיות חגיגה אמתית. לא כך קורה ומתרחש, עדיין, כשתינוק עם תסמונת –דאון מגיח לאוויר העולם, המבורך בכרומוזומים ומשופע ובדעות קדומות. האחת מהן מתבססת על הנחה כושלת "הולדתו של תינוק עם תסמונת –דאון מסמנת "פגם" רפואי, ומשם בצאתו "פגם" חברתי."

מקרה "תינוק גרבר" מציף מחדש נושא זה ומעמיד אותנו שוב בקדמת הבמה . אין ספק שחברת "גרבר" עשתה תהליך שיווקי מסחרי מבריק, מהמקום הכי רגיש והכי חברתי. באמת, כל הכבוד על מהלך גאוני, המשרת נאמנה את שני הצדדים , ומפיק רווחים גם לצדדים נוספים בהם אעסוק בהמשך.

הרי, להיות בקדמת הבמה זהו המקום, הראוי לכל אדם להיות בו, בטח לכל תינוק מראשית דרכו ובוודאי תינוק "תסמותק" שנולד עם תסמונת –דאון. מלידת בני נועם (אשר) לפני כ-5 שנים שמתי לי למטרה לשגרר את השיח הראוי לדבר את הילד המיוחד, שחונן בכרומוזום נוסף. יחד עם אימהות "תסמותק" מכל רחבי הארץ ומכל הגילים אנו עושות ימים כלילות בכל ערוץ אפשרי על מנת להציג את "חצי הכוס המלאה" במטרה עילאית לשלב את החברה האנושית עמנו יד ביד במסע המרגש, המאתגר והעמוק, שזימנו לנו בנינו ובנותינו. המטרה שכל אחד ואחת יכיר, באמת ובתמים, את עולמו השלם של הילד המיוחד, ויבין כי ילד הוא ילד מעצם טבעו ובריאתו. בנוסף לצרף את כולם אל אותם שבילים שאנו סוללות עבורם בתוך שבילי חייהם. השלב הבא שכבר מתרחש הוא להעביר את  "השיגעון" שלנו והאהבה האינסופית בגאווה שאנו חשות כלפי בנינו ובנותינו זה .

נועם-תינוק-מחייך

הרגע בו הכריזה חברת המזון  "גרבר" על הבחירה בתינוק עם תסמונת –דאון כפרזנטור הראשי שייצג אותה, נכנס והתלבש ככפפה ליד לכל המסרים המהותיים שאנו רוקמות בחוט הכרומוזומלי כלבוש מלכות ועטרת זהב למען החברה האנושית. לא הפסיקו להגיע אלי הודעות, תיוגים ושיתופים מכל רחבי הארץ בכל דרך אפשרית שם כתבו לי : "ראי" "גאווה" "משמח" ועוד. כל ההודעות, ראשית, הרנינו את לבי, כי זה מוסיף כל פעם מחדש את הגושפנקה, כי אנו עושות משהו טוב ברשתות החברתיות ובפועל בשטח להובלת תהליכים מאירים בכל נושא ילדי "תסמותק".

דבר נוסף שבאמת כה ריגש, הוא שאנו על המפה, שהניצנים אותם התחלנו לזרוע נובטים לכדי גינה ארצית ועולמית מפוארת ,בה ילד עם תסמונת –דאון מאיר כל חלקה, והשיח לגביו ואודותיו פורח  ומבשם ממקום של שפע כרומווזלי מהצד היפה שבו. כן, החיוך של "תינוק גרבר" היה שם תמיד, אך הפעם האמירה היא שגם חיוך של תינוק תסמונת –דאון אנו מצליחים לראותו ומבינים שהוא יפה באותה המידה והוא נושא עמו ייחוד ערכי עמוק יותר, וזה מה שבאמת מוביל את כולנו להתפעל.

ממה אנו באמת מתפעלים? אנו מתפעלים מעצמנו: שהיום אנחנו מצליחים לראות את אותו התינוק שעד לא מזמן ניסינו להחביאו מעיני העולם והחברה, כן אנו רואים את אותו תינוק שמציעים לנטוש ולהחביא מעיני כל, כן, אותו תינוק שאנחנו לא מצליחים לצעוק "מזל טוב" כפי שצעקנו כשאחיו או אחותו נולדו, כן…כולנו יחד מתרגשים למעשה מעצמנו ,מהשינוי הפנימי אותו עברנו ,ואותו שינוי חלחל גם בדמנו אל עמקי נשמתנו ומשם לארובות עינינו- והפלא ופלא- הצלחנו לזהות גם את החיוך המרגש והמתוק של התינוק עם תסמונת –דאון.

מבחינתי, המהלך הגרברי  של הגברבר הקטנטן הוא חיזוק נוסף לדרך המוארת ,אשר אותה אנו מבקשות לשגרר. כיצד סיכמו זאת בחברת גרבר? " כל תינוק- הוא תינוק." ואני אוסיף ואומר שכל אדם הוא בן אנוש בחברה האנושית, והוא חלק מהותי מיצירת השלם כולו : "אין מושלם- יש שלם".

סופ"ש נעים לכולנו לחיי החיוך המבורך המרופד בכרומוזום אחד נוסף.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*