האם חוקרי משרד הכלכלה מטייחים חקירת תאונת עבודה קשה במפעל באשדוד?

האם חוקרי משרד הכלכלה מטייחים חקירת תאונת עבודה קשה במפעל באשדוד?

ו.ד, בן 39 נשוי + 1, רתך, תושב אשדוד שנכווה קשות יחד עם עובד נוסף בתוך מיכלית דלק במפעל של חברת שביט ובניו באזור התעשייה הצפוני באשדוד, אינו סיבה מספקת  בכדי שחוקרי משרד הכלכלה (משרד התמ"ת לשעבר) יפתחו בחקירה רצינית של המקרה.

באי כוחו של ו', עו"ד הדין אבי טויזר וסבטלנה ממן מטויזר ושות' הגישו תלונה בנושא ליחידת הביקורת במשרד הכלכלה, לאחר ששרון בן גל, מנהלת תחום בכיר חקירות ואכיפה במשרד הכלכלה הבהירה, שאין בכוונת המשרד לחקור את תאונת העבודה הקשה.

בן גל כתבה לפני כ-4 חודשים לבאי כוחו של הנפגע, כי למחרת התאונה שאירעה בחודש מרץ 2012, נשלחו שני חוקרים שאספו המידע הרלוונטי לאירוע ושוחחו עם מספר אנשים.

רק לאחר 9 חודשים החוקרים החליטו לכתוב את הדו"ח. המשרד תירץ זאת בכך שבכל המחוז מועסק  חוקר תאונות עבודה אחד בלבד וכי בהתאם לנהלים ולהנחיות הנהלת המינהל, לא נפתחת חקירה פלילית במקום בו החוקר לא מגלה עבירות על חוקי הבטיחות וכך נעשה במקרה זה. לטענת המשרד, בכל שנה קורות בישראל  65 אלף תאונות עבודה ורק מקרים בודדים נחקרים בשל מצוקת כוח אדם במינהל הכוללת 8 עובדים. לכן היא ציינה,  לא נוכל לחזור ולבצע חקירה.

מתוך דו"ח החוקרים שהגיע לידי משרד עורכי הדין טויזר ושות' עולה, כי במסגרת הבירור החוקרים הסתפקו בדבריהם של מנהל המשמרת וסמנכ"ל התפעול של המפעל. עדים לתאונה והעובד עצמו שנכווה קשות, אושפז במשך כ- 10 חודשיםבבית החולים כאשר בחלק מהזמן היה מונשם וללא הכרה, כלל לא נחקרו. כיום העובד סובל מ-92 אחוזי נכות לצמיתות ועבר ניתוחים רבים כשהוא סובל מכוויות בדרגה 3 ב-70 אחוזים מגופו: פניו, צווארו וגפיו.

עו"ד סבטלנה ממן ממשרד טויזר ושות' כותבת לשרית אברמוב – רכזת מחוזית ת"א והמרכז במשרד הכלכלה-  כי "הממצאים המפורטים בדו"ח הבירור אינם תואמים בלשון המעטה את נסיבות התאונה כפי שהיו בפועל. רק  ב-2013 כשנה וחצי לאחר התאונה, המשטרה זימנה את העובד לעדות לצורך העברת החומרים אל משרדכם ולמרות עדותו במשטרה לא ברור כיצד תאונה כה קשה עם שני נפגעים קשה, כלל לא נחקרה על ידכם".

עוה"ד כותבת לאברמוב כי "הימנעותכם מחקירה מלאה ורצינית מעלה תהיות רבות ודי לחכימא ברמיזא" תוך שהיא דורשת לחקור לעומק את נסיבות התאונה הקשה.

בעקבות התשובות התמוהות, משרד טויזר ושות' החליט כאמור לפנות בתלונה ליחידת הביקורת של משרד הכלכלה בטענה כי "דיון בדו"ח הבירור מעלה תהיות ושאלות קשות ורבות בעניין תקינות התנהלות מינהל הבטיחות. "איך ייתכן שתאונה כה קשה כלל לא נחקרה על ידי מינהל הבטיחות באופן ממשי ורציני שרק במזל לא הובילה לאובדן חייהם של שני עובדים", אומרים במשרד ומוסיפים כי "הבירור נערך למראית עין וכלפי חוץ בלבד". באי כוחם של העובד שנפגע קשות מבקשים מיחידת הביקורת להורות על ביצוע חקירה רצינית מלאה ומקיפה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*