המגמה ההיברידית צפויה להמשיך לצמוח בישראל גם ב- 2018

המגמה ההיברידית צפויה להמשיך לצמוח בישראל גם ב- 2018

המגמות הצפויות בשוק הרכב הישראלי במהלך שנת 2018 ניכרות היטב כבר בשטח, גם כמובן בכבישי אשדוד וסביבתה. צרכן הרכב הישראלי לא נשאר מאחור ביחס למדינות מערביות אחרות, ואת כבישי הארץ ממלאים בשנים האחרונות רכבים חדשים המצוידים במערכות מתקדמות, דוגמת מערכות בטיחות שמעולם לא ראינו לפני כן. אחת מטכנולוגיות הרכב המתקדמות, וכמעט עתידניות, אותן ניתן למצוא על כבישי ישראל מזה כמה שנים טובות, היא הטכנולוגיה ההיברידית. על פי כל התחזיות והנתונים, נראה כי המגמה ההיברידית רק תופסת תאוצה בישראל, וצפויה להמשיך לצמוח משמעותית גם במהלך שנת 2018.

מה שהתחיל טויוטה והמשיכו יצרניות רכב נוספות – העידן ההיברידי

את ה"עידן ההיברידי" החלה חברת טויוטה, אחת מיצרניות הרכב הפופולאריות בישראל מאז ומעולם, לפני כעשרים שנים. עבור מי שאינו מכיר את המונח, רכב היברידי הוא רכב המצויד בהנעה כפולה – מנוע חשמלי ומנוע בעירה פנימי, כאשר הרכב יכול להשתמש במנוע החשמלי בלבד לאורך חלקים ניכרים מנסיעתו (במיוחד בשטחים עירוניים), וכאשר מנוע הבעירה פועל הוא טוען את המנוע החשמלי. התוצאה היא רכבים בעלי תצרוכת דלק חסכונית באופן חסר תקדים, מה שכמובן מהווה מטרה ראשונה במעלה עבור עולם הרכב, איכות הסביבה והאנושות כולה.

בעוד טויוטה פיתחה את הרכבים ההיברידיים והחלה כבר לפני לא מעט שנים למכור כמה דגמים של טויוטה היברידית בישראל, יצרניות נוספות כמו הונדה, רנו, יונדאי ועוד הצטרפו לתחום במהרה, וגם את רכביהן ניתן למצוא כיום בישראל. כך, מהווה העידן ההיברידי תקופת ביניים בין עידן הבעירה הפנימית לעידן החשמלי לחלוטין שצפוי להגיע בתוך כמה שנים, או עשורים לכל המאוחר. כפי שניתן להבין מהביקוש לדגמים ההיברידיים של טויוטה 2018, כמו גם יצרניות מובילות נוספות בענף, עידן הרכבים החשמליים מתקרב בצעדי ענק.

ביקוש רב לדגמים ההיברידיים של 2018

מגמת הצמיחה של השוק ההיברידי בעולם, ובשוק הרכב הישראלי בפרט, צפויה כאמור להמשיך גם במהלך השנה הקרובה. הביקוש לדגמי טויוטה היברידית 2018 מצביע על העניין הנמשך של הקהל הישראלי ברכבים היברידיים. מלבד לדגמי טויוטה היברידית 2018  גם דגמי היצרניות האחרות כאמור זוכים לעניין רב בישראל, עם הזמנות רבות לדגמים חדשים, וביקוש רב גם בשוק רכבי טויוטה היברידית המשומשות.

על פניו, הסיבה העיקרית לעניין הרב והנמשך ברכבים היברידיים היא היתרון המרכזי שלהם – תצרוכת דלק יעילה ונמוכה באופן משמעותי מזה של הרכב ה"רגיל" הממוצע. עם זאת, לא רק תצרוכת הדלק וההוצאה החודשית מעניינים את הנהג הישראלי – רכבים עם הנעה היברידית תורמים לשמירה על איכות הסביבה (בכך שמאפשרים להתנייד תוך כדי פליטה נמוכה משמעותית של גזים מזהמים) ובאופן כללי – מדובר ברכבים מתקדמים ואלגנטיים יותר, כאלו המסמנים לכל הדעות את הכיוון אליו הולך עולם הרכב בשנים ובעשורים הקרובים. מכל הבחינות, מדובר במגמה מבורכת, אותה נזכה לראות ממשיכה לצמוח גם במהלך 2018.

מאמר באדיבות מתם מוטורס טויוטה חיפה https://www.toyota-mtm.co.il/

קרדיט לתמונה: graphicstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*