הכן רכבך לחורף

הכן רכבך לחורף

קצין הרכב של עיריית אשדוד קיים כנס הסברה והדרכה לעובדים הנוהגים ברכבי עירייה, בנושא נהיגה בטוחה בחורף. ההנחיות והמסרים נכונים לכל מי שאוחז בהגה ומומלץ לכל איש לנהוג על פיהם. נתוני תאונות הדרכים השנה קשות במיוחד מה שמוכיח כי הנהג הישראלי חייב לקחת אחריות ולנהוג ביתר זהירות. לקרוא ולשמור באוטו!

מספר האנשים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2014 עומד על 207 איש. שנת 2015 היתה קטלנית יותר ועד לסוף אוגוסט השנה נהרגו 241 איש!! מזעזע וכואב, והשאלה היא האם זו גזרת גורל או שיש לחפש את הסיבות במקום אחר? הכל יאמרו כי נהיגה נכונה והקפדה על כללי הזהירות וההנחיות תצמצם באופן דרמטי את מספר התאונות ובעיקר את אלו שמסתיימות בהרג. קצין הרכב של עיריית אשדוד מר אמנון לוי, החל בסדרה של הרצאות והדרכות לכל עובדי עירייה הנוהגים ברכבי הרשות ובהסברה למעבר מנהיגת קיץ לנהיגת חורף. מר לוי הציג את הנתונים הנ"ל ובצדם הקרין סרטים שבהם נראו תאונות קטלניות בארץ ובחו"ל, שהגורם להן היה הגורם האנושי. לוי: "מטרת יום הבטיחות היא להעלות את המודעות לכך שתנאי מזג האוויר ותנאי הדרך בחורף קשים יותר – הראות מוגבלת, הכבישים חלקים ורטובים, מערכות הרכב מתנהגות אחרת מאשר בקיץ וקשה יותר להבחין בהולכי הרגל". משמעות הדברים היא שבחורף נדרשים הנהגים לגלות ערנות גבוהה יותר, לנהוג במיומנות ולשמור על כללי זהירות ייחודיים לנהיגת חורף.

במצגת מפורטת, עמד מר לוי על ההבדלים בין נהיגת קיץ לחורף ושם דגשים על הגורמים היותר בעייתיים שבגינן קורות תאונות. ראשית יש להכין את הרכב לחורף ולוודא תקינות הבלמים, מגבים (וישרים) ומתיזי המים, מערכת החימום והפשרת אדים, צמיגים וגומיות על דוושות הנהג. שנית יש להיות ער לדרך ולסביבת הנהיגה ולפעול בהתאם לתנאי מזג האויר והנסיבות. "בחורף ישנם גורמים אובייקטיביים המכבידים על הנהיגה ויש לדעת כיצד לנהוג בתנאים אלה" אומר הוא ומונה את הגורמים: גשם, ערפל, אדים, שלוליות ורוחות חזקות.

הגשם הראשון כידוע מסוכן בגלל השומנים והאבק הגורמים לסכנת החלקה והגבלת הראיה. "גשם ראשון מוגדר כגשם שיורד לאחר הפסקה ממושכת, בין גשם לגשם, ואת זאת חייבים לקחת בחשבון" אמר והזהיר "להכפיל את המרחק מהרכב שלפנים, להדליק אורות מעבר ואורות ערפל בעת הצורך,  לא לבלום במכה אחת ולא לפנות בחדות". הזהרות מיוחדות נגעו בערפל ובראות לקויה ובהיקוות שלוליות. "בערפל אין לעמוד בצד הדרך (שול) אלא יש לצאת לגמרי מנתיב הנסיעה ולא להסתכן. כמו כן אין להיכנס לתוך שלוליות במיוחד אם לא יודעים מה עומקן וזאת משום שבלמים רטובים לא מגיבים וחדירת מים למחשב הרכב עלולה להשבית את מערכות הרכב".

עיקר הדגש הושם כמובן על תרבות הנהיגה וגורמים המסיחים את דעתו של הנהג. בראש הגורמים הללו מתייצב הסמרטפון ולאחריו גורמים כמו, אלכוהול, עייפות, התעסקות בדברים שאינם קשורים בנהיגה, חוסר ריכוז, כעס כלפי נהג אחר, לחץ ופזיזות וכל דבר הגורם לזחיחות הדעת בקרב הנהג. "בסופו של יום, ערנות בנהיגה ונטילת אחריות על חייך וחיי המשתמשים בדרך, תבטיח נהיגה זהירה יותר ומצילה חיים" אמר לסיכום והמליץ על סדר הדברים הבא: שמירת מרחק, צמיגים ומגבים תקינים, הקפדה על ראות טובה וצפייה קדימה, ערנות, אחיזה נכונה בהגה והימנעות מכל דבר שעלול להסיח את הדעת.

בימים אלה עוברים כל הנהגים ברכבי העירייה מפגשי הדרכה, במטרה להכינם לחורף ולשנות את תרבות הנהיגה הן של הארגון והן של ציבור הנהגים באשר הם. כוחם של מסרים אלה יפה גם לציבור הנהגים בכלל ולכן טוב יעשה כל נהג אם יקפיד על הנחיות אלה ויניחם באופן קבוע ברכבו.

בתמונה: אמנון לוי מבצע הדרכה לנהגים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*