הוכרזו הזוכים בתחרות פסנתר לתמיד

הוכרזו הזוכים בתחרות פסנתר לתמיד

בטקס חגיגי שנערך במרכז מונארט באשדוד, הוכרזו הזוכים בתחרות "פסנתר לתמיד", התחרות השביעית לפסנתרנים צעירים.

הוכרזו הזוכים בתחרות "פסנתר לתמיד", התחרות הארצית השביעית לפסנתרנים צעירים, שהתקיימה במהלך חג החנוכה, במרכז מונארט לאמנויות באשדוד.

בטקס הכרזת הזוכים, שנערך אמש (רביעי, 16.12) הוענקו הפרסים לזוכים בארבע קטגוריות גיל בהם מתקיימת התחרות: בקטגורית גיל 6-11, זכו במשותף ליפשיץ ליאור, בן 11, שפירו עלמא, בת 11, בקטגורית גיל 12-15 זכתה קולדובסקי יעל  בת 14, בקטגורית גיל 16-18 זכה  מצרי בן, בן 17 ובקטגורית הגיל 19-28 זכה יובל חן בן ה19.

בנוסף הוענקו פרסים נוספים לזוכים במקום השני, השלישי, פרסי עידוד וקטגוריות נוספות, סך כל הפרסים שהוענקו, 102,000 ₪ (הוענקו על-ידי עיריית אשדוד, קרן יעקב ביסטריצקי, צפונות תרבות, ותל-חי כיתות אמן בינ"ל לפסנתר, "אדמה אגן").

כמו כן, ד"ר אילנה כהן, מנהלת עמותת צפונות הפתיעה במהלך הטקס והוסיפה סכום של 6,000 ₪ לפסנתרנים המשתתפים בתחרות.

"תחרות "פסנתר לתמיד" הראתה לנו שוב, שיש לנו  הרבה ילדים בישראל אשר ניחנו בכישרון מוזיקלי וביכולת לרגש בנגינה בפסנתר". אומרת יאנינה קודליק, המנהלת האמנותית של התחרות "כל המשתתפים בתחרות השנה צריכים להיות גאים בעצמם על התרגול וההשקעה שהניבו רמה כל כך גבוהה של ביצועים. בכל שנה אני מתרגשת מחדש מטקס הענקת הפרסים למצטיינים, דבר שממלא את כולנו, המארגנים, סיפוק עז".

monart 2

מעבר לפרסים הכספיים מעניקה התחרות לזוכים פרסים רבים נוספים הנותנים להם במה אמנותית, תקשורתית, ומהווה עבורם מקפצה להתפתחות מקצועית ומוסיקאלית. בין הפרסים הנוספים: פרופסור אריה ורדי יארח את זוכי התחרות בתכנית הטלוויזיה "אינטרמצו עם אריק"התזמורת הפילהרמונית הישראלית ו"תכנית מפתח" תזמין את הזוכים במקום הראשון בכל קבוצות הגיל להגשת מועמדות להשתתפות כסולנים בקונצרט בניצוחו של מאסטרו זובין מהטה, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון תארח פסנתרנים מבין זוכי התחרות, התזמורת הסימפונית רשות השידור ירושלים תארח את הזוכים בעונה הקרובה. התזמורת הקאמרית הישראלית תזמין את זוכי התחרות לנגן כסולנים בסיור קונצרטים ברחבי הארץ במהלך העונה הקרובה והתזמורת הסימפונית אשדוד מזמינה את הזוכים בפרס הראשון, מכל קבוצת גיל, לנגן קונצ'רטו  עמה במהלך השנה הקרובה.

ובנוסף, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה, אוניברסיטת ת"א יעניק פרס נוסף לקבוצת הגיל הבוגרת קונצרט בהשתתפות שלושת זוכי הפרסים הראשונים במסגרת מפעל המנויים של ביה"ס ומרכז עדן-תמיר למוסיקהעין כרם – ירושלים יארח את הזוכים בכל קבוצות הגיל בקונצרט חגיגי ויועבר בשידור חי ב'קול המוסיקה' בתאריך 18.12.15. כמו כן, חבר השופטים יעניק עפ"י שיקול דעתו פרס מיוחד לזוכה המתאים ביותר מקבוצות הגיל 19-28ו- 16-18, הזמנה להופיע כסולן עם תזמורת הנוער הלאומית של משרד החינוך, בנגינת "הרפסודיה בכחול" של ג'ורג' גרשווין בקונצרט חגיגי שיערך ביום ד', 27 ביולי 2016 באולם הנרי קראון בירושלים.

Musicfestperugia יעניק מלגת השתתפות לפסנתרן/נית מצטיין/נת בפסטיבל שיתקיים בקיץ 2016 בפרוגיה, איטלייה .

הפרויקט הוא חלק מחזונו של ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי לפיתוח לעידוד מצוינות וחלק מחזון נרחב לפיתוח בעיר אשדוד של פלטפורמה שתהווה נקודת זינוק לדור הבא של הפסנתרנים בישראל. את האירוע מפיק מרכז מונארט לאומניות בניהולה של נעמי אדר הופמן הפועל במסגרת החברה העירונית לתרבות ופנאי באשדוד.

צילום: פבל טולצ'נסקי- ODREY  |  כתבה: ענת מרומי יחסי ציבור.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*