הכינו את חדר הילדים לבית הספר – טיפים לתכנון סביבת לימוד לתלמיד המתחיל

הכינו את חדר הילדים לבית הספר – טיפים לתכנון סביבת לימוד לתלמיד המתחיל

בשעה הטובה הילד עומד לעלות לכיתה א' וזה הזמן לתכנן עבורו חדר, שיתאים לצרכיו המשתנים עם הכניסה למסגרת בית ספרית. לסידור נכון של החדר השפעה רבה על הרגלי הלמידה ולכן, כדאי להשקיע מחשבה בארגון החלל, בבחירת הרהיטים וביצירת אווירה רגועה אשר תסייע לו להתרכז טוב יותר.


לפניכם מספר טיפים חשובים בהכנת החדר לקראת המעבר מהגן לבית הספר מבית האוס אין – רשת חנויות לחדרי ילדים ונוער מעץ מלא:

הכל מתחיל בשולחן כתיבה

שולחן כתיבה הוא הבסיס ליצירת פינת לימוד. בחרו שולחן כתיבה מעץ מלא, חומר טבעי, נושם, ידידותי לסביבה, עמיד שמשתבח עם השנים. העדיפו שולחן עם צבעי אקריל על בסיס מים, דבקים ולכה ללא חומרים רעילים. התייחסו לעמידות ויציבות השולחן וכן למידותיו, כדי שאלה יעמדו בתנאי השטח אך יתאימו גם ללמידה משותפת עם חבר. מידה אופטימלית של שולחן הינה באורך 120 ס"מ ורוחב 60 ס"מ, זהו שולחן לידו יכולים לשבת יחדיו בנוחות גם שני ילדים או ילד ומבוגר. ניתן גם למצוא שולחנות קטנים וגדולים יותר בהתאמה אישית.
מבחינה אסתטית, קיימים מגוון דגמים ועיצובים של שולחנות כתיבה בסגנון קלאסי, רומנטי, כפרי ועוד. רצוי לבחור שולחן המאופיין  בקווים ישרים ונקיים, עיצוב קלאסי ועל זמני, שישמור על רלוונטיות למשך שנים ארוכות.
ניתן למצוא שולחנות כתיבה עם אלמנטים משדרגים כמו רגליים מגולפות, שולחנות עם עיטורים, פלטת זכוכית המקנה לשולחן מראה אצילי ואלגנטי ושומרת על הפלטה העליונה. מומלץ להזמין שולחן כתיבה בגוונים בהירים המשרים רוגע כמו לבן, קרם, שמנת, תכלת.

פתרונות אחסון לסידור החדר
חדרי ילדים נוטים להתבלגן במהירות וחשוב מאוד לסייע לתלמיד לשמור על סדר. ניתן מראש לצייד אותו בפתרונות אחסון אטרקטיביים, ששומרים על מראה אסתטי ועם זאת, שימושיים להפליא. כך למשל, שולחן כתיבה הכולל מגירות על מסילות, כוורת מעוצבת לתלייה עם מדפים פנימיים ודלתות אותה ניתן לקבע ישירות לקיר, קומודה על גלגלים, שידות רצפתיות וכדומה.
כדאי להוסיף לחדר גם ספרייה מסוגננת עם מדפים פתוחים או כוננית המשלבת בין מדפים פתוחים למגירות. ניתן למצוא מבחר ספריות בעלות מדפים הניתנים לכוונן על פי צורך. פתרון מומלץ נוסף הוא ספסל מסוגנן, שמתאים גם למטרות אירוח וגם למטרות פונקציונאליות.

כיסא תלמיד נוח ומעוצב

הכיסא הוא רכיב חשוב בארגון פינת לימוד עבור הילד. חשוב לבחור כיסא תלמיד נוח, כשאפשר למצוא מגוון כיסאות תלמיד מתכווננים בעיצובים צעירים ומלהיבים לצד כסאות נוחים מעץ מלא בעיצובים קלאסיים ובצעים לבחירה שמשלימים את המראה הכללי היוקרתי.

אביזרים לשדרוג פינת הלימוד

יצירת אווירת לימוד נעימה תורמת לתחושה של הילד בעת הכנת שיעורים והכנה למבחנים. אפשר לתלות מעל שולחן הכתיבה ארגונית רשת דקורטיבית עם קליפסים גדולים לתליית הודעות חשובות, ציורים וכדומה, סטנד מסוגנן להעמדת כלי כתיבה, פסלונים צבעוניים שמוסיפים נגיעה צבעונית ואופנתית לחדר ועוד פריטים שעושים הבדל גדול.

הכינו את חדר הילד לפני שהוא עולה לכיתה א', שתפו אותו בתהליך העיצוב, הקפידו על חומרים איכותיים, גוונים רגועים, אמצעי אחסון נוחים והעניקו לו פינת לימוד יפה ושימושית שתעשה לו חשק ששנת הלימודים כבר תתחיל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*