הפתרון למחסור בהנדסאים בנמלים ובחיל הים

הפתרון למחסור בהנדסאים בנמלים ובחיל הים

חברת נמל אשדוד ורשת אורט מצאו פתרון מקורי למחסור ההולך וגובר בהנדסאים במשק ויחלו להכשיר הנדסאים ללוגיסטיקה ימית כבר בתיכון. התלמידים יוכלו להשתלב בעבודה בנמל לאחר רכישת תואר הנדסאי.

חברת נמל אשדוד החליטה לא לחכות לפתרון מצוקת ההנדסאים בישראל, ויחד עם רשת אורט החלו בהכשרת הנדסאים שיוכלו להשתלב בעתיד כעובדים בתעשייה של הקהילייה הימית. כיום חסרים במשק אלפי הנדסאים ובמיוחד בתחומי הלוגיסיטיקה הימית, חיזוק התחום יחזק את עולם הספנות והנמלים בישראל.

לכן השנה לצד המהנדסים המוכשרים והמנוסים של נמל אשדוד , שלמדו באוניברסיטאות ובמכללות המובילות , והתנסו ב"בית הספר של החיים" , יעבדו וילמדו עשרות תלמידי תיכון של רשת אורט , שיחקרו, יחשבו , יערכו סיעור מוחות ויקיימו דיונים טכניים מעמיקים בענייניו החשובים של הנמל. הלימוד כאמור הוא במסגרת המגמה החדשנית  ללוגיסטיקה ימית , בבית הספר לקציני ים אורט אשדוד , בשיתוף חברת נמל אשדוד , השער הכלכלי הראשי של מדינת ישראל.

במהלך שנת הלימודים התלמידים יקחו חלק בקידום ארגון נמל אשדוד , תוך חקר משותף ואינטנסיבי עם מהנדסי הנמל הבכירים , איסוף נתוני אמת בשטח , הגיית דרכים לפתרון והגדרת שאלות חקר , וינסו להגיע לפתרונות והמלצות שיהוו בסיס לפעילותו של הנמל בעתיד. תלמידי המגמה ילמדו בין השאר , חינוך וחשיבה פיננסית , ניהול מלאים , חיזוי תוצאות וחישוב עלויות , תפעול מערכות ייצור , ניהול מערכות שכר עידוד וייעולן ועוד

תלמידי המגמה משלבים בלימודיהם עבודת גמר ברמה אוניברסיטאית , הנבחנת על ידי מהנדסים מובילים בנמל , בפיקוח משרד החינוך ובשיתוף הגופים בהם התנהל החקר , ונבחנים בהגנה על הפרויקט שביצעו בפני פאנל של בוחנים , מה שבונה את הביטחון העצמי של התלמידים ונותן להם כלים להתמודדות עם מצבי לחץ.

התלמידים המצטיינים יכולים בסיום יב' כיתות להמשיך במכללה הצמודה לבית הספר , ולרכוש תואר הנדסאי לוגיסטיקה ימית שהלימודים אליו נמשכים כשנה וחצי. התואר מהווה מקפצה אדירה גם לשירות הצבאי שלהם  (במיוחד בחיל הים) וכמובן ישירות

לשוק העבודה בארגונים המובילים ובמיוחד בנמלים שסובלים גם הם כמו חברות רבות במשק ממחסור  בהנדסאים.

זוהי הפעם הראשונה בה ארגון גדול כמו נמל אשדוד פותח את שעריו באופן מלא  לקליטה ותמיכה של מערך לימוד מסוג זה , ונותן לתלמידי תיכון כר לפעולה ושיתוף בגובה העיניים עם המהנדסים הבכירים ביותר.

צילום: אבי רוקח

here

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*