המספרים אומרים: ההשקעה בתושב גדלה

המספרים אומרים: ההשקעה בתושב גדלה

תקציב עיריית אשדוד לשנת 2017  יעמוד על 1.591 מיליארד ₪ מתוכם 1.573 מיליארד בבסיס + 18 מיליון במותנה ומבטא גידול בבסיס ל- 102 מיליון ₪ בהשוואה ל-2016 אז התקציב עמד על 1.471 מיליארד בבסיס.

תקציב החינוך גדל ב- 43 מיליון ₪ בבסיס ותקציב הרווחה גדל ב- 14 מיליון ₪  בבסיס. תעריף הארנונה באשדוד ממשיך להיות הנמוך ביותר מ-20 הערים הגדולות בארץ ואשדוד רושמת עודף של כ-33 מיליון ₪ בתקציב 2016.

ההשקעה בתושב ממשיכה לצמוח ותעמוד השנה על 7,300 ₪ לעומת 6,952 וכל זאת  ללא העלאה יזומה של תעריף הארנונה.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי:

תקציב 2017 מהווה צמיחה של למעלה כ-7% לעומת תקציב 2016 בבסיס התקציב וממשיך את מגמת הגידול בתקציב העירוני. תקציב החינוך גדל וחצה לראשונה את רף חצי מיליארד השקלים, ובכך מהווה ההשקעה שלנו בחינוך כשליש מהתקציב העירוני. זוהי הוכחה נוספת למחויבות שלנו למצוינות בחינוך באשדוד לצד הקניית ערכים לתלמידים והשקעה בפיתוח המקצועי של הסגל החינוכי.

עיריית אשדוד ממשיכה להטמיע את החזון העירוני ובראשו – תפיסת "התושב במרכז", ובמקביל שומרת העירייה על יציבות ואחריות תקציבית. הרשות פועלת באמצעות תכניות פעולה מקושרות תקציב, אשר מאפשרות למערכות העירוניות למקסם את השירות שניתן לתושבים, במסגרת התקציב העירוני.

תקציב 2017 עתיד להגיע  לדיון השבוע(ד') במועצת העיר . תקציב 2017 אשר יוצג לחברי מועצת העיר  יעמוד על 1.591 מיליארד כאמור, מצביע על המדיניות שמובילה העירייה גם בשנה זו: המשך השקעה גדולה וגידול משמעותי בסל השירותים הניתנים לאזרח, המשך קידומה ופיתוחה של העיר בכלל התחומים, וזאת בדומה להצלחות של השנים האחרונות אשר הציבו את אשדוד בצמרת הערים המובילות בתחומים רבים.

ביוני  2017 ייפתח בית החולים הציבורי "אסותא אשדוד" אשר יאפשר  לתושבי העיר  קבלת שירותים רפואיים מהמתקדמים ביותר במדינת ישראל.
במהלך השנה הקרובה תחתום עיריית אשדוד על הסכם גג לתוספת של כ-30,000 יחידות דיור בעיר אשר ייתנו מענה גם  לדור הצעיר של אשדוד, נכשיר את התשתיות הנדרשות להקמת קריה אקדמית ברובע המיוחד, נקדם את פיתוח אזור תעשיית הייטק  בסמוך לרכבת ונפעל להוספת מקורות תעסוקה איכותיים בעיר.

כמו כן פרויקט התחבורה הציבורית הירוקה  ייצא לדרך ומאפשר השקעת  תקציבים ממשלתיים משמעותיים לשדרוג תשתיות העיר, אשר ישפרו באופן חסר-תקדים את התחבורה הציבורית ברחבי העיר.

graf

עיקרי תקציב לשנת  2017

  • חינוך – פרק החינוך גדל ל -523 מלש"ח – גידול של 43 מלש"ח  בבסיס התקציב.
  • רווחה – פרק הרווחה גדל ל -242 מלש"ח –  גידול של 14 מלש"ח בבסיס התקציב  .
  • ניקיון תחזוקת העיר – ניקיון רחובות – גידול של 10 מלש"ח (מכ-  18 מלש"ח ל 30 מלש"ח )
  • תחזוקת גנים ופארקים – גידול של 10 מלש"ח

סך ההשקעה בניקיון ותחזוקת העיר גדלה ב 22 מלש"ח  ובמסגרת המכרזים החדשים שימוש רב יותר בכלים ממונעים לניקיון העיר,כבישים ושבילי הליכה ופארקים לעומת כ"א ידני.

"היעדים הרבים והבלתי מתפשרים שלנו לאשדוד, מחייבים אותנו להמשיך לפעול ביעילות מרבית על מנת לעמוד ביעדי הביצוע, באמצעות תוכניות מקושרות תקציב והמחייבות של המנהלים וגורמי המקצוע, ציין ד"ר יחיאל לסרי. 

DJI_0077

ההשקעה בתרבות גדלה :

השוואת תנאי השכר של  הסייעות בגיל הרך לעובדות עירייה ב 5 מלש"ח

  • פסטיבל מחולות 2.5 מלש"ח
  • נוער 2.5 מלש"ח
  • מרכזים קהילתיים תוספת של 1.3 מלש"ח בשכונות הותיקות .
  • אומנות במרחב הציבורי מעל 1 מלש"ח
  • צרכים מיוחדים העלאה ל 1.2 מלש"ח 

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הוסיף:

גם השנה בחרנו לא להעלות את הארנונה לתושבים מעבר לשיעור המתחייב בהתאם להנחיית משרד הפנים. זאת, בניגוד לרשויות אחרות שהעלו את תעריף הארנונה לתושביהם. בהמשך לכך, הרשות תמשיך להעניק שירותים ברמה הגבוהה ביותר לכלל תושבי אשדוד ובה בעת תעשה שימוש מושכל ואחראי בתקציבים הציבוריים.

התקציב משקף המשך עשייה עירונית אדירה, המבססת את אשדוד בקדמת הערים האיכותיות והמובילות במדינת ישראל. תוצאות ההשקעה ניכרות בכל תחומי החיים ובכל רחבי העיר, תוך שהיא מביאה לידי ביטוי אחריות ציבורית וניהולית ארוכת טווח, חשיבה שאינה מתמקדת רק בהישגים לשנה הקרובה, אלא מתוכננת בקפידה גם לשנים הבאות, מתוך מטרה להפוך חזון כולל למציאות חיה, לצד שמירה קפדנית על האיזון התקציבי של הרשות. כך גם באשר להקצאת המשאבים הנעשית באחריות רבה, במסירות ובקפדנות, וזאת מבלי להעלות את שיעור הארנונה מעבר לשיעור המתחייב הנגזר מהנחיית משרד הפנים.

לסיכום – שנת 2016 היית שנה מלאה בעשייה עירונית ענפה בכל תחומי החיים, תוך עמידה עקבית ביעדים שהציבה הנהלת העיר. בשנה החולפת העלנו את ההשקעה הכוללת בתושבים,  הגדלנו את ההשקעה בחינוך ילדינו בכל המסגרות , הן בתחום הפדגוגי והן בתחום התשתיות , במהלך כולל להחלפת החול בגני הילדים בכל העיר בדשא סינטטי , פרויקט המצוי בעיצומו ויסתיים ב2017 ובשדרוג תשתיות בבתי הספר.שדרגנו את נכסיה התרבותיים של אשדוד  ופיתחנו חלק ראשון מתוך טיילת החוף .קידמנו את תכנון קריית הספורט  העירונית החדשה והוספנו מקומות תעסוקה רבים . 

שנת 2017 מסתמנת כשנה של התחלות חדשות חלקן ניתן להגדירם  היסטוריות, כדוגמת פתיחת בית החולים הציבורי לצד בשורות נוספות גדולות שעתידות להיות במהלך 2017 וכל זה יתוסף לשירותים המתקדמים שעירית אשדוד מעניקה לתושבי העיר בכל תחומי החיים.

output_J6F3Nv

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*