הפלאפון בשירות המאבק בסרטן

הפלאפון בשירות המאבק בסרטן

כמה פעמים ראיתם את מכשיר הקשר בידי ילדיכם ואמרתם לעצמכם "מה חשבתי לעצמי כשקניתי לו את הפלאפון הזה"? אשכול הפיס והאגודה למלחמה בסרטן השכילו להיעזר במכשיר החכם הזה, כדי לקדם מאבק ראוי במחלת הסרטן ולחשוף את התלמידים לידע חשוב בנושא.

מחלות סרטן מלוות אותנו כבר הרבה מאוד שנים ולאחרונה נראה כאילו אנו שומעים עליה יותר ויותר. אשכול הפיס והאגודה למלחמה בסרטן חשבו כיצד ניתן לרתום את התלמידים אל שורות הציבור ולהגביר את המודעות למחלות הסרטן ומשמעויותיהן, ובחרו להשתמש בפלאפונים החכמים הזמינים לכל. והרי כבר אמרו אנשים חכמים: "אם אינך יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם".

אמרו ועשו וביום שני האחרון התכנסו בני נוער מהמקיפים א', ד', ה', ז' ו-י' אמי"ת באשכול הפיס, לעבודה אינטנסיבית, מרתקת ויצירתית שבסופה הפיקו סרטוני הסברה עם מסר ברור: "בעזרת ידע ואחריות אישית ניתן להתמודד עם מחלת הסרטן ואף להימנע ממנה". ובאשכול הפיס אומרים: "מדוע לא לגייס את כישורי ילדינו למען מטרה טובה וכך לצמוח מהמקום בו הם מרגישים בטוחים?"

מנהלת אשכול הפיס גב' דרורית סילוורה, אמרה בדברי הפתיחה: "כל איש או אשת חינוך שואפים לצקת בחניכיהם ערכים בהם הם מאמינים, אבל מעטים המקרים בהם נראה כאילו היקום מסתדר בתיאום נפלא, כך שכל כך הרבה ערכים מתכנסים יחד – ערכים של חיים בריאים, מעורבות, עבודת צוות רב-תחומית, יוזמה חברתית, אחריות אישית ופעילות קהילתית. כל אלה באו לידי ביטוי בכנס זה של נוער יוזם, יוצר ומשפיע, למען המאבק במחלת הסרטן".

התלמידים שמעו הרצאה בנושא גורמי סיכון בדגש עדכני, כך שכאשר הם שמעו על עישון הושם דגש על הסכנות מעישון נרגילות וסיגריות אלקטרוניות, והרצאה על חשיבות החיסון נגד פפילומה (בנים ובנות בכיתות ח). תלמידי שכבה י' אף שמעו הרצאה מפי פרופסור נטע ארז, מרצה מאוניברסיטת תל אביב, על הרקע המדעי של המחלה בדגש על המחקר שהיא ערכה בתחום.

המפגש הסתיים עם סיפורה האישי של אם חד-הורית לשלושה ילדים, שבאמצע החיים היא מגלה שהיא חולה במחלה. היא סיפרה על הקשיים, ההתלבטויות, החששות לילדיה והטעות הנפוצה על כך שמחלת הסרטן מדבקת. "המחשבה הזו טעות איומה, ומקבלת משמעות נוראה דווקא בשעה שיש צורך בחיבוק ובתמיכה" אמרה.

בשלב הבא של הכנס, תלמידי המקיפים הפתיעו כאשר הציגו לפני כ-120 חברים סרטונים יפים, יצירתיים ואיכותיים, שמילאו בגאווה את מוריהם ואת רכזי המקצוע שהתלוו לכנס.

לסיום, תודה עצומה לגב' דנה פרוסט מהאגודה למלחמה בסרטן ולציוותה המסור, לאנשי החינוך במקיפים א', ד', ה', ז' ו-י' אמי"ת, שפינו זמן לכנס חשוב זה והדביקו את תלמידיהם בהתלהבות, ולצוות אשכול הפיס שבחר לארח את התלמידים בארוחת בריאות ונענה לכל בקשה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*