הערב, 19:00 – חוזרים לכיכר העירייה

הערב, 19:00 – חוזרים לכיכר העירייה

למרות מסרי ההרגעה של ראש העיר על כך שאשדוד לא תשנה את אופיה מנהיגי המחאה פה כדי להישאר. הערב תתקיים הפגנה נוספת בכיכר העירייה – הרביעית במספר אליה מצטרפות 2 שיירות מחאה מסומנות בבלון שחור, בוקר מחאה רב משתתפים ב״ביג פאשן״ וכל זה ב-5 שבועות בלבד!

ללא כל צל של ספק מדובר באירוע האזרחי המשמעותי בתולדות חייה של העיר הצעירה אשדוד. נראה שהבלון שנופח במשך שנים, לאט לאט תחת מעטה המילה והמושג ״סטטוס קוו״ התפוצץ לכולם בפנים. בהעדר שיח, בהעדר כוחות מפייסים, בהנהגה חרדית שלא יודעת שובע, בניפוח מילים על חיים משותפים וברצון לשלוט ולכפות אורח חיים שונה על אוכלוסיה גדולה ממך פי 3 הגענו ליום הזה, ליום בו ״כלו כל הקיצים״ והקולות הפייסניים כבר לא נשמעים אמינים.

השבוע במועצת העיר הכריז ד״ר יחיאל לסרי על רצונו ותמיכתו בהקמת סינמה סיטי במתחם ה״ביג פאשן״, על העובדה שאופיה של העיר אשדוד לא ישונה ולא ישתנה והציג את המתווה העונה לשם ״לחיות ביחד״.

אבל את מנהיגי המחאה זה כבר לא כל כך מעניין והם כבר לא מסתפקים בסטטוס קוו, הם רוצים את העיר שונה ממה שהייתה, המילה סטטוס קוו מבחינתם כבר לא מהווה נקודת פשרה. הם הולכים על ראש העיר, אישית.

לכל מי שחשב שהמאבק הוא לא פוליטי יש טעות גדולה, המאבק הוא סופר פוליטי והוא מכוון להחלפת ראש העיר בראש עיר חילוני, שישנה את חוק העזר העירוני ויהפוך את אשדוד לעיר ליברלית יותר, עם מוסדות תרבות ציבוריים פתוחים בסופי שבוע, עם יותר עסקים ופעילויות בסופי שבע.

פנימי

את המצב החדש יכולים לייצר רק בקלפי, ורק עם אחוזי הצבעה שיהפכו את הרכב המועצה ב-180 מעלות, יחזיר את המועצה למראה אמיתית של חלוקת הציבור האשדודי ואז… הכל פתוח.

למרות שכולם, או לפחות רובם של הפוליטיקאים חושבים שזה לא יכול לקרות והעיר אשדוד חזקה בדיבורים, פחות במעשים מדליקה יותר ויותר את מנהיגי המחאה לייצר מודעות, שיח חשיבות על יום הבחירות וכפי שזה נראה היום הולך להם לא רע בכלל.

מאפיינת את ההנהגה היצירתיות ורעיונות החדירה לתודעה: רכב שעובר עם רמקול (בהתרסה לרכב שעובר ומודיע על כניסת השבת) ומודיע באותם טונים על ההפגנה, מבצע שילוטים על ההפגנה, הכנה של פשקווילים המודיעים בדרכם על ההפגנה, שליחת קבצי קול במסרונים על ההפגנה ועוד…

בנוסף מנהלים מנהיגי המחאה קרב גלוי מול התקשורת הארצית, מהדורת מוצ״ש נפתחת באופן קבוע בדיווח ישיר מכיכר העירייה ולאחרונה מקבלת המחאה גיבוי מערים שונות שעוברות תהליך דומה ואף קשה יותר כדוגמת בית שמש, טבריה ועוד…

נותר רק לראות את כמות המפגינים שתגיע הערב כדי להבין את רוח ההתנגדות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*