החרדים במלחמת חורמה נגד רשת ״ביג״

החרדים במלחמת חורמה נגד רשת ״ביג״

מיטב המוחות הכלכליים של המגזר החרדי התכנסו כדי לתכנן את החרם הצרכני, תכנית ״הסנקציות הכלכליות״ כדי לרסק לדבריהם את רשת ״ביג״ בעקבות חילול השבת בסניף אשדוד.

עפ״י חשיפה של ״כיכר השבת״, אתר האינטרנט החרדי הושלם גיבוש תוכנית ה'סנקציות הכלכליות' עליה שקד בשבועיים האחרונים צוות מיוחד שכלל רו"ח, כלכלנים ועורכי דין. התוכנית הוצגה אתמול בפני מספר רואי חשבון ואנליסטים שקבעו כי "מדובר בתוכנית מבוססת שנשענת על נקודות התורפה של הקבוצה. במידה והיא תצא אל הפועל – נהיה עדים תוך תקופה קצרה מאד לקריסתה של החברה".

רבני אשדוד שקראו לא מכבר לכלל הציבור החרדי להדיר רגליהם מהמתחם הטרף לא עוצרים כאן, צוות מיוחד בחן את מפת ההשקעות של הקבוצה, המחזיקה ברשותה שורה של קניונים בכל רחבי הארץ וכן בחו"ל, בבדיקה המקיפה ביררו מי מחזיקי אגרות החוב ומי בעל שליטה, לאחר שגובשו הממצאים הוכנה התכנית שמטרתה אחת, לרסק את רשת ״ביג״

דבר אחד לא נלקח בחשבון, הביג באשדוד מעסיק מעל 1000 עובדים, בעלי עסקים שמישכנו את חייהם עבור חנות במתחם בידיעה שזה יהיה פתוח בשבת, 1000 משפחות יאבדו את פרנסתם ועוד עשרות ספקים אם לא מאות שנותנים שירותים עקיפים, נהגי מוניות שמתפרנסים לא רע בכלל מהקו של אשדוד – ביג.

האם בשם השבת יוכשר הגזל הגדול ביותר שידעה העיר אשדוד? האם הסדק בסטטוס קוו שגם כך מחזיק בחוטיו האחרונים יביא עלינו גל של מחאות חילוניות? אז, סביר להניח תבוא הדרישה לפתיחת כל העסקים בכל הרובעים, האם רשת ״ביג״ תיכנע לתכתיבי בעלי ההון החרדיים?

זה התחיל עם איום על פרישה מהקואליציה, מכשהבינו שראש העיר לא ממצמץ כי הוא יודע בדיוק כמונו שהם לעולם לא יפרשו, מנסים החרדים חרם עוקף, פיתרון סופי עבור כל הרשת עשרות מרכזי ״ביג״ עתידים לקרוס אם הרשת לא תיכנע לסגור את סניף אשדוד בשבתות. זו מלחמה על השבת טוענים במגזר החרדי, זה לא פחות ממלחמת אחים טוענים במחנה החילוני.

אין ספק כי יישום התכנית ה״גאונית״ של בכירי המגזר החרדי תפתח פה, באשדוד דף חדש ביחסים בין המחנות החילוניים והחרדים ואשדוד תיכנס לעידן חדש, כזה שחוותה העיר בית שמש. לא נראה שהרבה טוב ייצא מזהלהגיד שלא התרענו איש לא יוכל להגיד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*