העצמה נשית במועצת העיר

העצמה נשית במועצת העיר

מועצת העיר פתחה היום את ישיבתה במחווה מיוחדת לאירועי יום האישה הבינלאומי שיחול ב-8/3/19. סגנית ראש העיר גב' שרון מרק וחברת מועצת העיר עו"ד אורית אלמוזלינו-רייז נשאו דברים במפגן הוקרה והערכה לאישה ולאחר מכן העלתה המועצה על נס את הישגיהן של שלוש נציגות ממערכת החינוך העירוני שמביאות לא מעט כבוד לאשדוד, אך בעיקר הן מעוררות השראה בקרב חברותיהן ומקור גאווה לכולנו. ישיבה מיוחדת שהעניקה הזדמנות חגיגית לומר תודה ענקית לנשות העיר ולתרומה שהן מעלות לאיכות החיים ולחוסנה של אשדוד.

אם מישהו חיפש הוכחה לשינוי המשמעותי שגרמו הבחירות האחרונות למועצת העיר, קיבל את התשובה אתמול במפגן נשי אמיתי. סגנית ראש עיר ראשונה בתולדות העיר וממונה למעמד האישה, שתיהן צעירות, משכילות ובנות אשדוד ב-100%. את הישיבה פתחה סגנית ראש העיר שרון מרק ואחריה חברת המועצה אורית אלמוזלינו רייז הממונה כאמור על מעמד האישה.

גם יו"ר מועצת העיר ומ"מ ראש העיר עו"ד גבי כנפו התרגש בישיבת המועצה בסימן אירועי האישה הבינלאומי. הוא התרגש שבעתיים לארח שלוש תלמידות י"ב, נציגות הדור הצעיר של העיר, אשר הביאו כבוד רב לאשדוד ובעיקר משמשות כדמויות מעוררות השראה לחברותיהן ומקור גאווה לכולנו. הבנות הן:

  1. שי נחמיה – תלמידה כיתת המחוננים י"ב4 במקיף ג' אשר זכתה במקום ה-1 באולימפיאדה הארצית לביולוגיה, בשיתוף אוניברסיטת בר אילן.
  2. ענבל גבע – תלמידה כיתת מחוננים י"ב4 במקיף ג', שעבודת המחקר ופורצת הדרך שלה, במסגרת תכנית אלפא של מכון ויצמן, עלתה לגמר וקיבלה ציון לשבח!! ענבל הציגה את מחקרה בכנס ברומא.
  3. אניטה קרוייטר – תלמידה כיתת מחוננים י"ב4 במקיף ג', ורקדנית מחוננת המשתתפת מזה 8 שנים בתחרויות בינלאומיות ומנהלת ביד רמה את מועדון הריקוד של אמה.

יום האישה הבינלאומי שיחול ביום שישי הקרוב, 8/3/19, הינו יום מיוחד הנותן ביטוי לפועלה ולתרומתה של האישה לקהילה ולחברה אך הוא גם יום שבו ניתן להתבונן אחורה ולבחון את מעמדה של האישה בחברה. שרון מרק, סגנית ראש העיר, דיברה על כוחן של הנשים לחולל מהפכה כשהן עובדות יחד. אורית אלמוזלינו-רייז ציינה את כברת הדרך הארוכה שאישה צריכה עדיין לעשות. בתום הנאומים הוזמנו שלושת הבנות המצטיינות להציג את עצן ואת הישגיהן. ולאחריהן נשאו דברים גב אהובה עמרם יועצת ראש העיר למעמד האישה וגב' הלן גלבר, חברת מועצת העיר.

 

להלן תקציר – על 3 התלמידות

שי נחמיה

כיתה י"ב4 כיתת מחוננים, מקיף ג' אשדוד. זכתה במקום ה-1 באולימפיאדה הארצית לביולוגיה, בשיתוף אונ' בר אילן. לתחרות 4 שלבים:

שלב ראשון – מבחן בכתב אליו נגשו יותר מ-3100 תלמידים. שלב שני – מבחן בכתב אליו ניגשו 110 תלמידים. שלב שלישי – 20 התלמידים שהצטיינו בשלבים הראשונים עלו לשלב זה. שלב הגמר – 7 תלמידים עלו לשלב הגמר ושי ביניהם. בשלב הגמר נדרשו התלמידים להתמודד עם מבחן מעבדה במרכז המעבדות, להציג את העבודה לפני קהל של 350 תלמידים ומורים ולענות על שאלות צוות שופטים. שי, הרשימה את השופטים והקהל, צברה את הניקוד הכולל הגבוה מכולם וזכתה במקום הראשון, שמקנה לשי מלגת לימודים לשנה, באוניברסיטת בר אילן. העלייה משלב לשלב באולימפיאדה, מצריכה בסיס ביולוגי איתן שנרכש במהלך לימודי הביולוגיה בכתה, ביצוע ביו-חקר ראוי במסגרת הלימודים הסדירים ובנוסף, הכנה מעמיקה והנחייה אינטנסיבית בהכנת הכרזה והכנה לשלב הגמר.

הכנת סרט דוקומנטרי "החלל שבינינו',' בהנחיית ליאת לישה. הסרט הינו סרט הנצחה ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, המציג דיון בין משפחות שכולות ישראליות יהודיות למשפחות שכולות יהודיות מוושינגטון. במסגרת פרויקט זה ערכה ראיון עם עדנה חקאני, אימו של סרן אביב חקאני ז"ל.

תכנית "מנחים עמיתים" שבה נבחרים 15 בני נוער מחוננים מכל הארץ, וכל אחד מהם עורך עבודת חקר על כל נושא שהוא מתעניין בו מאוד, בליווי מנחה מאוניברסיטה. שי הכינה עבודה בנושא זמר עברי: פזמונאים ילידי הארץ – דומה ושונה. בליווי ד"ר טלילה אלירם, מאונ' בר אילן. במסגרת הפרויקט הזה פורסמה כתבה בחדשות 2 בהשתתפותה.

חונכת בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" סניף אשדוד.

ענבל גבע

כיתה י"ב4 כיתת מחוננים, מקיף ג' אשדוד. עבודת המחקר פורצת הדרך במסגרת תכנית אלפא של מכון ויצמן, עלתה לגמר וקיבלה ציון לשבח!! התלמידה הציגה את מחקרה בכנס ברומא.

תכניות בתוך בית הספר:

  • חברה במועצת תלמידים (כיתה ח' – י"ב, כיהנה כיו"ר המועצה בכיתה י').
  • נבחרת הדיבייט בכיתות י"א – י"ב מדריכה את נבחרת הדיבייט בעברית.

תכניות חוץ-בית ספריות:

  • תכנית מגשימים (כיתות י'-י"ב במהלך שנת י"ב מבצעת פרויקט של זיהוי שיר מקובץ קול באמצעות בינה מלאכותית).
  • תכנית "אלפא" ביצעה פרויקט בנושא מציאת מולקולות קטנות בעלות פוטנציאל עיכוב פעילות של חלבון הציטרין, בשיטות של כימיה חישובית.
  • עבודת המחקר פורצת הדרך במסגרת תכנית אלפא של מכון ויצמן עלתה לגמר וקיבלה ציון לשבח. בסוכות האחרון הציגה את מחקרה בכנס ברומא.
  • השתתפה בכימיאדה בכיתות ט'-י"א. בכיתה ט' הגיעה לגמר, בכיתה י' הגיעה לגמר; בכיתה י"א העפילה לשלב השני בתחרות.
  • השתתפה בנבחרת ארצית לאולימפיאדה הבינלאומית בכימיה במחצית הראשונה של כיתה י"א. במסגרת כך הגיעה פעם בשבועיים יום לימודים ארוך בטכניון בחיפה ולמדה בבית תתי-תחומים שונים בכימיה.
  • מחויבות קבוצתית במרכז מרו"ם – מרכז למחוננים ולמצטיינים באשדוד. במסגרת זו מסייעת בתכנון ובבנייה של מרחב יצירה הנקרא Maker Space, וכולל אלקטרוניקה, תכנות, נגרות, מדפסת תלת-מימד ועוד. 

תחביבים:

  • נגינה על פסנתר (החל מכיתה ח').
  • נגינה על גיטרה (כיתה י"ב).
  • ציור בחוג שבועי (כיתות ח' – י"א).

אניטה קרוייטר

תלמידת כיתה י"ב4 במסלול מחוננים אשדוד. תלמידת כיתת מחוננים וכן רקדנית מחוננת המשתתפת 8 שנים בתחרויות בינלאומיות ומנהלת ביד רמה את מועדון הריקוד של האם כמפורט בהמשך. אניטה מחלקת זמנה בין הלימודים התובעניים במסלול מחוננים לבין עולם הריקוד. היא משתתפת בתחרויות מזה 8 שנים ומשקיעה רבות על מנת להגיע לרמה בינלאומית.

ב-27.2.2019 השתתפה במוקדמות גביע העולם בתחרות: Dance world cup"" תחרות ריקודים בינלאומית. בתחרות השתתפו להקות מכל הארץ ונבנתה נבחרת ישראלית מהזוכים במקומות הראשון והשני עם רף של 70 נקודות מינימום. אניטה זכתה ב: 2 מקומות ראשונים בריקוד סולו, 2 מקומות ראשונים בריקוד זוגי, מקום 1 בריקוד קבוצתי. אניטה תהיה חלק מהנבחרת הישראלית שתייצג את ישראל בפורטוגל בתחרות בינלאומית בה משתתפים 54 מדינות בכל חמש המקצים, בחודש יוני שנה זו.

אגב, מועדון הריקודים בו חברה אניטה הוא בבעלות אמה (אם חד- הורית). האם אינה בקו הבריאות ונדרשת לטיפול רפואי. אניטה לקחה על עצמה חלק גדול בניהול המועדון, ועד להחלמת האם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*