הקרן לידידות מחממים את החורף

הקרן לידידות מחממים את החורף

מי לא מכיר את הקרן לידידות ואת מבצעי החסד שהיא מפעילה בכל הארץ. במהלך החורף, כבכל שנה, יוזמת הקרן מבצעי חימום לקשישים. באשדוד, פועלת הקרן בשיתוף פעולה הדוק עם עיריית אשדוד כאשר המינהל לשירותים חברתיים, כמו גם במבצעים אחרים במהלך השנה, מוביל ומתאם את מבצעי החימום בין הנהלת הקרן ונציגיה לבין ציבור מתנדבים ומוסדות החינוך בעיר.

הקרן לידידות אשר הוקמה לפני 32 שנה בארה״ב (1983), ע״י הרב יחיאל אפשטיין שעומד בראשה עד היום, פועלת לרווחת עם ישראל בארץ ישראל. הקרן שמה לה מטרה לחזק את החוסן הלאומי של עם ישראל, בעזרת תרומות שהיא מגייסת בארה״ב ומשקיעה אותן כאן, בישראל, במיזמים ובפרויקטים חברתיים המשפרים את מצב הרוח הלאומי ואת החוסן של החברה הישראלית. כארגון פילנתרופי ולא ממסדי היא נהנית מיתרונות רבים ובעזרת שיתופי פעולה עם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות וארגונים שונים היא מצליחה להעניק הרבה מאוד ביטחון אישי לאזרחים, בהתאם לצרכים ולתוכניות העבודה השנתיות שהיא מגבשת בכל שנה. שדה הפעולה של הקרן רחב במיוחד והוא עוסק ברווחה כאמור, בעלייה ובקליטה ובביטחון. בנושא הביטחון ראינו את תרומת הקרן ב״צוק איתן״, בהתגייסות הגדולה שלהם לטובת כל יישובי הדרום שעמדו תחת ירי הטילים.

רונית צור, ראש המינהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד, מציינת בהתרגשות רבה את שיתופי הפעולה בין העירייה לבין הקרן לידידות. ״מאות מתנדבים ועובדי חברות הסיעוד, תלמידי בתי ספר וצוותי חינוך, מתנדבי הקרן עצמה ופעילים מקומיים, התגייסו למבצע החימום שמפעילה הקרן לידידות ופוקדים את בתי הקשישים בעיר בחיוך ובמענק חימום״ היא מספרת לנו ומשבחת את כל מי שנרתם למפעל היפה הזה ובראש וראשונה את ״הקרן לידידות שעושה רבות למען עם ישראל, במפעלי רווחה מגוונים ובהרבה אהבה״.

במינהל לשירותים חברתיים מציינים כי ״כ-2,350 קשישים מקבלים בימים אלו סיוע בסך -.350 ₪, תרומת הקרן לידידות" ומתארים את הפעילות המבורכת של הקרן ואת הירתמותם של מתנדבים רבים, "המתייצבים בכל פעם מחדש ומסייעים במגוון פעולות התנדבות, למען הקהילה".

בין קבוצות המתנדבים אפשר היה לזהות את הצוות החינוכי מבי"ס גאולים אשר יצאו יחד עם הורי התלמידים וחילקו מענק חימום ל-120 קשישים. היחידה להתנדבות, בניהולה של גב' חנה בן איון, הפעילה את מערך המתנדבים שלה ובאמצעותם חילקה מענקים ל-440 קשישים. גם חברות הסיעוד הפועלות כל השנה בקרב הקשישים התגייסו למבצע וחילקו מענקים ל-750 קשישים. מתנדבי הקרן לידידות חילקו בעצמם ל-1040 קשישים בהרבה מאוד חום ואהבה.

בתמונה: הצוות החינוכי של בית ספר גאולים מחממים את הלב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*