השקת בית אריה קלנג

השקת בית אריה קלנג

ב-12 בינואר תתקיים פתיחה חגיגית של בית אריה קלנג בו ישכון בית האמנים החדש של אשדוד שיארח תערוכות מתחלפות של יצירותיהם. התערוכה הפותחת "שבת אחים", אותה אוצרת יעל ויזל, מתמקדת ברהיט יומיומי- הכיסא ומתייחסת אליו כדיוקן.

יום ג', ב' בשבט,  12.1.16, בשעה 18:00

בית האמנים החדש באשדוד, יפתח ב-12 בינואר באירוע השקה חגיגי. הבית יהווה משכן לאמני אשדוד וייתן במה ליצירתם ויפעל בשיתוף עם אגודת אמני אשדוד.

הפתיחה החגיגית של בית האמנים וחנות "תוצרת הארץ" תתקיים ב-12 בינואר, במעמד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מר בוריס גיטרמן, סגן ראש העיר ויו"ר החברה העירונית לתרבות אשדוד, מר אורן טואיל מנכ"ל החברה העירונית לתרבות ומרכזים קהילתיים, יקירי אשדוד, אמני ומשפחות אמני אשדוד, משפחת קלנג  ויהיה פתוח לקהל הרחב.

"פתיחת בית האמנים מהווה יום חג עבור אמני אשדוד, שפועלים ותורמים כבר שנים לנוף האמנותי של העיר ולקהילה", אומר ראש עיריית אשדוד, דר' יחיאל לסרי. "בבית זה ייהנו תושבי אשדוד ואמניה מפעילות אמנותית ותרבותית אשר תעשיר את חיי הרוח, החברה והתרבות בה, ופתיחתו מהווה חלק ממערך עשיר של חיי תרבות ואמנות באשדוד ההולכת ותופסת את מקומה הראוי על מפת התרבות בישראל".

בערב  תושק התערוכה הפותחת את בית האמנים, "שבת אחים", אותה אוצרת יעל ויזל, המתמקדת ברהיט יומיומי- הכיסא ומתייחסת אליו כדיוקן. לרגל פתיחת בית האמנים החדש הוחלט לאפשר לכל אמן שמתגורר באשדוד או חבר באגודת אמני אשדוד להשתתף בתערוכה "שבת אחים" ויוצגו בה כ-70 וריאציות שונות ומגוונות על מוטיב הכיסא.

הכיסא הריק המשמש לאמנים מעין כן ובסיס ליצירתם ובכך הופך מאובייקט שימושי לאובייקט אמנותי, מעין תמונת נגטיב של האמן וזהותו.

תהליך היצירה של האמן מתחיל בבחירת הכיסא המסוים, ממשיך ברעיונות ובאסוציאציות שהכיסא מעורר בו, מתמקד ומתמצת ביצירה הסופית שתמזג את הכיסא עם חומרים, דמויות ומרחבים חדשים. כל אמן והמגע האישי שלו, האופן שבו הוא בונה את עבודתו האמנותית, התבוננותו בכיסא הריק הלובש ופושט צורה. כך נולד אובייקט חדש חד פעמי, המייצג את האמן והיוצר דיאלוג בין האובייקט לצופה.

האמנים המציגים בתערוכה נתבקשו לבחור כיסא משומש וישן שיש לו "היסטוריה" משלו וליצור כראות עיניהם. כמו כן מתכתבים הכיסאות בשימוש החוזר עם מהותו של בית האמנים החדש שנבנה על פי עקרונות הקיימות.

chaises

פרק מיוחד בתערוכה מוקדש לאמני אשדוד שאינם עמנו עוד. כאן מדגישים צלליות הכיסאות ביתר שאת את ה"נעדרים הנוכחים" כשליד כל צללית של כיסא מוצבת יצירה אחת של האמן שיצר ופעל באשדוד במהלך השנים ותרם להעשרת חיי האמנות בעיר.

"כיסא הוא הגדרה של מקום ואני תקווה שהבית ישמש כמקום תוסס ופורה לאגודת האמנים ולאמני אשדוד. בברכת "שבת אחים" גם יחד" אומרת יעל ויזל אוצרת התערוכה.

בית האמנים ישכון בבית אריה קלנג החדש, אשר מטרתו להיות לנקודה הראשונה לביקור באשדוד ולהיכרות עם העיר, בעבור התיירות הבינלאומית, התיירות המקומית ובית לכל אמני אשדוד באשר הם.

בית אריה קלנג הינו המבנה הציבורי הירוק הראשון באשדוד והוא משתרע על שטח של 1962 מ"ר ומחולק ל-3 קומות. בקומת הכניסה ישכנו מרכז המבקרים של אשדוד שנמצא בשלבי פיתוח. בנוסף תשכון בקומה חנות "תוצרת אשדוד" בה ימכרו עבודות אמנות, עיצוב וספרים שיצרו תושבי אשדוד ומוצרים ביצור חיצוני בנושא אשדוד.

בקומה תחתונה ישכן בית האמנים החדש ויציג תערוכות שיתחלפו מידי רבעון לערך, בנוסף יוקם בקומה בית קפה עם אג'נדה חברתית.

בקומה העליונה שוכנים משרדי איגוד ערים לאיכות הסביבה חבל יבנה ומשרדי 'חופית' החברה לתיירות אשדוד.

*בית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד. שעות פעילות: 7:30-17:00 ימים א'-ה'. טלפון: 08-9221883.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*