העצמה בנקאית דיגיטלית לאזרחים ותיקים

העצמה בנקאית דיגיטלית לאזרחים ותיקים

בשני מפגשים מיוחדים עבור ציבור התושבים הוותיקים באשדוד, יכלו המשתתפים להאזין וללמוד על האפשרויות לביצוע פעולות בנקאיות באמצעים דיגיטליים. גם הם כבר לא חייבים להגיע לבנק לביצוע פעולות פשוטות אותן הם יכולים לבצע מהבית.

העולם הדיגיטלי מלווה אותנו בכל שעל ולאור המעבר לצריכת שירותים בנקאיים באמצעים דיגיטליים גם האוכלוסיות הוותיקות נדרשות להתמודד עם האתגרים שטכנולוגיות דיגיטליות נקרות בדרכן. הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, באמצעות המערכת הבנקאית ואיגוד הבנקים, מקיים פעילות ארצית עבור האוכלוסיות הוותיקות שמתקשות להסתגל לשינוי, ויצרו עבורם מתווה אחיד שנועד להקנות להם כלים להכרות ולשיפור מיומנויות השימוש בשירותים הדיגיטליים שמציע עבורם עולם הבנקאות.

מח' פיתוח הדרכה ואו"ש של עיריית אשדוד, בשיתוף המח' לרווחת האזרח הוותיק לאזרחים וותיקים, קיימה 2 פעילויות בנושא בנקאות דיגיטלית. מפגש אחד עבור ציבור דוברי רוסית, התקיים במועדון יהלום ברובע א', בהשתתפות של כ-60 איש. במפגש השני שהתקיים באולם המועצה בבניין העירייה השתתפו כ-80 איש.

הפעילות המוענקת בחינם והועברה ע"י נציגי המערכת הבנקאית, כללה הרצאה שסיפקה מידע נרחב על הבנקאות הדיגיטלית כגון: היכרות עם שירותים דיגיטליים, מתן כלים לשימוש בכלים הדיגיטליים, דגשים להתנהלות בטוחה בדיגיטל ועוד.

"מדובר בתכנים שנכתבו בהנחיית הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, והם אחידים בכל הארץ" אומר מר שלמה דהן, מנהל מחלקת פיקוח הדרכה ואו"ש בעיריית אשדוד, ומציין כי הפעילות מורכבת משני מפגשים כאמור, כאשר החלק השני כולל הדרכות פרטניות שיתקיימו בסניפי הבנקים, במטרה לסייע לאזרחים הוותיקים להסתגל לבנקאות הדיגיטלית וללוות אותם באופן אישי ומובנה בהיכרות עם שירותים בנקאיים דיגיטליים בסיסיים.

הדרכות בסניפי הבנקים, במתכונת הדרכה אישית או בקבוצות קטנות, מתקיימות בסניפי הבנקים בהם מתנהל חשבונם, והן כוללות גם התנסות מעשית בצד ההיכרות עם השירותים הבנקאיים הקיימים בבנק בו מתנהל חשבונם.

צילום: מחלקת פיתוח הדרכה ואו"ש עיריית אשדוד 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*