החשיבות הרבה של תוכנה CRM

החשיבות הרבה של תוכנה CRM

מערכת CRM היא אחד הכלים החשובים ביותר לכל סוגי העסקים. זוהי תוכנה משוכללת שעוזרת לכל מי שמופקד על הקשר עם הלקוחות ועל השיווק לבצע את עבודתם באופן יעיל במיוחד ולמצות משאב זה, שהוא כמובן החשוב ביותר עבור העסק.

אקסל? CRM!

פעם, מזמן, בחלק גדול מהעסקים ובמיוחד אלה הקטנים, רשימת הלקוחות הייתה שמורה בראש של בעל העסק. בעל חנות נעליים למשל ידע בדיוק מה הצבע האהוב על כל אחד ואחת, מתי הם חוגגים ימי הולדת, מי התחתן, מי התגרש, למי חשובה האיכות ומי לא יקנה בלי לקבל הנחה קטנה. אחר-כך עבר המידע למחברות, לפעמים מסודרות ולפעמים מבולגנות, והשלב הבא, כשהמחשבים הפכו לנחלת הכלל, היה קובץ אקסל. תוכנה CRM היא כבר הדור הבא, ובעצם העכשווי, של ניהול קשרי לקוחות והסיבה העיקרית לכך שיש בה צורך הוא הגידול הדרמטי בכמויות המידע שיש בכל עסק לגבי קהל היעד וגם העובדה שכבר אין היכרות אישית עם חלק גדול מהלקוחות.

חיסכון בזמן

עוד יתרון של תוכנה CRM הוא חיסכון בזמן. בעזרת המערכת – שהשם שלה, אגב, הוא ראשי תיבות של הביטוי Customer Relationship Management – ניתן לבצע פעולות רבות באופן אוטומטי וכך לחסוך בשעות עבודה יקרות. על-מנת לממש יתרון זה חשוב הממשק היעיל של תוכנת ה-CRM עם מערכות נוספות בעסק כמו למשל זו שמשגרת אימיילים.

מודולריות והתאמה מלאה לצרכים שלכם

עוד יתרון משמעותי של תוכנות CRM הוא המודולריות שלהן. התקנה נכונה מבטיחה התאמה מלאה לצרכים הספציפיים של כל עסק, ובפרט יכולת להתמקד בפריטי המידע החשובים ביותר אודות כל לקוח, פוטנציאלי או כזה שכבר ביצע רכישות, וביצוע כל הפעולות הרלוונטיות להבטחת שיווק מיטבי.

המודולריות הגבוהה של תוכנה CRM מאפשרת גם להתאים אותה כשהצרכים משתנים. בהקשר זה כדאי לזכור שאחד המאפיינים הבולטים בימינו של כמעט כל תחום בעולם העסקים הוא דינמיות רבה, כך שסביר להניח שהצרכים אכן ישתנו בנקודת זמן כזו או אחרת – אבל בכל מקרה תוכלו להוריד מודולים מיותרים, להוסיף חדשים ולהתאים את המערכת לכל מצב.

איך לבחור נכון תוכנה CRM?

בחירה חכמה מבין כל האפשרויות של מערכות CRM מחייבת תשומת לב ל-3 דגשים עיקריים:

א. יכולות התוכנה – לכל תוכנה ישנם מודולים שונים במקצת, וחשוב לבחור את האופציה שמספקת מענה לכל הצרכים של העסק בהקשר של הלקוחות.

ב. ידידותיות למשתמש – תוכנה CRM שאינה נוחה לשימוש עלולה להרתיע את העובדים, וגם אם הם יעבדו איתה הם יתקשו להפיק ממנה את מלוא התועלת האפשרית.

ג. אבטחת מידע – ה-Data של כל עסק הוא נכס יקר ערך וחשוב להגן עליו ביעילות.

כשבוחרים נכון את התוכנה החשובה, החיבור עם הלקוחות הופך לאיכותי הרבה יותר, ופתאום קל יותר גם למצות כל ליד וגם לשמר את הלקוחות הקיימים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*