הדור שלא ידע את רבין: "מדברים על הרצח-לומדים על דמוקרטיה"

הדור שלא ידע את רבין: "מדברים על הרצח-לומדים על דמוקרטיה"

את יום הזיכרון ה-19 להירצחו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל ציינו במרכז הנוער העירוני ביום דיאלוג בסימן "צוק איתן – דמוקרטיה במבחן".

מזה 19 שנה, מאז הירצחו של יצחק רבין ז"ל, תחום הנוער של החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד עורך אירוע הנצחה שעיקרו מעגלי הידברות בסוגיות חברתיות אקטואליות. האירוע, שהשתתפו בו נציגי מועצת הנוער העירונית,חניכי תנועות הנוער, חיילי הנח"ל והמנהיגות הצעירה (מד"צים) עסק בנושאי שיח שונים כמו: זכות האדם להביע את עמדתו, חופש הביטוי, פלורליזם ומשמעות הדמוקרטיה. השנה הצוות המארגן של האירוע הוסיף לנושאי הדיאלוג נושא אקטואלי: מבצע "צוק איתן" מהזווית הפנים ישראלית תוך התמקדות בבחינת הדמוקרטיה הישראלית בזמן המבצע. מזל שאלתיאל – ראש תחום הנוער,שפתחה את האירוע אמרה כי, "7.000 אלפים בני נוער באשדוד מעורבים בפעילות למען הקהילה ובני הנוער המסורים והאכפתניקים מעידים כי אנו חיים בחברה ערכית".

קבוצות בני הנוער נחלקו ביום האירוע לפי גילאים – קבוצות תלמידי כיתות  ז'-ט' וקבוצות תלמידי כיתות י'-י"ב כדי לייצר אווירת שיחה הולמת ושוויונית בין החניכים. לאירוע קדם תהליך הכנה בארגוני ותנועות הנוער שעסק בחשיבותו של שיח ודיאלוג עם השונה, יצחק רבין – קווים לדמותו ומהו רצח פוליטי? והאם הדמוקרטיה הישראלית היא "דמוקרטיה בעירבון מוגבל" או שהיא ערך עליון?

הלן גלבר – הממונה על המתנ"סים, הנוער והקהילה שנשאה דברים קצרים בפני בני הנוער אמרה כי, "הדרך היחידה הראויה לחיות יחד היא באמצעות הידברות, שיח ודיאלוג, הנערכים בדרך ארץ ובדרכי נועם. נוכל להתפתח כחברה מוסרית רק אם נפעל מתוך מחויבות המושתתת על תפישת כבוד האדם ביהדות ועל ערכי הדמוקרטיה".

קדמו למעגלי השיח צפייה משותפת בסרטונים המתארים אירועים שקרו במהלך מבצע "צוק איתן" בתוך החברה הישראלית ומשחק קצר בהשתתפות הקהל – בהרמת יד המשתתפים הביעו הסכמה או אי הסכמה עם משפטים הנוגעים לחברה הישראלית ולעיר אשדוד, המשפטים עסקו בחשיבותה של הדמוקרטיה גם בזמנים של מחלוקת. לסיכום האירוע נציג מכל מעגל שיח הציג ברבים  את המסקנות שעלו בקבוצתו ולאחר מכן נערך טקס זיכרון ששם דגש על פועלו ודמותו של רבין, על תחנות בחייו ועל הדרך לשמר את הזיכרון.

צילום: לימור אדרי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*