הכיור שוב סתום? 5 דרכים לפתיחת סתימות

הכיור שוב סתום? 5 דרכים לפתיחת סתימות

אחד מתקלות האינסטלציה היותר נפוצות היא סתימה בכיור. זה יכול להיות בכיור במטבח או אפילו בכיור האמבטיה. הסיבות לכך יכולות להיות לרוב לכלוך גדול שהצטבר או אפילו שערות הנושרות בגופנו במהלך מקלחת או שטיפת ידיים (וכן שערות של גילוח).

ישנן שיטות רבות לפתיחת סתימות בכיור ולא בכל פעם צריך לקרוא לאינסטלטור, אם כי במידה ואתם לא מצליחים לטפל בתקלה בעצמכם במאמץ מזערי (מבלי לפגוע בכיור או בצנרת) הרי שחייב לקרוא לאיש מקצוע לטיפול בתקלה. הסימנים המזהים לסתימה יהיו כמובן הצטברות של מים בכיור, אם המים יורדים בקצב איטי מבדרך כלל ואפילו כאשר יש ריחות מוזרים העולים מתוך הכיור.

כך תפתחו את הכיור שלכם:

1 – הדרך הפשוטה ביותר היא באמצעות פומפה:

ראשית, כאשר מדובר בסתימות קלות בלבד ניתן לפתור את התקלה באמצעות פומפה פשוטה. בכל בית יש היום פומפה ואם אין לכם הרי שכדאי לקנות אחת כזו שעולה מעט מאוד כסף ויכולה לפתור לכם הרבה סתימות קלות לאורך הזמן. שחרור המים והסתימה באמצעות פומפה תפתח את הכיור ותעלה את שאריות האוכל או הלכלוך החוסמים את הצינור כלפי מעלה ואז תוכלו להוציא אותם לפח עם הידיים.

2 – פתיחת הצינור שמתחת לכיור:

לעתים ההצטברות של הלכלוכים והאוכל יהיו תקועים בצנרת שמתחת לכיור של מבנה הצנרת. ייתכן ותוכלו לפתור את הבעיה בקלות באמצעות על ידי פתיחת הצנרת שמתחת לכיור ושחרור הלכלוך משם. לאחר מכן תוכלו לסגור היטב את הצנרת ולשפוך מלמעלה מים חמים בכמה פולסים עם הפרשים של כמה שניות על מנת לוודא שהסתימה השתחררה ושאין נזילה לאחר שחיברתם את הצינור בחזרה.

3 – פותח סתימות באמצעות לחץ אוויר:

אחד המכשירים המתקדמים בשוק בתחום האינסטלציה הוא פותח סתימות בלחץ אוויר. תוכלו לקנות מכשיר אחד כזה שיהיה לכם בבית ובמידה ויש לכם אחד כזה תוכלו לרוב לשחרר את הסתימה באמצעות לחץ אוויר. במידה וזה לא עוזר תפנו לשיטות אחרות.

4 – חומרים כימיים:

השיטה הזו אינה מומלצת בדרך כלל בשל העובדה שהיא עשויה להזיק בטווח הארוך לצנרת שלכם ולהמיס אותה או לגרום לה להחליד ועל כן בדרך כלל נמנעים מלהשתמש בשיטות אלה. עם זאת, במידה ואתם מרגישים שזה יפתור לכם את הבעיה תוכלו לרכוש נוזל כזה בכל סופרמרקט גדול היום.

5 – לקרוא לאינסטלטור:

ובמידה וכל אלה לא עובדים לכם או שמא מדובר בתקלה חמורה יותר חשוב מאוד לקרוא לאיש מקצוע באזור שלכם שיגיע במהירות לטפל בתקלה. לאינסטלטור כלים ייחודיים וכן עין מקצועית בכל הנוגע לפתרון תקלות מסוג זה ולכן אתם יכולים להיות רגועים שהוא מטפל לכם בבעיה.

כיצד לבחור אינסטלטור אמין בסביבתכם?

ובכן, לקרוא לאינסטלטור הוא לא הפתרון המועדף על כל אחד עם תקלה בבית משום שזה עולה כסף כמובן והרצון הוא תמיד לחסוך כמה שיותר עלויות. לעתים אין לנו ברירה ואנו חייבים איש מקצוע. על אף המצב הלא נעים והצורך לטפל בתקלה במהירות, איננו רוצים להשכיר את שירותיו של כל אינסטלטור שאנו רואים את שמו על כרטיס הביקור המגנטי שהוא הניח מחוץ לדלת שלנו. אתם רוצים לוודא שאכן מדובר באינסטלטור יצאת צדיק מקצועי בעל תעודת הכשרה מתאימה.

כמו כן תתארו לו את התקלה ותבקשו ממנו חוות דעת טלפונית לפני שאתם מזמינים אותו לגבי פתרון התקלה. לא כולם יסכימו לתת לכם אותה כי ירצו לבוא אליכם הביתה ולהרוויח אתכם כלקוחות, אולם חלק ייתנו לכם שירות בשמחה, אפילו חלקי, דבר המגלה סבלנות וערכי שירות שהם מעבר לכסף אצל בעל המקצוע ולכן שווה להזמין אותו לתת לכם שירות. כמו כן כדאי לברר את המחיר תחילה דרך הטלפון, לברר במקביל ממוצע מחירים לשירות המבוקש ולוודא שהוא אינו גוזל מכם מחיר לא הגיוני עבור טיפול בתקלה. כדאי להזמין איש מקצוע הסמוך למקום מגוריכם כדי שתהיה לו כמה שפחות נסיעה ודרך אליכם שרק עליה תשלמו יותר כסף.

נכתב בשיתוף אורן רדה אינסטלטור בתל אביב המתמחה בפתיחת סתימות ומגוון רחב של עבודות אינסטלציה מפשוטות ועד מורכבות הדורשות צוות עובדים ואינסטלטורים מקצוענים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*