הטוב, הרע והמנמנם – צדדים שונים לעבודה מהבית

הטוב, הרע והמנמנם – צדדים שונים לעבודה מהבית

מקצועות רבים אינם מחייבים עוד הגעה למשרד בכל בוקר בשעה מדוייקת וחלק ממקומות העבודה מאפשרים עבודה מהבית. למי זה טוב, אם בכלל, והאם זה מתאים גם לך?

יובל בנר

על פניו, נראה שלהעביר את העבודה הביתה הוא פתרון שיביא לקיצן בעיות רבות אשר הצצות רק בגלל העובדה שאנו נאלצים ממש להגיע למקום העבודה. ואכן, הקידמה והמודרניזציה הביאו לכך שמקצועות רבים כיום כבר אינם מחייבים הגעה פיזית לשולחן העבודה המשרדי. הרי כיום, כשיש ברשותנו אינטרנט ביתי מהיר ואיכותי והמחשב הביתי יכול לספק את הסחורה, את רוב העבודה ניתן לבצע בשיא הנוחות מהבית. בכלל, לרוב העבודות אפילו האינטרנט הביתי הכי זול יספיק בכדי שנוכל לבצע את עבודתנו מהבית בקלות. מצד שני, זה קצת תלוי בנו, באישיות שלנו, כי מיד נסביר מדוע לא בטוח שלעבוד מחדר העבודה בבית, המעוצב לנוחות מקסימלית שלך, דווקא יהיה הדבר היעיל ביותר לעשות.

אז למה לא בעצם?

על מנת לסיים בטעם טוב, נתחיל דווקא מהמקל ולא מהגזר. ובכן, על אף שעבודה מהבית, על פניו, נראית כמו חלום ורוד לכל מי שנדחק בפקקים, באוטובוסים, בחניות, בזיעה ובגשם, במבחן המציאות היא עלולה להפוך למשהו הרבה יותר אפור ממה שלרוב נוטים לדמיין. להלן כמה דוגמאות:

  1. חוסר אינטרקציה חברתית: מי אנחנו בלי החברים שלנו? המעגל החברתי הקרוב שלנו לרוב מורכב מקולגות, עמיתינו לעבודה. בנוסף, ולעיתים אפילו מבלי משים, אנו עוברים במהלך היום אינטרקציות רבות, אם זה בתחבורה הציבורית או אפילו מבעד לחלון הרכב בדרכנו לעבודה, במעליות, בפינות הקפה ובהפסקות הצהריים. הרווקים שבינינו בוודאי יוכלו גם להזדהות עם התחושה בה פתאום צצה אפשרות רומנטית חדשה בעבודה. מצד שני, בעבודה מהבית, כשלבושים בטרייניג שהוא גם הפיג'מה, כישוריך החברתיים נוטים להתקהות, ההזנחה עלולה לחגוג ואיתה גם התרחקות ממעגלים חברתיים שונים.
  2. הסחות דעת, לא מה שחשבת: מכירים את זה שכל העולם ואשתו עוברים ליד שולחן העבודה שלך? יש כאלה שפשוט לא מצליחים להתקדם בעבודה עקב רצף של סמול טוק שאינו נגמר, טלפונים חוזרים ונשנים או סתם פעילות משרדית ערה. ובבית, נו, חשבת שהכל יהיה שקט? אז ממש לא. השליח של הסופר שמגיע, ילדים שנשארו בתקופת חופש או עקב מחלה, הכלב שפתאום נורא דחוף לו לצאת החוצה או התחושה הזו בה פשוט חייבים עכשיו לעצור הכל ולנקות את הבית, את השולחן או לחפש מדפסת חדשה באינטרנט. מה לעשות, לעיתים כשאין פיקוח אנושי בדמות זוג עיניים הצופה על קצב העבודה, ישנה תחושה בלתי נשלטת המאפשרת להוריד מעט את התפוקה. ממש לא מחייב, אך מה לעשות, עלול לקרות.
  3. ביקורים תכופים במטבח: פינת הקפה במשרד אינה זוכה לביקורים תכופים כל כך מצידך כמו המטבח הביתי. יכול להיות, שוב, שמבלי להקדיש לכך תשומת לב מיוחדת, ידלק האור במקרר הביתי הרבה יותר פעמים ממה שהיית מצפה שיקרה לו בימים רגילים.

תארזו קצת משמעת ושליטה עצמית וצאו לדרך!

אולם, מן הצד שני, כלל לא בטוח שסיבות כגון אלו שהזכרנו יהיו מה שיסתום את הגולל על עבודה מהבית. עבור רבים, קצת משמעת ושליטה עצמית זה בעצם בדיוק מה שצריך בשביל חופש בעבודה.

  1. אירגון זמן: כן כן, זה בשביל אלו שבטוחים ש-11:00 בבוקר זאת שעה סבירה להתעורר בה. מי אמר שצריך לעבוד דווקא בבוקר, או דווקא בערב? שעות נוחות הן עניין גמיש!
  2. יתרון כלכלי: הוצאות רכב, בלאי, ארוחה לדרך, יוצאים לצהריים עם כל המשרד, מתנה לזאת שמתקדמת והזמנה לבת מצווה של ההוא מהקומה למעלה. כל אלה יכולים להיחסך ממך בקלות ובאופן אלגנטי כשהמשרד הוא פשוט ביתך.
  3. לאכול בריא: כמה, כמה אפשר להזמין כל יום צהריים למשרד?? הקילוגרמים עולים, הקיץ מגיע ואיתו התחזית לצילום בבגד ים שכנראה יצטרך לקרות בסיוע אווירי. אז נכון שניתן להביא אוכל מהבית למשרד, אך הרבה יותר קל לאכול בבית, בשעות הנוחות ולא להיות תחת פיתוי מתמיד של קולגה שבחר להביא דווקא היום עוגה.
  4. היתרון הסביבתי: לנוחות הזו יש גם יתרון סביבתי. לא צריך לשרוף דלק, אפשר לפתוח את כל החלונות ולקבל את הבריזה הנעימה של הבוקר ואחר הצהריים, להדליק רק את מה שחשוב ולמנוע בזבוז מיותר. ממש עבודה ירוקה.

 

לסיכום, עבודה מהבית לא מתאימה לכל אחד. היא בטח לא מתאימה למי שעלול ליפול לסדרת מתח ביום של הגשת פרוייקט אך היא בהחלט מתאימה לאלה שביכולתם לנהל את עצם ואת מסגרת הזמן שלהם ביעילות ובנוחות. אם אתם מבין ברי המזל הללו, תוכלו למצוא ברחבי הרשת המון טיפים לעבודה אפקטיבית מהבית כך שגם אתם, וגם העבודה – תצאו נשכרים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*