המהפכה השקטה באשדוד

המהפכה השקטה באשדוד

בשקט בשקט, מבלי שאיש ישים לב מתחוללת באשדוד מהפכה שקטה, העיר נושאת עיניה למחוזות חדשים ומאתגרים. היזמים וחדי הראייה שבנינו זיהו  את היעד והמגמה כבר בשלב תוכניות העיר הרבות והמגוונות אשר נועדו להציב את אשדוד, כאחת הערים המובילות בישראל.

מודל עיר חכמה קורם לאט לאט עור וגידים ופרויקט התחבורה הירוקה הצפוי להיות מושלם בתוך כשנה, יהיה עדות משמעותית ומוחשית לחזון העיר אשדוד.

בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר יוזמות בחלק הצפוני של העיר, בצפון רצועת החוף נבנה נמל ים נוסף, תבנה  קריית הספורט החדשה בצפון העיר, מחלף אשדוד צפון עתיד לקום על כביש 4 בסמיכות ליבנה, הוא יחבר  את נמל אשדוד והנמל החדש לכביש 4 ובכך ימנע  את עומסי התנועה בכניסה וביציאה הצפונית.

650-אה

מה הבינו הרשויות בין השורות:

תמ"א 38 היא כבר מזמן לא רק תוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, תוכנית המתאר הארצית שיצאה לפני עשור כדי לחזק בניינים ישנים, הפכה במרוצת השנים, לבוננזת נדל"ן בערי ישראל. מלבד הדיירים שזיהו את הפוטנציאל, נראה שהרשויות הבינו  כי פרויקטים אלו הם מנועי הצמיחה של הערים והם אלה שיובילו את ויסמנו את המהפכה בתוך הערים.

בעיר אשדוד העירייה האיצה בשנים האחרונות את התאמת התשתיות בצפון העיר כדי להיות ערוכים מבעוד מועד לכמויות הביקוש הגדלות והולכות ברובעים בצפון העיר.

מאתר עיריית אשדוד :"עיריית אשדוד מקדמת מדיניות תכנון אשר מובילה ומעודדת תהליכי התחדשות עירונית. יעד המדיניות הינו תכנון יעיל של הקרקע הציבורית ושדרוג המרחב הציבורי לרבות התשתיות העירוניות, שיפוץ וחידוש מבני המגורים ותוספת של מבני ציבור חדשים על מנת לשפר את איכות החיים של תושביה ולהגביר את העירוניות ורמת השירות לה זוכה התושב. השקעה זו נשענת לרוב על תוספת יחידות הדיור החדשות אשר הקמתן מאפשרת קליטת זוגות צעירים בשכונות הוותיקות, החייאת מרכזים מסחריים, מרכזים עירוניים ומבני ציבור. על כן תהליך ההתחדשות העירונית מוגדר על ידי הנהגת העיר כיעד חברתי וציבורי לאומי אשר מאפשר לאזן את התפתחות העיר ולספק את הצרכים הציבוריים המחויבים מהרשות תוך ניצול מרבי של משאב הקרקע החסר.

nadlan-pnimi-july17

על כן, לאור המחסור בקרקע לבניה קובעת תכנית המתאר החדשה לאשדוד 2030 כי חלק גדול ככל הניתן מהבינוי העתידי של העיר אשדוד יתבצע במסגרת השטחים המבונים. כך יישמרו שטחים פתוחים וייעשה שימוש יעיל בקרקע, בתשתיות הקיימות ובמוסדות הציבור. צפוי אם כך, כי תוספת בנייה זו תוביל להתחדשות המלאי הבנוי."

המשמעות היא, תקציבי ענק להשקעה בפיתוח העיר יוסטו לחלק הצפוני של העיר , מה שיגדיל את הביקוש  ההולך וגדל גם כך לנכסי מגורים ברובעים א' ו ב'. 

נדל"ן והשקעות בצפון אשדוד

ברובע א' בצפון מערב העיר החל ביצועו של פרויקט הפינוי –בינוי הראשון בעיר, ברחוב הדקל הסמוך לים.

במסגרת הפרויקט ייהרסו תשעה בניינים שבהם כ 150 דירות ובמקומם יוקמו חמישה מגדלים בני 32 קומות עם 675 דירות. המחירים בפרויקט זה הגיעו למחיר הדירות במרינה בגלל הסמיכות של הרחוב לים. עם תחילת פרויקט זה ניתן לזהות עליה מתמדת במחירי הדירות באזורים הסמוכים לפרויקט. אותם אלו שהחזיקו רק לפני מספר שנים בודדות בדירות בשווי של כ 800-900 אלף ₪, מחזיקים כיום בנכסים ששווים נאמד במיליוני ₪.

  • זה קרה כבר בפלורנטין, שפירא, קריית שלום ונווה שאנן וסוהו ביפו.
  • זה קרה כבר בדקל באשדוד.
  • חשוב להבין שאותו דבר קורה ברובע ב' כבר היום.

פרויקטים רבים של תמ"א 38 כבר יצאו לדרך, הרובע זוכה להתחדשות היקפית וסביבתית, קריית הספורט, המחלף הצפוני, ההתחדשות העירונית, המיקום האטרקטיבי בסמיכות לחוף הים, היציאה והכניסה לעיר, מרכז הקניות של הסטאר סנטר, הסמיכות לרחוב הרצל  ועוד… הופכים את כל האזור הצפוני ובראשם רובע ב' לאטרקטיביים ביותר וימשיכו למשוך משפחות צעירות ובעלי חזון אשר לא יכולים להרשות לעצמם ליהנות מהפרויקטים  היקרים בדרום העיר.

הגידול בביקוש, המעבר של משפחות צעירות בעלי חזון למגורים בצפון העיר והמשך ההשקעות באזור, יובילו לעלייה במחירי הדיור באזור זה. אלו הרוכשים כבר היום ושירכשו בזמן הקרוב בחלקים הצפוניים של העיר וייהנו מרכישה במחירים שפויים, מגורים באזור מתחדש, אשר העירייה רואה בה מטרת על לחידוש ושיפור, ייהנו מרווח הון תוך שנים ספורות, ויהיו שותפים בתהליך היסטורי של הפרחת הצפון של אשדוד.

נקודה נוספת שנשמעת לא פעם היא, בעוד הרובעים במרכז העיר בחלקם מתחרדים ומתאפיינים באוכלוסייה מעורבת דתית וחילונית, הרובעים הצפונים א' ו ב' נתפסים כרובעים לצעירים וחילוניים, לכן האזור הצפוני יוכל להיות אלטרנטיבה נהדרת לחיי קהילה לצעירים בגילם וברוחם ובמחיר שפוי.

 

הכותב:

מיכאל בנימיני- מנכ"ל  אנגלו-סכסון אשדוד

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*