"הקנסות לא ימנעו את אסון הבנייה הבא"

"הקנסות לא ימנעו את אסון הבנייה הבא"

בעקבות תקנה חדשה, הקבלנים קיבלו מתחילת השנה קנסות בסך של עשרות אלפי שקלים על ליקויי בטיחות באתרי בניה.

מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד: "הקנסות לא ימנעו את אסון הבנייה הבא".

לאחר שפקחי הבנייה של משרד העבודה הטילו מתחילת השנה קנסות בעשרות אלפי שקלים לקבלנים באשדוד בנושאי בטיחות בתוך שהם מסתמכים על  תקנה חדשה שאושרה השנה, אומר שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד כי "משרד העבודה חייב להעניק הכשרות בנושא בטיחות לכל עובדי ענף הבנייה במטרה לצמצם תאונות עבודה באתרי בנייה. קנסות גבוהים לא ימנעו את אסון הבנייה הבא".

הקנסות הוטלו בהסתמך על תקנה שנכנסה לתוקף בתחילת השנה, לפיה רשאי מפקח עבודה להטיל קנסות שנעים בין כ-5,000 לכ-35,000 שקלים על כל ליקויי בטיחות באתרי בניה. הקנסות יכולים להינתן על בטיחות משטחי עבודה, בטיחות בעבודה בגובה, בטיחות במנופים, בטיחות בחפירות ובהריסות, ארגון וניהול הבטיחות, בטיחות במכונות הרמה ובאביזרי הרמה ועבירה בנושא ארגון ניהול הבטיחות גם באופן מצטבר. לכן גובה הקנסות עשוי להגיע  ליותר מ-100 אלף שקלים לאתר בנייה. גילוי ליקויי בנייה חוזרים באותו אתר יכולים להביא לקנסות של מיליוני שקלים. חשוב לציין כי בימים האחרונים המשרד דיווח על הכפלת מספר פקחי הבנייה של המשרד ולכן כמות הקנסות צפויה לגדול.

לדברי מנכ"ל הארגון שלומי בן עזרי, "בענף הבניה ימשיכו להיות תאונות עבודה כל עוד כוח האדם שמגיע לענף לא יקבל הדרכות והכשרות בטיחות ברמת המדינה. הכשרות שניתנות ע"י הקבלנים ויועצי הבטיחות לעובדים אינן מספיקות ובמקרה הטוב רק יצמצמו את מספר התאונות באתרי בנייה".

שלומי בן עזרי מנכ"ל הארגון באשדוד: "חייב להיות טיפול שורשי! כיום המדינה אינה מקיימת כלל הדרכות לעובדים בענף והדרך הנכונה למנוע תאונות עבודה היא שהמדינה תחנך ותכשיר פועלי הבניין ושמשרד העבודה יעניק לעובדים שהוכשרו על ידה, רישיון עבודה ותעודת עובד רק לאלה שעמדו במבחני בטיחות אלי הוכשרו". הערות דומות אודות מחדל הבטיחות של מדינת ישראל הועלו גם בדוח מבקר המדינה האחרון.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*