המדריך המלא לפתיחת משרד עורכי דין עצמאי

המדריך המלא לפתיחת משרד עורכי דין עצמאי

אם סיימתם ממש עכשיו את ההתמחות שלכם בעריכת דין או שאם אתם עורכי דין שכירים שצברו מספיק ידע וניסיון בשוק עריכת הדין, תסכימו איתנו שהחלום שלכם הוא לפתוח משרד עצמאים משלכם. כך תוכלו לעמוד בקדמת הבמה, לקבל את ההחלטות בעצמכם וכמו כן להרוויח משכורת גבוהה מדי חודש. נכון, מדובר על מהלך לא פשוט ואפילו מורכב. שכן להיות שכירים, זה להיות ללא דאגות ובלי התעסקויות שיש לעצמאיים. מה שכן, אם אתם חושבים שיותר מתאים לכם להיות עצמאיים, כדאי מאוד שתגשימו את החלום. אז מהם האתגרים שעומדים בפניכם לפני שאתם פותחים או מתכננים לפתוח משרד עצמאי משלכם? המשיכו בקריאה ותגלו.

קבלת ההחלטה

ראשית שימו לב שההחלטה שלכם תהיה מבוססת על שני מרכיבים עיקריים:

רצינות – האם אתם באמת רוצים לפתוח ולנהל משרד משלכם? עליכם להיות שלמים עם הצעד שאתם בוחרים לקחת. אם בדקתם את כל האופציות העומדות לרשותכם והגעתם למסקנה שזה מה שהכי טוב לקריירה שלכם, אז מדובר על החלטה מושכלת ומבוססת שסביר להניח שהיא תהיה טובה ומתאימה עבורכם.

מחויבות – עליכם להיות מחויבים לחלוטין להחלטה ולמה שהיא מביאה עמה. כמו כן, עליכם גם להפגין את אותה המחויבות כלפי הלקוחות העתידיים שלכם.

גיבוש תכנית עסקית

תכנית עסקית היא תכנית שמומלצת עבור כל עסק שפותחים ובפרט עבור עסק גדול ומשמעותי כמו משרד עורכי דין. יש לנסח תכנית כזאת כמסמך רשמי ויש לשים לב שהיא כוללת:

מטרות אופרטיביות לטווח הקרוב, נתונים מספריים פיננסיים, קביעת תחומי ההתמחות העיקריים של המשרד, תחזית הוצאות צפויה בתהליך ההקמה של המשרד, ביצוע הערכה לכוח אדם נדרש (לפחות בשלבים הראשוניים), הערכת ההכנסה הצפויה.

מעבר פיזי

כאשר פותחים משרד, יש לבדוק היטב את המיקום שלו. שיקולי המפתח הנוגעים לבחירת מיקום המשרד הם לרוב אזור הפעילות המבוקש, מקום המגורים של המקימים וכמו כן מקום המגורים של הלקוחות או העסקים אותם רוצים למשוך כלקוחות פוטנציאליים שייקחו את שירותי עריכת הדין. יש כל מיני אפשרויות להפעלת המשרד – ניתן לבחור שכירות רגילה, שכירות משותפת עם עורכי דין אחרים וכמו כן ניתן גם לעבוד מהבית.

שכירת עורכי דין מתמחים

את המשרד החדש שלכם, לא תוכלו להפעיל רק בעצמכם. על כן, מומלץ להקדים את המאוחר וכבר להתחיל לפרסם מודעת דרושים ולערוך ראיונות למועמדים. תוכלו לפרסם מודעה כזאת למשל:  דרושים עורכי דין שהינם בעלי מוטיבציה ויכולת חשיבה משפטית, מעמיקה ויצירתית למשרה מלאה.

שיווק

כאשר מדובר על עורכי דין עצמאיים, לא פשוט להם לגייס לקוחות למשרד. מה שקורה הוא שמרבית עורכי הדין סומכים על שיטת השיווק "מפה לאוזן". הבעיה היא שהשוק הישראלי מוצף בעורכי דין והתחרות היא גדולה ועל כן, יש להתרגל למציאות חדשה – מציאות בה צריך לנקוט פעולות שיווק שונות. פעולות כאלה יכולות להיות הקמת אתר אינטרנט, פתיחת בלוג, ניהול של פורום, פעילות ברשתות החברתיות וכו'. יש להוסיף לפעולות כאלה, גם פעולות כמו פרסום בעיתונים הגדולים, פרסום שלטי חוצות וכו'. הכל כמובן בהתאם לתקציב.

השקת המשרד

חשוב מאוד להפיץ את הבשורה לכמה שיותר סובבים. כלומר למשפחה, לחברים, לקולגות וללקוחות פוטנציאליים. יש להשקיע באירוע הכולל קייטרינג מכובד וכמו כן צלם שינציח את האירוע. רצוי גם לחלק כרטיסי ביקור וכמו כן להצטרף לקבוצות עסקיות ואז לצור מערך קשרים חדש.

ללמוד מטעויות של אחרים

יש לעבוד לפי לוח זמנים מאורגן. יש לספק עבודה מקצועית. יש להימנע מתחומי עיסוק בהם אתם לא בקיאים. יש לפעול בהתאם לתקציב שהוקצה מראש. יש להשתמש בתבונה בתקציב השיווק וכמו כן יש לשמור על קשר שוטף עם גורמים חיצוניים שאחראים לתפקודו השוטף של המשרד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*