החזר כספי לסוחרי השוק

החזר כספי לסוחרי השוק

לאחר שהתקבל התיקון לחוק העזר העירוני, בנושא פטור מתשלום עבור אגרות הקבועות בחוקי העזר העירוני ומתן הקלות לבעלי עסקים שנפגעו ממשבר הקורונה, התקבל גם התיקון לחוק עזר שווקים המאפשר לעירייה להחזיר כספים לסוחרים אשר שילמו אגרה לתקופה בה לא פעל השוק. גם הפעם הייתה אשדוד חלוצה להציע סיוע לעסקים בעיר. ד"ר לסרי: "כמו שהבטחנו, גם כאן הלשכה המשפטית מצאה את הדרך החוקית לעשות זאת גם עם סוחרי השוק".

כזכור, בעקבות נגיף הקורונה וההגבלות שהטילה הממשלה, נוצר משבר כלכלי שפגע במיוחד בבעלי עסקים וסוחרים. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, היה הראשון להיחלץ לטובתם וביקש מהלשכה המשפטית לבחון דרכים למתן הקלות לבעלי העסקים וסוחרי השוק. לפני כחודש לערך התבשרנו כי פעילות הלשכה המשפטית צלחה כאשר משרד הפנים אישר את התיקונים, כך שהחל מ-1 בינואר 2020 (רטרואקטיבית), העסקים המחויבים באגרות הקבועות בחוקי העזר, יהיו פטורים מתשלום בשנת התקציב 2020.

בשבוע שעבר התבשרו באשדוד כי גם התיקון לחוק עזר שווקים אושר, כך שהעירייה יכולה לבצע החזר לסוחרי השוק ששילמו את האגרה החצי שנתית. "אני שמח לבשר שחוק העזר השלישי בטרילוגיית חוקי העזר שנועדו להקל על בעלי העסקים, פורסם היום ברשומות" כותב היועץ המשפטי רוני עמיר לראש העיר ומציין כי "החוק פורסם ברשומות ונכנס לתוקף ב-3/11".

כזכור, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הבטיח לסייע לסוחרי השוק שנפגעו בשל משבר הקורונה, ואשדוד הייתה הראשונה ליזום מהלך משפטי לשינוי בחוק העזר. פעילות העירייה בנושא זכתה להערכה ורשויות רבות בחרו בנתיב זה כדי לאפשר החזרה כספית למי ששילם אגרת שוק.

ד"ר לסרי, שמח על הבשורה ושיבח את עבודת הלשכה המשפטית. "בהתאם להוראת השעה, האגרה המשולמת בעד הפעלת דוכן בשוק, תהיה באופן יחסי לתקופה בה פעל או יפעל השוק, כך שמי ששילם אגרה חצי שנתית בעבור דוכן בשוק בתחילת השנה, יוחזר לו החלק היחסי של האגרה, החל מהמועד בו נסגר השוק" אמר ראש העיר והודה לפעילות הלשכה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*