הדרך לניהול כלכלת בית נכונה

הדרך לניהול כלכלת בית נכונה

לפני כחודש אמר לי חבר "מה הבעיה? אני לא מבין למה אנשים צריכים ייעוץ כלכלי לבית. יש לך הכנסות ואתה רק צריך שההוצאות יהיו פחות. הכנסות מול הוצאות, פשוט.

ואז אני שואל אותו: "תגיד, יש לך מינוס בבנק?"

הוא: "בטח, למי אין?"

אני: "אם אתה יודע את הנוסחא וזה פשוט, איך אתה עם מינוס?"

שתיקה…. ואז מגיעה התשובה שרובנו עונים "יוקר המחייה" "כדי לחיות צריך להיכנס למינוס" "במדינה הזאת הכל יקר" והכי אני אוהב "ככה זה"

ואני אומר לכם, יש מה לעשות! אומנם הנוסחא לא פשוטה, ואגיד אפילו שאין נוסחא. כלכלת הבית זה לא רק הוצאות והכנסות, כלכלת הבית זה לדעת איך להתנהל בצרכנות, זה לדעת איך לדבר עם הבעל, האשה, הילדים והכי חשוב עם עצמך. כלכלה נכונה זה הביטוחים, המשכנתא, שכ"ד, קניות, חסכונות, פנסיות, השקעות ועוד מושגים….

בשביל כל זה אני פה, אעביר לכם פה טור שבועי לניהול נכון לכלכלת הבית. לתת לכם את כל הטיפים, להבהיר לכם את כל המושגים, להיות אתם.

אז מה זה ניהול נכון? האם להיות בפלוס מראה על התנהלות נכונה? האם להיות בלי הלוואות מראה זאת? אם תשאלו אותי, אז התשובות הן… לא!

התנהלות כלכלית נכונה היא לדעת מה קורה עם הכסף שלך, ושאתה יודע להשתמש ולהתנהל איתו בחוכמה. ולהבין שבכל ניהול כלכלי נכון יש צד אימוני, צד אישי, דינמיקה עם בני יושבי הבית והתבוננות עצמית פנימה.

דמיינו זוג הולך לעשות קניות ביחד, ממלאים עגלה, מגיעים לקופה ו… הכרטיס לא עובר. מצב כזה יכול בשניה להפוך למשבר משפחתי. מריבות, קיזוזים, האשמות ועוד. הדרך הנכונה להתמודד עם דבר כזה הוא קודם כל לקחת נשימה. להוריד חלק מהמוצרים. לקנות דברים ע"י סדר עדיפויות לפי הסכום מזומן שנשאער בארנק. והכי חשוב זה אחרי שיצאתם החוצה, חזקו אחד את השני ותגידו  "אנחנו צריכים שינוי". השלב הראשון והכי חשוב הוא ההכרה שאתם צריכים שינוי. שינוי כלכלי, שינוי תודעתי, שינוי ניהולי. פשוט שינוי!

אז קחו לעצמכם זמן עצמי לבד או עם המשפחה ותגיעו להחלטה, לשנות.

ואני? אני אהייה פה בשבוע הבא להתחיל איתכם את השינוי.

שבוע טוב

 

זיו בן שוע

אימון והדרכה כלכלית נכונה לבית
טל׳: 050-9256124

חפשו גם בפייס "זיו לומדים להתנהל נכון כלכלית"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*