המלצות עבור ניקוי ספות מעור לבן

המלצות עבור ניקוי ספות מעור לבן

אם יש לכם בבית ספת עור לבנה אתם בוודאי יודעים שהלכלוכים והכתמים נוטים להיראות עליה יותר מאשר על ספות כהות. לכן, במקרה זה חשיבותן של פעולות הניקיון והתחזוקה גדלה, ולשם כך מובאות לפניכם מספר המלצות.

התחילו בתחזוקה נכונה

על מנת לשמור על מראה הספה יש לבצע מספר פעולות תחזוקה שוטפות. ראשית, בערך פעם בשבוע מומלץ להסיר מהספה את שכבות האבק. לשם כך, קחו מגבת מטבח מעט רטובה, עברו עימה על הספה והמשיכו במריחת תכשירים או תחליבים ייעודיים התורמים לריכוך העור, לשמירת הברק ולחוזק החומרים. חשיבותן של פעולות אלו טמונה גם בעובדה שעור הינו חומר נושם ואילו האבק המצטבר עליו מקצר את חייו. לכן, מומלץ גם לאוורר את החדר בה הספה שוכנת על ידי פתיחת חלונות בימי חורף ולחות. מעבר לכך, חשוב להימנע מחשיפתה של הספה לטמפרטורות גבוהות במיוחד הגורמות לדהיית הצבע, ולכן ודאו שהיא אינה עומדת בצמוד לקמין או תנור, ועדיף גם שלא יגיעו אליה קרני שמש ישירות.

ניקיון הספה מנוזלים

כאמור, הלכלוכים על ספות לבנות ובהירות יותר בולטים, ובכל מקרה ניקוי ספות עור חייב להיות עדין במיוחד. למעשה, ישנם שני כללי ברזל להתמודדות עם לכלוכים וכתמים בספות אלו: הראשון הוא להגיב ולטפל במהירות בכתמים, ובפרט באלו הנוצרים מנוזלים שנשפכו על הספה. הסיבה היא שככל שחולף הזמן כך נוטה הכתם להיספג ולחלחל פנימה אל פריט הריהוט. העיקרון השני הוא שימוש בחומרים ייעודיים בלבד, ולא בכאלו העלולים לגרום נזקים בלתי הפיכים לספה שלכם. לדוגמא, אם נשפך על הספה תה או קפה יש למהר ולנקות את הנוזל עם מגבת מטבח יבשה, מבלי להשתמש באמצעי ייבוש המבוססים על חום. מלבד מטלית המטבח, ניתן להשתמש בניירות סופגים מסוגים שונים, ובכל מקרה יש להקפיד של לשפשף את המקום כדי שלא ליצור נזקים.

חשיבות השימוש בחומרים ייעודיים

כאמור, ישנם תחליבים וחומרים ייעודיים לניקוי כתמים מספות עור, אותם ניתן לרכוש מחברות המתמחות בתחום. יחד עם זאת, אם מדובר בכתם שאינו עמוק במיוחד ניתן לנסות להורידו באמצעות מגבון לח לתינוק, שכן הוא אינו מכיל אלכוהול. מצד שני, כדי להימנע מהורדת הצבע באמצעות המגבון חשוב קודם לכן לנסותו על פינה נסתרת בספה, ולוודא כי אינכם גורמים נזקים. מעבר לכך, אל תשתמשו בשום אופן בחומרים חזקים מאוד הקיימים בבית, כגון אקונומיקה או תכשירי כלור, שכן הנזקים שייגרמו עלולים להיות כה חריפים עד שתידרשו לקנות ספה חדשה.

מתי לפנות למומחים

יש להבין כי ניקוי ספות הינו מלאכה עדינה ומורכבת, ובוודאי כאשר מדובר בספות לבנות או בהירות. לכן, פנו אל המומחים כאשר על הספה נוצרים כתמים שאינכם מצליחים להוריד באמצעים שתוארו לעיל. בעלי המקצוע יודעים כיצד לאבחן את סוג הכתם והספה, ולפיכך להתאים את החומרים שלא יגרמו כל נזק ויורידו את הכתמים ביעילות מרבית. יש לציין כי המחירים אינם גבוהים במיוחד ועומדים על סדר גודל של כ- 300 עד 500 שקלים לספות 3 מושבים. הצעת המחיר תשתנה בהתאם למספר פרמטרים, אך בכל מקרה כדאי לקבל מספר הצעות על מנת לחסוך בהוצאות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*