התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד חוגגת 25 ומציגה עונה של כוכבים

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד חוגגת 25 ומציגה עונה של כוכבים

קובי אפללו, אסתר רדא, מוריס אל מדיוני, מקהלת מורן, בנימין בוזגלו, סולנים מהארץ ומחו"ל בהפקה עשירה ובינלאומית של רפרטואר מתוך המוסיקה האנדלוסית הקלאסית ודיאלוג עם סגנונות שונים החל מה – 4.11 ברחבי הארץ.

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד חוגגת 25 שנה של יצירה ועשייה ומציעה בעונה החדשה תכנית מושקעת ומסקרנת – תוך שיתוף פעולה בינלאומי – עם רפרטואר עשיר ואמנים ונגנים, בהם מוסיקאים רבים המגיעים לראשונה לישראל. הפקת התכניות נעשתה במחשבה רבה תוך רצון להעניק חוויה מוסיקלית עשירה ומיוחדת בה הקהל נחשף אל מסורות מוסיקליות שונות בביצועים ועיבודים עשירים ומסקרנים.

מנכ"ל התזמורת האנדלוסית, יעקב בן סימון: "אנחנו ממשיכים לראות במוסיקה האנדלוסית חלק בלתי נפרד מהנוף המוסיקלי של המרחב בו אנו חיים. המוסיקה בארץ היא מעבדה מרתקת למסורות ומקורות מוסיקליים שונים המושפעים זה מזה.

תכנית העונה משקפת את האמירה האמנותית שמנחה את התזמורת האנדלוסית אשדוד להמשיך ולחקור, להעז ולאתגר ברפרטואר עשיר ותכניות המציגות מסורות שונות ונושאים איתם מתכתבת ונפגשת התזמורת האנדלוסית בעבודתה. בקונצרטים שיבוצעו יוכל הקהל להאזין לסולנים ומהארץ ומחו"ל חלקם מגיעים לראשונה ממדינות כמו אלג'יר, מרוקו וצרפת ולהם שורשים הנטועים עמוק במוסיקה האנדלוסית ולחלקם זהו מפגש ליצירה ישראלית משותפת תוך דיאלוג בין מזרח ומערב וביניהם, מקהלת מורן וזמרים יוצרים עכשוויים כמו אסתר רדא וקובי אפללו ופייטנים כמו בנימין בוזגלו ומני כהן".

את העונה יפתח הקונצרט: "שִׁירֵי דּוֹדִים"

מחווה למשוררי העיר אסווירה (או בשמה הפורטוגזי מוגדור) הממוקמת על החוף האטלנטי שבין קזבלנקה לאגדיר. עיר קטנה וצעירה עם יצירה עשירה של שירה, הגות ופיוט.

הקונצרט מוקדש לעיר ולמשורריה – בהם רבי דוד אלקיים, משורר ומלומד שנאבק על מקומה של השפה העברית וממחברי קובץ הפיוטים החשוב "שיר ידידות", רבי חיים פינטו שהיה ראש ישיבה ומקובל, רבי דוד יפלח שכתב שירים רבים ואנשי רוח נוספים כגון חכם אברהם קוריאט, רבי חיים אפריאט, רבי יוסף כנפו ורבי יעקב בן שבת. מורשתם נטועה עמוק במוזיקה האנדלוסית ובפיוט עד היום.

משתתפים: הפייטן מני כהן, הישאם דינאר סווירי – סולן המגיע מהעיר אסווירה והפייטנים הצעירים שלהם שורשים משפחתיים בעיר: משה בר ששת למשפחת אללוף ואבי שריקי דלבנטי למשפחת אלקיים.

את הקונצרט מלווה מקהלת המרכז לפיוט ושירה מאשדוד והרכב נגנים המגיע במיוחד מאסווירה, בניצוחו של רפי ביטון.

מועדי הקונצרט: יום ב' 12.11.18  |  שעה 20:30  |  המשכן לאמנויות הבמה וימים ד'-ה' 14-15.11.18  |  שעה 20:30  |  המשכן לאמנויות הבמה.

קונצרט שני: 'גשר המיתרים'

בהשתתפות אסתר רדא, מקהלת מורן ואמנים ממרוקו ובניצוחה של סיון אלבו בן חור.

לראשונה מארחת התזמורת את הזמרת והשחקנית אסתר רדא ולצידה זמרת ממרוקו המתמחה בשירה האנדלוסית הקלאסית. ואת מקהלת מורן מעמק חפר, בניהולה האמנותי של נעמי פארן שגם היא מתארחת לראשונה לדיאלוג מסקרן. בקונצרט זה מגיש פסיפס של שירה עברית, פיוט ויצירות אנדלוסיות קלסיות ומוכרות בלבוש אחר ובשפה מוזיקלית המשלבת מסורות שונות, עם אמנים אורחים שמוצאים את הגשר בין הסגנונות.

אסתר רדא  |  צילום: אוהד רומנו

מועדי הקונצרטים: ימים א', ב', ג' 13-15.1.19  |  שעה 20:30  |  המשכן לאמנויות הבמה.

קונצרט שלישי: אלג'יר אלג'יר

בקונצרט תעניק התזמורת כבוד לסגנון שהתפתח באלג'יריה. מדינה של מפגש גבולות ותרבויות ומפגש בין שפות ומקצבים מרחבי העולם.

אורח מיוחד בתוכנית זו הוא מוריס אל מדיוני, פסנתרן, זמר ומלחין יליד אוראן המייצג דור שלם של יצירה מוסיקלית אלג'יראית וזו הזדמנות לחגוג  לו יום הולדתו 90. הצלחנו לראשונה יגיעו נגנים וסולנים מאלג'יר, מדינה שלא מקיימת שום קשר עם גורמים ישראלים וביניהם שמות הניתנים לפרסום: הזמרת ג'וזט כליפה (Josette Kalifa), יהודיה ממוצא אלג'יראי החיה בפריז ולה סיפור חיים מרתק בדרכה אל השירה, הזמר והנגן דיאז קטבאבי (Dias Katbabi), יליד מוסתר'אנם (Mostaganem), עיר נמל עם מורשת היסטורית ואמנותית המנגן על קוויטרה – כלי טיפוסי למוסיקה האלג'יראית האנדלוסית.

מוריס אל מדיוני

את האורחים והסגנונות השונים ינווט הסולן בנימין בוזגלו המכיר היטב את המוסיקה האלגיראית האנדלוסית הקלאסית ואת השע'בית.

מנצח: רפי ביטון

מועדי הקונצרטים: יום ה' 14.3.19  |  שעה 20:30  |  המשכן לאמנויות הבמה וימים א'-ב' 17-18.3.19  |  שעה 20:30  |  המשכן לאמנויות הבמה.

העונה תנעל עם הקונצרט 'מַקַאם מוֹלַדְתִּי'

הרעיון הוא לשלב את מקורות והשורשים המוסיקליים של האמנים האורחים ממקום מולדתם עם צליליה של התזמורת. שילוב שירה שע'בית, אנדלוסית, פיוט ויצירה ישראלית. שלושה אמנים המגיעים לראשונה ובהם: מקסים קרוצ'י זמר יהודי החי בקזבלנקה, בן למשפחת המוסיקאים המפורסמת. מקסים הוא מהאמנים המובילים היום במרוקו, המתמחה בסגנון הנקרא "שגורי" אך כשרונו ושירתו בולטים גם בסגנונות ושונים. הזמר קובי אפללו מהאמנים והיוצרים האהובים והמוערכים בישראל, שלהיטיו הפכו לחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי, המשלב ביצירתו מוסיקה עכשווית עם דיאלוג בין מזרח ומערב ומתכתב עם מולדתו – ישראל. קוקו תורג'מן, זמר ופעיל חברתי המשלב את חייו בין מרוקו מולדתו לישראל ופועל רבות לקידום ולשימור של המוזיקה האנדלוסית, ולחיזוק הדיאלוג בין מוזיקאים יהודים ומוסלמים  ומביא זאת לידי ביטוי באהבתו לשירה ובכישרון רב.

מנצחת: סיון אלבו בן חור

מועדי הקונצרטים: ימים א'-ב' 2-3.6.19  |  שעה 20:30  |  המשכן לאמנויות הבמה ויום ה' 6.6.19  |  שעה 20:30  |  המשכן לאמנויות הבמה.

מחיר כרטיס: 119-99 ₪  |  מנוי: 450-340 ₪  |  אתר האינטרנט של התזמורת האנדלוסית אשדוד: www.andalusit.co.il

מס' טלפון לרכישת מנוי: 1-800-693-693.

בתמונה: קובי אפללו  |  צילום: רגב גל

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*