הקהילה העתיקה בעולם

הקהילה העתיקה בעולם

בני הקהילה היהודית העתיקה בעולם, קהילת "הבני ישראל", ערכו מפגש עוצמתי במיוחד במרכז הקהילתי נווה יהונתן והציגו מורשת עשירה ורבת שנים במסגרת יום המעשים הטובים. במפגש המיוחד והמרגש נטלו חלק בני הקהילה ותושבים מקומיים, תלמידים ובני נוער ונציגים מארגונים ומוסדות שמלווים את בני הקהילה. חוויה מרתקת של מסע בזמן וחיבור לארץ ישראל של היום.

כחלק מהחזון העירוני להצבת התושב במרכז, העצמה ועידוד ההשתתפות הפעילה של התושב בחיי הקהילה והעיר, חברי הקהילה היו שותפים באופן מלא בארגון והפקת האירוע, הם עשו זאת בנפש חפצה ובהתנדבות.

מעל 150 משתתפים, וותיקי קהילת "בני-ישראל" מהודו, השתתפו ביום המעשים הטובים שנערך בתאריך 2.4.2019 במרכז קהילתי "נווה יהונתן" באשדוד. מטרת המפגש הייתה לחזק ולהוקיר את וותיקי קהילת ה"בני- ישראל" לספר את מורשתה העשירה של הקהילה ולחשוף את השירות של המרכז לגישור קהילתי עירוני.

כחלק מחיבור בין דורי הגיעו לאירוע תלמידי בית ספר עלומים וישיבת עמית י' מאשדוד. התלמידים הגיעו עם דרבוקות ומצב רוח מרומם והצליחו לשמח ולרגש את כולם. כך גם קבוצת נשים ממועדון שונית לאזרח הוותיק, אשר ערכו תערוכת כלי בית ומטבח אותנטיים שמקורם בחברה הכפרית והחקלאית בה חיו היהודים. לצורך הכנת התערוכה הנשים "הוציאו מהבויידם" כלים שמספרים את הסיפור על מפיקי השמן שלא עבדו בשבת, ובשפה המקומית "שנוואר טליז".

להקת וותיקי הקהילה נגנה ושרה שירים עם צלילי הבולבול טארנג ותוף הדולקי. השירים רגשו את כולם ומרגש במיוחד היה השיר  על עקידת יצחק. זמרת צעירה בת הקהילה לינור שמשון שרה את השיר גיבור של אימא, ואף ביצעה דואט מרגש עם סבא שלה, גמלאי של עיריית אשדוד, מעל גיל 80, שעבד בעבר כהנדסאי במנהל תכנון.

אז מה הקר שלך? על שאלה זו ענה באריכות הסופר אליעז ראובן דנדקר, שהתייחס לכך שרוב שמות המשפחה עם סיומת "קר". הסופר הציג מבחר ספרים מבית היוצר של "קמודן מוכאדם הוצאה לאור" כולל את ספרו- "אז מה הקר שלך? מסע אל הודו הנסתרת".

לאורך כל האירוע מתנדבי מרכז גישור הקהילתי עירוני הפעילו דוכן מידע והסברה.

המפגש נערך על ידי המנהל לשירותים חברתיים – המחלקה לעבודה קהילתית, מרכז גישור, מרכז עוצמה, המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות, המחלקה לרווחת האזרח הוותיק, ובשיתוף מרכז קהילתי נווה יהונתן ומשרד הרווחה והשירותים החברתיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*