הלהיט החדש: אחוזי ההצבעה

הלהיט החדש: אחוזי ההצבעה

אחרי שדיברנו על איחודים שלא צלחו, ועל הסרת מועמדות של המתמודדים לראשות העיר שהאגו לא יכל להכיל (טוב, חוץ מאפרים מיכאלי שהבין את מה שכולם רמזו) עוברת אשדוד לתקווה האחרונה שאולי תשנה משהו בבחירות הקרובות… אחוזי ההצבעה.

ככה זה, כשאין מנהיגות או כשיש יותר מדי אגו מאבדים את היכולת לשלוט במצב. עכשיו, רגע אחרי שכל השליטה הייתה אצל שלושה מהטוענים לכתר ראשות העיר, ובמו ידיהם נתנו לה לחמוק מבין האצבעות, השלושה יתמודדו בנפרד על אותו קהל יעד, אותו קהל יעד שהוכיח עצמו כאדיש, לא מעורב ולא ממש אכפתי… החילונים.

ההיגיון הבריא הראה שהסיכוי להחליף את לסרי גדול יותר כשהכוחות מאוחדים, זאת למרות שראש העיר הפתיע במסיבת העיתונאים, בה הציג את התמיכה של אפרים מיכאלי נתון מסקר של מינה צמח ובו 60% מהנשאלים, לא יצביעו עבור מועמד בו לא תמכו מלכתחילה, זאת במקרה של איחוד לסרי אף קרא למועמדים להתאחד.

אני באופן אישי קצת סקפטי לגבי הנתון הזה, אני מאמין שאם היה סיכוי אחד להחליף באשדוד שלטון זה רק בדרך של שילוב כוחות. לשם כך נדרשת מנהיגות אמיתית ואכפתיות ענקית לגורלה של העיר, זה לא קרה ושוב מחזירים את הכדור לציבור, ״תוציאו אנשים להצביע״.

עם או בלי קשר לבקשת המועמדים לעשות עבורם את העבודה ולצאת להצביע הבחירות הקרובות באמת תלויים בעיקר באחוזי ההצבעה. יותר מזה, הבחירות הקרובות הן בעיקר הקרב על מועצת העיר.

את הקמפיין שלי (Choose, Vote, Change) התחלתי הרבה לפני הגשת הרשימות, שעוד היו תקוות כאלה ואחרות לשיתופי פעולה מצד שלושת המועמדים, והנה עכשיו אחוזי ההצבעה הופכים לתקווה האחרונה של השינוי בהרכב המועצה.

בסופו של יום, כל מועמד שנכנס לקמפיין במטרה להציל את העיר בדיעבד עשוי להיות זה שעל כתפיו תיפול האחריות לאכזבתם של עשרות אלפים מתושבי אשדוד כשהתוצאות יתחילו לזרום בלילה שבין ה-30 לאוקטובר ל- 31 באוקטובר והתמונה תתחיל להתבהר.

המשחק כאמור יהיה כמה הצליח כל מועמד ומועמד/ת להביא בתכל׳ס ביום הבוחר, אחרי שהסיכויים לזכות בראשות הולכים ופוחתים, האם בסופו של יום ימצאו חלק מהמועמדים את עצמם עם 1-3 מנדטים במועצת העיר, ועוד באופוזיציה?

האם לזה פיללנו? האם זה היה שווה את המאמץ, התקציב והאנרגיות השליליות? אז בהזדמנות זאת אני פונה לשמעון כצנלסון, לאלי לחמני ולהלן גלבר, פישלתם באיחודים, פישלתם בהסרת המועמדות, ככל הנראה גם אנחנו, האזרחים נפשל עם אחוזי ההצבעה אז אנא מכם, בהזדמנות האחרונה שתינתן לכם, כנסו לקואליציה (ראש העיר התחייב לזמן את כולם) ותהוו לשון מאזניים. יש לכם עד 2023 לנסות לייצר עשייה משמעותית, לשמר את הפעילים ולהתכונן עם כל הפקת הלקחים לסבב נוסף. או שלא.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*