השלב הראשון של פרויקט התחבורה המתקדמת

השלב הראשון של פרויקט התחבורה המתקדמת

הפרויקט הכי משמעותי לאיכות החיים של תושבי אשדוד הושק הבוקר בשעה טובה ומוצלחת, כאשר ציר הרצל המשודרג נפתח לאוטובוסים בנתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) ומציין את ה-19/8/19 כתאריך בעל משמעות היסטורית לאשדוד ולתושביה. ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר: תודה לכל מי שהיה שותף להצלחת הפרויקט. זו מתנה נהדרת בהווה ולדורות הבאים.

הבוקר בשעה 06.00 נפתח ציר הרצל לנסיעת אוטובוסים בנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) החדש, וציין את סיומו המוצלח של השלב הראשון בפרויקט התחבורה המתקדמת של אשדוד. "זהו ציון דרך היסטורי לאשדוד שמצטרפת כעת לערים מתקדמות בעולם שבהן מערכת תחבורה חכמה ומתקדמת" אומר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.

כזכור, אשדוד זכתה בפרויקט התחבורה לאחר שגברה על 18 רשויות אחרות ונבחרה ע"י משרד התחבורה לשמש עיר מודל לתחבורה מתקדמת. במסגרת הפרויקט המורכב הזה לתכנון והשמה של מערך תחבורה חדשני המותאם לפיתוח האינטנסיבי של העיר ולקצב הגידול הצפוי, ביצעה אשדוד שדרוג משמעותי של התשתיות העירוניות לאורך ציר העבודות. בצד הכבישים החדשים נבנו שבילי אופניים ושבילי הליכה, ובמעמקי האדמה בוצעו עבודות תשתית להחלפת צנרת מים מאזבסט בת 60 שנה, החלפת צנרת ביוב, חידוש תשתיות חשמל, טלפוניה ואינטרנט, התקנת חיישנים ומצלמות להגברת הביטחון האישי, הצבת 36 תחנות אוטובוס חכמות המאפשרות תכנון נסיעה וקבלת מידע ואף שיחת וידאו עם מוקדן 106, הצבת תאורת לד מתקדמת וריהוט רחוב מעוצב ועוד.

הבוקר כאמור הושק השלב הראשון לפרויקט. בשלב הבא יושלמו העבודות על רחוב ז'בוטינסקי ובכיכר הסיטי ולאחריהם יבוצע השלב השלישי והאחרון ברובעים ג' ו' וח' עד לנקודת החיבור עם שדרות בגין.

ביצוע הפרויקט מניח תשתית מתאימה לתנופת הפיתוח והגידול בכמות הנוסעים הצפויה באשדוד, לאור בנייתן של למעלה מ-30,000 יחידות דיור לזוגות צעירים והמיזמים של הסכם הגג ולאור הפרויקטים הגדולים הנמצאים כבר עתה בתכנון מתקדם או בשלבי בנייה כדוגמת הנמל החדש, קריית הספורט, הקריה האקדמית הצמודה לבית החולים, קריית ההיי טק, פיתוח התיירות ועוד.

את הפרויקט התחלנו כזכור בסוף 2016, וככל עבודה מורכבת ואינטנסיבית המפרה את שגרת החיים, גם עבודות אלה גרמו לפקקים והיוו מטרד לכולנו. בסופו של דבר, כאשר רואים את התוצאה, כולנו מבינים ומקבלים את אי הנוחות הזמנית שליוותה את הפרויקט ומברכים את אשדוד שזכתה במערכת תחבורה מתקדמת, בתשתיות חדשות ומתקדמות לעוד הרבה מאוד שנים קדימה ולשירותי תחבורה זמינים ויעילים.

ד"ר לסרי בירך על השקת הנת"צ החדש וציין כי מדובר בפרויקט גדול ומורכב שלא היה כדוגמתו בעיר. הוא הודה לכל מי שנטל חלק בפרויקט, עובדי העירייה והשותפים שלנו במשרד התחבורה, ומסר "תודה מיוחדת למנכ"ל העיריה מר אילן בן עדי, על ניהול הפרויקט בצורה מקצועית ואיכותית". כמו כן, הזכיר ראש העיר שכביש הרצל היה הכביש העירוני המסוכן ביותר בארץ!!! וכעת, עם מכלול השינויים בתוואי הנסיעה שכלל הפחתת מהירות הנסיעה, התקנת במפרים וצמצום הפניות שמאלה, יחול שיפור משמעותי בבטיחות הולכי הרגל והנוסעים.

התשתיות השתפרו, הכבישים השתפרו. ממחר משפרים גם את הנהיגה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*