השקעות נדל"ן בחו"ל – האם כדאי?

השקעות נדל"ן בחו"ל – האם כדאי?

הנדל"ן הוא תמיד התחום החם ביותר שיש עבור יזמים ומשקיעים שונים המחפשים הזדמנויות חדשות כל הזמן. יזמי נדל"ן ישראלים רבים החלו להשקיע בשנים האחרונות דווקא בעסקאות נדל"ן בחו"ל. זה לא קורה מהסיבה שאין יותר נדל"ן לרכישה בישראל או מקומות לבנייה אלא בשל העובדה שהכסף שלהם יכול להניב תשואה גבוהה יותר בחו"ל ועל כן פותח אפשרויות חדשות ובלתי נגמרות להשקעות חדשות ופיתוח עסקי הנדל"ן של היזמים.

היעדים האטרקטיביים לשנת 2019 בהשקעות נדל"ן בחו"ל

החל מתחילת שנות ה-2000 החלו משקיעים ישראלים ליזום השקעות נדל"ן באירופה בעיקר ובשנים האחרונות גם ברכישת אדמות ובתים מוזלים בארה"ב. היעדים העיקריים באירופה הם בעיקר פולין, פורטוגל, רומניה ומדינות אחרות בעלות יתרונות אסטרטגיים כאלה ואחרים כמו המיקום של פולין בין מדינות מרכזיות אחרות ושווקים גדולים בשטח קטן או מחירי הדיור הנמוכים ברומניה הצומחים בשנים האחרונות בצורה מתונה ויציבה יותר מבעבר. כדי לרכוש דירה בישראל היום צריך לכל הפחות 500-700 אלף ₪ עבור דירה קטנה, באזור לא מי יודע מה וסביר להניח שגם השכירות תהיה בהתאם. בחו"ל ניתן למצוא דירות ב50-80 אלף יורו במקומות מרכזיים בעיר, להשכירם לטווח קצר ולהרוויח תשואה גדולה יותר מהנכס או להשביח את הנכס ולמכור אותו ברווח מהיר.

אל תחזרו על טעויות של מתחילים:

השקעה בנדל"ן בחו"ל צריכה להיעשות בצורה חכמה ובהתאם לתנאים במדינת היעד. אנו ניתן לכם עכשיו דוגמה לטעות של מתחילים שעשו ברומניה לפני המשבר הכלכלי של 2008. רומניה עד היום נחשבת למדינה ענייה יחסית שבה המשכורות של האזרחים הרומנים לא מאפשרות להם דירות יוקרה או אורח חיים יוקרתי. למעשה משכורת ממוצעת בישראל שלא מצליחים להתקיים אתה פה יכולה לעזור לכם לחיות כמו מלכים ברומניה. יזמים ישראלים רבים, עם מנטליות של נדל"ן ישראלי, החלו להשקיע בבנייה של דירות 200-250 מ"ר מושקעות או לקנות נכסים ולהשביח אותם עם רצפת פרקט או בניית חדרים נוספים וכו'. הם שכחו שמשפחה רומנית ממוצעת מכילה בין ילד אחד לשניים ומעט מאוד משפחות יכולות לאפשר לעצמן לרכוש דירה כזו בכלל. הנכסים עמדו נטושים והיזמים הפסידו כסף רב שהשקיעו בנכסים שלא מכניסים להם כסף, מדהימים ככל שיהיו. לאורך השנים הם הבינו את הטעות ובנו דירות קטנות יותר, המתאימות לתקציב שהמשפחה הרומנית יכולה לאפשר לעצמה לרכישת דירה, במיוחד לאור התכנית של הממשלה והבנקים לאפשר בית לכל אזרח רומני. תכנית זו עודדה מתן הלוואה לרכישת דירה קטנה של עד סכום מוגבל של 60 אלף יורו לערך כשהבנק ערב לפחות לחצי מההלוואה. על כן האזרח הרומני יכולה להוסיף 10-20 אלף יורו שחסך ולרכוש דירה לו ולמשפחתו.

עבודה עם חברת ניהול:

על מנת לחסוך טעויות מסוג זה ובכלל כדי לעשות השקעות נדל"ן בחו"ל עם הכסף שלכם שהן באמת משתלמות כדאי להיצמד לחברת ניהול מקצועית המחזיקה ומנהלת נכסים במדינת היעד בה אתם רוצים להשקיע. היא תסייע לכם ברכישת הנכס ואולי אפילו תנהל עבורכם את המכירה והנכס בתשלום סמלי מה שיהפוך את עסקאות נדל"ן בחו"ל שלכם לבטוחות וכדאיות יותר.

צילום: Pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*