הסוף לפרסומים המודפסים מטעם העירייה וחברות עירוניות

הסוף לפרסומים המודפסים מטעם העירייה וחברות עירוניות

אחרי ההישג המבורך של הפסקת השימוש בכלים חד-פעמיים במוסדות החינוך באשדוד, מובילות כעת המקומיות את המהלך הבא של עיריית אשדוד, המחויבת ופועלת למען איכות הסביבה. בישיבת מועצת העיר האחרונה הגישה סיעת המקומיות הצעה לסדר יום שמטרתה הפחתת השימוש בנייר ומניעת נזק סביבתי על ידי השלכת פסולת מיותרת.

את המטרה הזו מציעות המקומיות להשיג באמצעות ייעול מערך הדיוור והפרסום של העירייה והחברות העירוניות. ההצעה אושרה פה אחד במועצה לאחר שגובשה בשיתוף עם מנכ"ל החברה העירונית מר אורן טואיל, מנכ"ל המשכן לאומנויות מר מוטי מלכא והגברת שרי בן נון מנהלת השיווק, גזבר העירייה מר עודד לוי והמשנה למנכ"ל העירייה הגברת דינה בר-אולפן.

כולנו מכירים את זה – אנחנו מוציאים מתיבת הדואר הגדושה הרים של מכתבים ופרסומים וביניהם חוברות שיווק מטעם העירייה והחברות העירוניות. לפעמים החוברות אפילו מחכות לנו בשקית רב-פעמית ממותגת על ידית הדלת.

אין ספק שהכוונה ראויה! לחשוף את הציבור לפעילות העירונית המתקיימת, להנגיש לתושבי העיר את הפעילויות הרבות והשירותים שמציעה העיר ואף להציג את הישגי העיר המושגים בזכות הארנונה שכולנו משלמים.

בפועל מתברר שהרבה מהחוברות והמידעונים מוצאים עצמם בפח במקרה הטוב וזרוקים ברחוב במקרה הרע. הפרסומים לא רלוונטיים לכולם, וגם אם כן, בימינו רוב התושבים מקבלים את האינפורמציה באופן דיגיטלי – באתר העירייה, בעמוד הפייסבוק, באפליקציית 'אשדודית' ואפילו באמצעות הודעות ישירות למייל או לנייד.

אפרת אוחיון (המקומיות)

על פי ההצעה, שאושרה פה אחד כאמור, יופסקו רוב הדיוורים המודפסים לתושבים בהדרגה.
יוצאים מן הכלל יהיו תושבים אשר אינם בעלי נגישות למידע מקוון וזקוקים לקבלת המידע באופן מודפס עד לפתח הבית. תושבים יוכלו להגיש בקשה לקבלת המידע באופן מודפס במגוון דרכים קלות ומהירות. כלומר, הדפסת הפרסומים תתבצע רק על פי בקשה או על פי צורך שיזהו בעירייה. לשם כך מציעות המקומיות להקים ועדת היגוי אשר תבחן את הנושא ותציע תהליך הדרגתי ומושכל ליישום ההחלטה תוך בקרה ומדידה של הערכת התועלות.

מעבר ליתרון הסביבתי, המהלך יתרום לצמצום עלויות העירייה עבור הדפסת הפרסומים המיותרים, עבור מערך ההפצה שלהם וכן עבור פעולות הניקיון של הפרסומים הרבים שנזרקים על ידי התושבים. כל זאת מבלי לפגוע באיכות השירותים לתושב.

ועוד שינוי קטן אך משמעותי נוגע לחברי המועצה עצמם, מתברר שלפני כל ישיבת מועצה מקבל כל חבר מועצה כמות גדולה של חומר קריאה כך שיוכל להגיע מוכן לישיבה ולגבש את עמדתו בנוגע להצעות שעולות לאישור המועצה. מעתה יקבלו החברים את חומרי ההכנה באמצעות המייל. ולזמן המועצה ישמשו את חברי המועצה טאבלטים אליהם יועברו כל החומרים הרלוונטים.

פשוט, חסכוני, ירוק וחכם!

אפרת אוחיון נציגת המקומיות מודה לרה״ע, ד"ר יחיאל לסרי ולממלא מקומו, עו"ד גבי כנפו, על התמיכה והרוח הגבית.
לשותפים לרעיון:

  • מנכ"ל החברה העירונית מר אורן טואיל
  • מנכ"ל המשכן לאומנויות מר מוטי מלכא והגברת שרי בן נון מנהלת השיווק
  • גזבר העירייה מר עודד לוי
  • מנהלת אגף אירועים הגברת איריס נפתלי
  • המשנה למנכ"ל העירייה הגברת דינה בר-אולפן
  • תושבי אשדוד שפנו בעניין.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*