הדרך לשיפור הביצועים בעסקים עוברת דרך אימון עסקי

כמו בתחומים רבים בחיים גם אימון בעסקים חיוני להצלחה בהם. אימון בעסקים מאפשר מיצוי כישורים ויכולות, ממקד ומייעל את המאמצים המשקעים בניהולו  ומגביר באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה בו.

אימון עסקי מבוסס על דיאלוג פתוח ומפרה לזיהוי הזדמנויות, לאיתור סיכונים – קיימים ופוטנציאליים – חיזוק החוזקות, החלשת החולשות, יצירת אפיקי שיווק נוספים, שיתופי פעולה, השגת מימון (ומשקיעים, ככל שנדרשים) ועוד.

החשיבות הפסיכולוגית של קשר עם מאמן עסקי

שכירת שירותיו של מאמן עסקי חשובה ביותר לחיזוק הביטחון העצמי של בעל העסק ואמונה בכוחו וביכולתו לקדם את העסק, להגדיל את מספר הלקוחות ובתוך כך להגדיל את המחזור הכספי שלו. מחויבות היא יסוד מרכזי בתהליך האימון: מחויבות של שני הצדדים להצלחתו.  מאמן עסקי מאפשר לבעל העסק לעשות את הפעולות הנדרשות באופן מושכל. חשיבות הליווי הצמוד אינה מוטלת בספק, אבל התועלת שלה נמדדת לטווח הארוך, במידה ובאופן שבו המאומן מפנים ומטמיע את תובנות המאמן, שומר על רמת מוטיבציה גבוהה לאורך זמן, מבצע בעקביות את הפעולות שצריכות להיעשות.

תנאי הכרחי להצלחת תהליך אימון עסקי

גישה נכונה היא תנאי הכרחי להצלחה. היא אינה תנאי מספיק, כמובן, אבל בהעדרה יתקשה העסק להמריא. גישה נכונה פירושה מחויבות בלתי מתפשרת, שאיפה להצלחה תוך חתירה וביצוע פעולות להשגתה, התמדה, דבקות במטרה, נחישות, עקביות, גמישות, יכולת להתגבר על קשיים.

כמו העולם בכלל, גם בעולם העסקי יש מרכיב קבוע של חוסר ודאות. בהינתן העובדה כי שינויים מתמידים מחייבים יכולת השתנות והתאמה, גמישות והסתגלות מהוות מרכיב חיוני בגישתו של כל בעל עסק. עם זאת, הן, כשלעצמן, חיוניות ככל שהן, אינן תחליף ללימוד כלליו של העולם העסקי והתמחות בתחום שבו מציע העסק מוצר או שירות.

התועלת הגלומה בתהליך אימון עסקי

אימון עסקי מסייע גיבוש חזון עסקי ולמימושו. עצם התחושה כי יש על מי לסמוך מאפשרת תנועה חופשית יותר במרחב העסקי, מפחיתה את החשש מעשיית טעויות ומקלה על ההתנהלות השוטפת. התרומה של המאמן העסקי בקבלת החלטות חשובה מאין כמוה, היות שככל שדרג מקבלי ההחלטות גבוה יותר, כך, בהתאמה, עשויה/עלולה להיות להחלטתם השפעה גדולה יותר על העסק בכלל ועל מי מעובדיו, ספקיו או לקוחותיו בפרט. אימון עסקי מאפשר להתוודע אל חולשות, בה בעת ובה במידה שהוא מסייע לחדד ולהבהיר את החוזקות. יש מי שעיקר התרומה והתועלת מתהליך האימון הוא בהגברת היכולת להאציל סמכויות. עבור אחרים- עמידה בלוח זמנים נתון. האימון מאפשר למאומנים להכיר את עצמם, לשכלל את מיומנויות התקשורת בכלל וניהול משא ומתן בפרט. כמידת מורכבותו של העסק- מידת חשיבות האימון העסקי של מי שמתעתדים לפתוח כעסק ו/או כאלה שמנהלים עסק זה מכבר.

חשיבותו של תיאום ציפיות

מאמן עסקי הוא בעל סמכות אבל חשוב לדעת כי האחריות על הצלחת העסק חלה על בעליו. ההבחנה בין סמכות לאחריות אינה סמנטית ואינה טכנית- היא עקרונית ומהותית. לכן, כאשר שוכרים את שירותו של מאמן עסקי חשוב להבהיר ולהסדיר מבעוד מועד את "גבולות המגרש" של הליווי ולא פחות חשוב- לערוך תיאום ציפיות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*