הגלגל מסתובב ומסתובב

הגלגל מסתובב ומסתובב

הילדים נרגשים ומחכים וכל מספר זוכה ב… שאלה. איזו שאלה? שאלה בתחום הקיימות ואיכות הסביבה. איפה ? בבית ספר אמירים. על מה מדברים? על משחק חדשני בתחום הקיימות שפיתח צוות אמירים.

בית ספר אמירים, בניהולה של מיכל שהם וצוות המורים בהנחייתה של ליא בן אור, רכזת הקיימות, ערכו עבור תלמידי בית הספר משחק חדשני המעורר בהם סקרנות לשאול ולהבין נושאים בתחום הקיימות ואיכות הסביבה. זאת בנוסף למשחקים רבים וייחודיים אשר פותחו במהלך חצי השנה האחרונה בבית הספר, בשיתוף ילדי החברותא הירוקה וכלל  תלמידי בית הספר.

"מדובר בתהליך מרתק", סיפרה לנו מיכל שהם, מנהלת בית הספר, "בו שילבנו תהליכי למידה מעמיקים בתחום הקיימות עם פיתוח משחקים. התהליך כמובן, התקיים במסגרת הקמת חדר שלוה בנושא תרבות צריכה ופסולת בבית הספר".

ליא בן אור, רכזת הקיימות של בית הספר, הובילה את התהליך במהלך חצי השנה האחרונה, כאשר לצידה יותר מ- 40 תלמידי החברותא הירוקה של בית הספר – מועצת התלמידים הירוקה של בית הספר שהיא אחת מהמועצות הגדולות והמשמעותיות במערכת החינוך בעיר אשדוד. "חדר הקיימות", סיפרה לנו ליא עם עיניים נוצצות, "הוא עוד נדבך בתהליכי החינוך לקיימות אותם אני מקדמת בבית הספר. הנושא שבחרנו באופן טבעי לחדר היה נושא הפסולת ותרבות הצריכה, שכן זהו הנושא בתחום הקיימות בו בחרנו להתעמק". ליא מוסיפה ומציינת כי "השילוב עם תחום פיתוח המשחקים הגיע לאחר התייעצות עם תלמידי בית הספר וכל החדר כולו הוא תוצר של עבודה משותפת של הצוות עם התלמידים".

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד והצוות שלה – מרב יגר וקרן קיזלשטיין, יחד עם גליה פלג וכוכבה פיטרמן ליפשיץ מהרשת הירוקה – הגיעו השבוע לבית הספר לסיור בנושא הטמעת תהליכי קיימות ולפעילות חשיפת חדר השלווה. ד"ר רוזן ביקשה לציין את התרשמותה מהידע ורמת הבקיאות של תלמידי בית הספר כמו גם מההתלהבות בה סיפרו לנו התלמידים על התהליכים הירוקים אותם הם מובילים. עוד ביקשה ד"ר רוזן להודות למשרד להגנת הסביבה על התמיכה התקציבית הנדיבה וכן לגב' מרטין עובדיה, מנהלת האגף לחטיבה צעירה במינהל החינוך, על שילוב הכוחות ועבודת הצוות הייחודית הקיימת בעיר בתחום הקיימות.

צילום : תם כתום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*