היום באשדוד: ״יום ללא אשראי!

היום באשדוד: ״יום ללא אשראי!

מעל 100 עסקים לא יקבלו באשדוד עיסקאות בכרטיס אשראי, ליום אחד החליטו באשדוד להצטרף ליוזמה של ארגון העסקים העירוני שהחליט בדרך זו להשמיע את קולו ואת מצוקתו. בעלי העסקים וארגון העסקים מבקשים להסביר שלא מדובר במחאה מול הלקוחות, מדובר על יום אחד והיות ומדובר בעצמאיים הם לא ממש יכולים לסגור את העסק אך ישמחו אם הלקוחות יפנימו את המצוקה ויצטיידו רק ליום אחד במזומן.

מחאת ארגון העסקים העירוני – אשדוד עשתה את ההד הנדרש מבחינה תקשורתית והצליחה להגיע עד לבמה הגבוהה, לכנסת ישראל. ח״כ מיקי לוי שמלווה את המאבק מיומו הראשון עדכן את כנסת ישראל על היום ללא אשראי שמתקיים היום באשדוד

מזה כמה חודשים מצליח הארגון לבסס את הצלחותיו בנושא הוזלת ההוצאות הקבועות של בעלי העסקים הקטניםכך לדוגמא הצליחו להוזיל את עמלת הסליקה לאחוזים שהיו שמורים לטייקונים ורשתות גדולותכך גם עמלת המינימום לשנה הראשונהעמלה שהרתיעה המון עסקים קטנים מלהיכנס לתחום האשראיאת ההסכם סגרו חברי הארגון דוד קקון ואושרי ניזרי מול חברת כאל.

כדי לסגור את פינת האשראי הגיעו השניים להסדר גם עם חברת ״וריפון״ העולמית והוזילה בכ-40% את עלות מכשיר הסליקההמהלך הכניס את עולם האשראי לעשרות עסקים חדשים שלא נתנו שירות בכרטיס אשראי וכבר מדווחים על עלייה משמעותית במכירות.

אלעד

כ-200 עסקים כבר נרשמו לארגון (ההרשמה ללא עלותוחלק לא קטן כבר נהנה מהוזלות משמעותיותלארגון חברו עורכי דין אשדודייםאף הם פעילים חברתיים בעיר עו״ד רפי דיין ועו״ד דניאל חוטובלי שיעניקו מעטפת משפטית לארגון שהולך וגדל בהיקפי הפעילות.

הדי ההצלחה יצאו מתחומי העיר אשדוד דרך הרשתות החברתיות והופעות של השניים בתכניות הטלויזיה והרדיולאחרונה זכו לחשיפה משמעותית בתכנית התחקירים של מיקי חיימוביץ׳ ״המערכת״עורכת התכנית גל גבאי ליוותה את חברי הארגון בכנסת והשקיעה ימי צילום מלאים באשדוד כדי לנסות ולפענח את הקונספט של גיוס העסקים באשדודה-show של המצלמות עשה את שלו ברובע א׳ והעסקים התחילו להבין שלא מדובר ברעיון חולף אלא במיזם אמיתי והיחס היה בהתאםהתכנית תעלה ככל הנראה כבר השבוע לשידור.

השניים הצליחו לקבל את תשומת ליבו של שר הכלכלה אלי כהן שהגיע עד לפיצה של אושרי ניזרי כדי להדליק נר חנוכה ולדבר מקרוב על הבעיות ויותר מכך… על הפתרונותשר הכלכלה אלי כהן התרגש לשמוע על הפיילוט והבטיח לסייע מקרוב.

מיקי

היעד הבא – הבנקים

ההצלחות והרוח הגבית שמקבל הארגון מעודד את החבורה לכוון גבוהבמקביל למלחמה עיקשת בחברות האשראי בנושא הכחשת העיסקאות שמתגלה לאט לאט כמכת מדינה והחדרת קוד ה-EMV לעסקיםנושא שמתעקב באופן תמוה בכנסת וגורם נזקים משמעותיים לאלפי עסקים מכוונים בארגון גבוה… עמלות הבנקיםהחלום כך מספרים החברים הוא לגייס בנק אחד שישא ויתן בנושא העמלות מול קבוצה של לא פחות מ-300 בעלי עסקים ואולי אף יותר.

״זה יותר מאפשרי״ אומר יוזם הארגון דוד קקון: ״אנחנו הכחועד שלא נשנה את התפיסה שהכח הוא אצלנו ולא אצל הבנקים כלום לא ישתנהאחרי 70 שנים הספקנו להבין שלמעלה בכנסת יש יותר מדי אינטרסנטים שלא הצליחו וכנראה לא ממש מעוניינים לשנות את סדרי העדיפויותעשרות הארגונים הארציים גם לא הזיזו מהומה כל מה שנותר לנסות הוא התארגנות מקומית.

עד-כאן

אושרי ניזריממייסדי הארגון: ״זה מצליח כי אנחנו שמים את השם שלנו בחזיתאנחנו בעלי עסקים שצמחו מלמטהב-10 אצבעות בנינו עסקים מצליחיםכולנו והיום יש לנו את הזכות להוביל את המערכה עבור הדור שלנו ובעיקר עבור ילדינואנחנו כבר מסודרים ולא ממש צריכים את ההטבות בתכל׳ס אבל עבור הצעירים שרק מתחילים זה מה שיכריע אם הוא ימשיך או יסגור.

בעלי העסקים והעצמאיים לא נחשבים ולא נספרים היום בשום מערכתהם צריכים לשלם את החובות שלהם לרשויות ולמדינה ולא מיוצגים בשום סקטורלא בחופשותלא בימי חופשהלא בהטבותלא בפסטיגלים ולא במימדיוןבכל נושאי הפנאי משלם בעל העסק מחיר מלא וגם צריך לפנות יום עבודה והפסד כספי כדי להנות עם ילדיוכי ימי חופשה זה רק לשכירים.

המציאות הזו חייבת להשתנות, 40,000 עסקים נסגרו ב-2017 והמספרים גדלים מידיעבור הממשלה זו סטטיסטיקה שסופרים בדוחות אקסלמה שלא נספר זה ההתרסקות של המשפחותהחובות שנשארים ותופעות הלוואי של חורבן כלכלי.

המאבק עורר גלי מחאה גם מחוץ לגבולות העירחולון היתה הראשונה להצטרףמייקל בוזגלופעיל חברתי מחולון לקח על עצמו את ההובלה של ה״יום ללא אשראי״ ב-10 בינואר בעיר חולון ועתידים להצטרף בימים הקרובים לא מעט נציגים מערים אחרות.

עסקים המעוניינים להצטרף לארגון (ללא תשלוםמוזמנים ללחוץ על הקישור

או להצטרף לדף הפייסבוק

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*