המדריך לבחירת רואי חשבון

המדריך לבחירת רואי חשבון

כל עסק, איש עסקים או בעל מקצוע, צריכים שתהיה סביבם מעטפת של אנשי מקצוע בתחומים שונים. מעטפת זו מאפשרת לבצע את עבודתם כנדרש או להגיב למצבים מסוימים שעלולים להתרחש במהלך הזמן. לעיתים המעטפת הזאת עובדת באופן שוטף ולעיתים פונים אליה לעיתים מזדמנות, כשיש אירוע מסוים בו צריך את ההתמחות שלהם.

אחד מאנשי המקצוע שנמצאים במעטפת זו הוא רואה חשבון. שום עסק, חברה או משרד, איש עסקים או בעל מקצוע שעובד כעצמאי, לא יכול שלא להיעזר בשירותיו של רואה חשבון. זה האיש שאחראי על כל הקשר עם רשויות המס, זה האיש שמנהל את ההוצאות וההכנסות, הוא האיש שיודע מה בדיוק תזרים המזומנים ובאיזה מצב נמצא העסק או החברה. כל מה שקשור להתנהלות כספו עובר דרכו, בדיוק כמו שכל מה שקשור למשפט וחוק עובר דרך עורך דין. מכאן החשיבות של בחירת רואי חשבון בצורה חכמה.

בישראל פעילים, למעלה מ-25 אלף רואי חשבון. חלקם עובדים עצמאית וחלקם משתייכים לפירמות בתחום. מרבית העסקים ובעלי המקצוע, עובדים עם רואי חשבון קטנים, כאלה שיש להם משרד משלהם עם כמות עובדים מצומצמת. אנשי עסקים גדולים וחברות גדולות, עובדים עם פירמות בדרך כלל.

בחירת רואי חשבון לעסק או עבור בעל מקצוע, היא לא דבר פשוט, למרות שיש לא מעט רואי חשבון בישראל, הרי שדווקא ההיצע הרב יוצר קושי במי לבחור, וכן ראיית חשבון זה תחום שדורש יצירת אמון רב בין רואה חשבון ללקוח שלו. בסופו של דבר, מדובר כאן על התעסקות בכספים, חשבונות בנק, חסכונות, מידע כלכלי יקר ועוד. זה לא פשוט לתת את האמון בתחום זה, ככה סתם. לכן חשוב לדעת כיצד מבצעים בחירת רואי חשבון בצורה חכמה.

כיצד בוחרים רואה חשבון בצורה חכמה

ישנם מספר פרמטרים הכרחיים לשם בחירת רואי חשבון בצורה חכמה, הנה הם:

ניסיון – בסופו של דבר הכל נמדד בניסיון של רואה החשבון. אנחנו יכולים לבחור רואי חשבון שיעניקו לנו שירות זמין ומהיר, ואנחנו יכולים לבחור רואה חשבון שיש לנו כימיה טובה איתו. אך אם אין להם ניסיון זה לא ישתלם לנו. אנחנו צריכים למצוא רואה חשבון עם ניסיון מקיף, אדם שיוכל להתמודד עם עסק בסדר גודל שלנו וידע לשרת אותנו כך שנוכל לישון בלילה בידיעה שהעסק בידיים טובות.

זמינות ונגישות – לרוב רואה חשבון לא צריך להיות זמין לנו במקרים דחופים, אך חשוב שאם מקרים כאלה ייקרו, הוא יהיה שם. חשוב לדעת שיש לנו על מי לסמוך לא רק בעבודה השוטפת אלא גם במקרים חד פעמיים, ייחודים, דחופים.

כוח אדם – אנחנו צריכים לבחור משרד רואי חשבון שיש בו מספיק כוח אדם שיטפל בנו. אם אנחנו עסק קטן, אנחנו יכולים להסתפק ברואה חשבון בלבד, אך אם יש לנו לקוחות רבים, זה עלול להיות בעייתי. לכן חשוב לבחור במשרד שיש בו מספיק כוח אדם שיוכל לטפל בנו בכל עת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*