הפורום לאיכות הסביבה יתנגדו לבנייה על רצועת החוף, במבואות הדיונה ובמע"ר

הפורום לאיכות הסביבה יתנגדו לבנייה על רצועת החוף, במבואות הדיונה ובמע"ר

הפורום לאיכות הסביבה יגיש התנגדותו לתוכניות בנייה על רצועת החוף, במבואות הדיונה ובמע"ר דרום

במסיבת העיתונאים שקיים השבוע הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, נידונו שלושה נושאים עיקריים – המלונות על רצועת החוף, הבנייה בפאתי הדיונה וצפיפות הבנייה ברבעי העיר. בהקשר לנושא הראשון הועלו על ידי יושב ראש הפורום, בועז רענן, התוספות המתוכננות של קומה אחת בשני בתי מלון בחוף לידו. התוספות שאושרו על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה יידונו על ידי ועדת הוולחוף (הוועדה לשמירה על החופים). במגרש מספר ארבעים באזור המרינה אושרה על ידי הוועדה המחוזית תוספת גובה של שלוש קומות וקומה טכנית. התוכניות ממתינות לדיון בוולחוף שלאחריו הן יופקדו להתנגדויות הציבור. על שני מגרשים ממזרח לכיכר עין השמש המיועדים לתיירות בלבד, מתוכננים להיבנות מגדלים. בכל אחד מהם מגדל למגורים ומגדל למלון החורגים כולם מעבר לבנייה שמסביב לכיכר. תוכניות אלו אושרו בוועדה המחוזית והן מצויות בשלב שלפני הפקדתן להתנגדות הציבור. הפורום לאיכות הסביבה יגיש את התנגדותו לחמשת התוכניות שהוזכרו אשר יש בהן כדי לפגוע בסביבתם ובאיכות חיי התושבים.

בנוגע לבנייה המתוכננת בפאתי פארק החולות, הדיונה היפה של אשדוד – דיווחה חוקרת העירוניות והסביבה וחברת הפורום רינה מגן, על אפשרות ודאית לפגיעה בהזנת החולות לדיונה וגרימה לחיסולה ופגיעה במערכת האקולוגית שבפארק החולות. לפי דעת האקולוגים לדבריה – השטח עשיר מאוד במינים של בעלי חיים ייחודיים, שכל גריעה ממנו תגרום להכחדה מלאה של המינים. בנייה מאסיבית של בניינים תהווה מטרד של לכלוך, רעש ורעשי אור אשר ירחיקו את בעלי החיים.

הגופים הירוקים בהם הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד ממליצים ואף הגישו תכנית להפיכת כל השטח לשמורת טבע, כאפשרות היחידה שתציל את פארק חולות אשדוד.

מר לוי שמעוני חבר הפורום אף הוא העלה את נושא התוכנית שהוגשה לאחרונה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בבאר שבע על ידי מנהל מקרקעי ישראל המבקשת להגדיל את יחידות הדיור אשר תוכננו במקור לרובע מ-1,674 יח"ד ל-4,280 יח"ד, ללא מתן מענה סביר והגיוני לגידול המטורף, שיביא לכשלים בתחומי התעבורה, איכות האוויר והסביבה, למחסור במבני ציבור וחינוך ואשר מעל לכל יש בה כדי להשפיע לרעה על העיר כולה. הפורום הציבורי מתנגד נחרצות לאישורה של התוכנית ויגיש את התנגדותו אליה.

ברקע הדברים פונה הפורום הציבורי לאיכות הסביבה לעיריית אשדוד לשקול בכובד ראש ביצוע של הליכים לשיתוף הציבור להבעת דעתו על הבנייה המתוכננת ובעיקר על השלכותיה לאיכות חייו.

צילומים באדיבות הפורום לאיכות הסביבה אשדוד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*