הגיעו התוצאות הסופיות – הבחירות מאחורינו

הגיעו התוצאות הסופיות – הבחירות מאחורינו

אומרים תמיד שבחירות לא מסתיימות עד שמגיע האישור הרשמי ממשרד הפנים, הבוקר התבשר ראש עיריית אשדוד על זכייתו הרשמית, לא שהוא חשש אבל תמיד עדיף שהתוצאות רשמיות ומאושרות סופית ע״י משרד הפנים.

אם כן, ראש העיר מנצח ברוב דחוק של 41.18% אבל כשהמפתחות ללשכת ראש העיר אצלך בכיס אף אחד לא זוכר ואין שום רלוונטיות לתוצאות. ראש עיר שנבחר עם רוב של קול אחד מקבל בדיוק את אותן סמכויות של ראש עיר שזוכה ב90% מהקולות.

למרות כאב הראש בהקמת הקואליציה בגלל 2 המנדטים של סיעת ראש העיר ״אשדוד בתנופה״ הקואליציה תוקם ואולי מעז יצא מתוק ותקום קואליציה מגוונת, צעירה ומגוונת.

הטבלה לא משקרת אומרים בכדורגל, והטבלה מראה שוב את מחדל המנהיגות של שלושת המועמדים שלמזלו של ראש העיר הזוכה לא ידעו להתאחד ולא ידעו לשים את האגו בצד, לפחות לפי הטבלה המפוצלת היה זוכה מועמד מטעם השלושה ליותר מ-57%, למרות שזה לא מדעי יכול להיות שאף יותר או פחות בכל מקרה היה גדל הסיכוי באופן משמעותי ביחד לאחוזים של כל אחד בנפרד.

11,387 זה מספר הקולות ש״הלכו לפח״ במערכת הבחירות של 2018, ולא שלא דובר על בזבוז הקולות עוד בתחילת המערכה אך ככל הנראה זה בלתי נמנע ופוליטיקה תישאר תמיד פוליטיקה, למרבה המזל הסתיימה המערכה בצורה סבירה ויש נציגות הולמת לשלל המגזרים ואין לנו הרבה על מה להתלונן.

גם במערכה הזו יש מפסידים גדולים ומרוויחים גדולים, אין ספק שהמפסיד הגדול הוא בוריס גיטרמן שלא הצליח להיבחר אחרי 2 קדנציות כסגן ראש עיר, את הקולות שתה בלגימה אחת אלי נכט, גם הלן גלבר שאמנם שמרה על כוחה אך אימצה את המשפט ״כגודל הציפייה כך גודל האכזבה״. סך הכל היתה חברת אופוזיציה ותמשיך חברת אופוזיציה. ש״ס גדלה בשליש וכמובן, הלביאות, אשדודים ואלי נכט שנכנסו לראשונה למועצת העיר עם 2 מנדטים כל אחד הם ההפתעה החיובית של המערכה.

זו הטבלה הסופית של המערכה למועצת העיר, כפי שנרשמה באופן חוקי ולעד במשרד הפנים. 18 חברי מועצה חדשים יצטרפו ל-11 הותיקים.

כל מה שנותר זה לסגור את ההסכמים האחרונים ולצאת לדרך חדשה…. בהצלחה לעיר אשדוד וניפגש שוב ככל הנראה עם אותן אנרגיות ב-2023.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*