הכפלת מספר מפקחי הבנייה צעד קטן לצמצום תאונות העבודה בענף

הכפלת מספר מפקחי הבנייה צעד קטן לצמצום תאונות העבודה בענף

מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד: "הוספת מפקחי בנייה בשכר גבוה ורכב צמוד הנם בכוון הנכון אך הדרך לצמצום מהותי במספר תאונות העבודה בענף הבנייה עדיין רחוק". כך אומר שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד בתגובה לסיכום בין משרדי הרווחה והאוצר להעלות השכר למפקחי הבנייה במטרה לאייש 22 משרות שאינן מאויישות מזה זמן רב.

כזכור כיום פועלים פחות מ-20 מפקחי בנייה האמורים לפקח על עשרות אלפי אתרי בנייה והכפלת מספר הפקחים תהווה עדיין טיפה בים.

שלומי בן עזרי מנכ"ל הארגון: "תאונות העבודה בענף הבניה אינה גזירה משמיים. הצעד של המדינה היה מתבקש כצעד משלים שנעשה בימים אלה בענף הבניה. התאחדות בוני הארץ מינתה את סגנית הנשיא עו"ד ורד זבולון צרפתי, לעמוד בראש ועדה שתרכז בהתאחדות את נושא הבטיחות בענף הבניה והתשתית.

עו"ד ורד צרפתי זבולון, יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד וסגנית נשיא התאחדות בוני הארץ: "ענף הבניה החל בכל כנס להעלות את נושא הבטיחות, לדון בו, לחפש את הגורמים, למצוא את הדרכים, לחקור מה עושים במדינות אחרות ולהציע רעיונות שאמורים לעלות לא מעט כסף לקבלן. המסקנה היא  שיש שינוי בהתייחסות ענף הבניה לנושא תאונות העבודה".

"ענף הבניה הנו ענף עם סיכון גבוה שהרי לא מדובר בעבודה מונוטונית במפעל, אלא בסביבת עבודה המשתנה בכל רגע", מוסיפה עו"ד צרפתי.

מנכ"ל הארגון שלומי בן עזרי: "לצעדים שנוקט ארגון הקבלנים יש השלכות כספיות על הקבלנים. יש לוודא שמזמיני העבודה הציבוריים / ממשלתיים יפנימו שבטיחות הנו מרכיב בסל העלויות וידאגו לתמחר את העלויות הללו בסל התשומות שמרכיבות את הביצוע.

מדינת ישראל על כל שלוחותיה מאפשרת להצעה הזולה ביותר לבצע את העבודה וזאת מיום כניסתו לתוקף של חוק חובת מכרזים. יש להקציב בכל עבודה "עלויות בטיחות" שקבלן יהיה מחויב בהן כתנאי לביצוע עבודה. קבלן שלא יעמוד בתקציב הבטיחות יסולק מהאתר.

בשלב ראשון, יש להטיל חובה זו על כל הגופים הציבוריים ובכללם חברות ממשלתיות ובנותיהן, רשויות מקומיות, רשות מקרקעי ישראל, מע"צ וכדומה -לחייב הכנסת רכיב בטיחות במחירי העבודות כדי לשמור על חיי אדם ולמזער את מספר התאונות בענף.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*