המדריך המלא לאבחון סוכרת נעורים 

המדריך המלא לאבחון סוכרת נעורים 

סוכרת נעורים הינה מחלה מטבולית אוטואימונית, כאשר המנגנון של המחלה מתבטא במערכת חיסונית שמזהה את תאי הלבלב כאיבר זר, ותוקפת אותו עד להרס טוטאלי. מה בין הלבלב לסוכרת אתם שואלים? למעשה תאי הלבלב האלו אחראים להפרשה של הורמון המכונה אינסולין. תפקידו של האינסולין בדם בין היתר הוא לקחת את מולקולת הסוכר שהגיעו לזרם הדם כתוצאה מפירוק המזון, ״ולדחוף״ אותם פנימה לתוך התאים. כך נוצר מצב של רמות סוכר מאוזנות בדם, והתאים מקבלים את האנרגיה הדרושה להם לצורך תהליכי מחייה שונים.

מה הם התסמינים שמעלים חשד לסוכרת? 

רובנו הגדול לא מתהלכים יום יום במחשבה שאולי להם או לילד שלהם יש סוכרת. האבחנה של המחלה יכולה להיות קצת בעייתית והסיבה העיקרית היא שלרוב אנחנו נוטים להתעלם מתסמיני האזהרה שיכולים להצביע על המחלה. הנה כמה תסמינים חשובים שעשויים להצביע על סוכרת נעורים:

  • תאבון מוגבר יחד עם עליה מתונה במשקל או אפילו ירידה במשקל
  • השתנה תכופה, וקימה באמצע הלילה לטובת מתן שתן
  • צמא מוגבר
  • תחושת עייפות וישנוניות לאורך היום
  • איתור של סוכר בשתן

בכל אחד מהתסמינים הללו מומלץ לגשת לרופא המשפחה או לרופא הילדים לטובת בדיקה מעמיקה ומקיפה. באם הסוכרת נמצאת במצב מתקדם או חמור, יתכנו התסמינים הבאים:

  • ריח חריף של אציטון מהפה
  • עילפון עד אובדן הכרה
  • כאבי ראש והקאות
  • שינויים פתאומיים בראייה

תסמינים אלו מעידים על מצב התחלתי או מתקדם שנקרא חמצת סוכרתית, או חמצת קטוטית, שהיא סיבוך מסכן חיים של מחלת הסוכרת. מדובר בשילוב של עליה ברמות הסוכר בדם וירידה בחומציות נוזלי הגוף, והיא מצריכה פינוי מיידי לקבלת עזרה ראשונה, ומטופלת לרוב באשפוז תחת מתן נוזלים ואינסולין עד לאיזון מלא.

משאבת אינסולין אומניפוד omnipod לאיזון מושלם של רמות הסוכר

אם אתם או הילד שלכם קיבל אבחנה של סוכרת נעורים, חשוב לומר שאמנם צפויים לכם שינויים משמעותיים באורח החיים, אך ניתן לנהל חיים מלאים לצד המחלה. הפרמטר החשוב ביותר בניהול טוב של מחלת הסוכרת הוא איזון. שמירה על רמות הסוכר מאוזנות לאורך זמן מונעת סיבוכים של המחלה, ומאפשרת שמירה על אורח חיים בריא ומלא. הדרך הטובה ביותר לאיזון רמות הסוכר היא באמצעות משאבת אינסולין אומניפוד omnipod. למעשה, המשאבה מחוברת לגוף בצורה תמידית, ומאפשרת הזלפה קבועה של אינסולין ומתן בולוסים של אינסולין בהתאם לצורך. למערכת omnipod החדשה יתרון גדול בכך שהקליטה של מנהל הסוכרת האישי (PDM) נעשית בצורה אלחוטית, ומאפשרת חיבור של הפוד ללא שימוש בצינורית לטובת נוחות מקסימלית. משאבת omnipod עמידה במים, וניתן לשאת אותה גם לים ולבריכה בהתאם לצורך, ובעיקר מאפשרת הזלפה של אינסולין בצורה דיסקרטית ובכמה לחיצות פשוטות. היא קלה ונוחה לתפעול, ומאפשרת להגדיר מקטעים קבועים מראש כדי ליצור רשימת מועדפים, לתייג את הפעילויות, ולהתאים אישית את אספקת האינסולין על בסיס השגרה היומית של החולה. אין ספק שזו הדרך הטובה והבטוחה איזון המיוחד, ללא דקירות ומזרקים מיותרים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*