האט, אזור ילדים

האט, אזור ילדים

שלטים זוהרים, חדשים ומיוחדים, הוצבו ליד כל בתי הספר היסודיים בעיר ומתריעים בפני הנהגים להאט את רכבם כשהם נכנסים לאזור שיש בו ילדים. השלט מזכיר את שלטי school zone בחו"ל ובמהלך הקיץ הוצבו כ-100 כאלה באשדוד. על המלאכה מנצחת המחלקה לבטיחות בדרכים והיחידה לבטיחות בדרכים במינהל ההנדסה. סעו בזהירות, ילדים בדרך.

בין כל ההכנות ועבודות ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים, עמלה גם גב' אילנית אלימלך, מנהלת המחלקה לבטיחות בדרכים, וארגנה שלטים חדשים ומאירי עיניים המזהירים את הנהגים כי הם נכנסים לאזור שבו יש ילדים. "מדובר בשלט ייחודי וראשון מסוגו בארץ, בסגנון שלטי school zone המוכרים בחו"ל, המציין כי הנהגים נכנסים ל'אזור ילדים' ועליהם לנהוג בזהירות" אומרת אלימלך ומציינת כי לקראת פתיחת שנת הלימודים הוצבו כ-100 שלטים כאלה ליד כל בתי הספר היסודיים בעיר.

השלטים כאמור נועדו להורות לנהגים על האטת מהירות הנסיעה במוקדי סיכון בהם נמצאים ילדים, כאשר המטרה היא להוריד מהירות ל-30 קמ"ש. השלטים עצמם אשר הותקנו ע"י היחידה לבטיחות בדרכים במינהל ההנדסה, בולטים בצבע צהוב בוהק ועליהם הכיתוב "האט, אזור ילדים", כך שהנהגים לא יוכלו לפספס אותם. "אין עוד מקומות בארץ עם שילוט כזה ובצבע הזה" אומרת אלימלך ומציינת כי "מדובר בשילוט עירוני שאיננו תמרור, ומהווה הסברה והתרעה לנהגים, בשפה קצרה וברורה".

הבוקר, עשרות אלפי תלמידים עשו את דרכם למוסדות החינוך ובנוסף לשלטים הוצבו משמרות הזה"ב ליד מעברי החציה הסמוכים לבתי הספר, כשהם מלווים בשוטרים ובמתנדבים. "שעות הבוקר הן עמוסות ולחוצות. כולם צריכים להגיע באותה שעה וכולם ממהרים ומכאן חשיבות השלטים כמי שממבקשים מהנהגים נהיגה זהירה" אומרים במחלקה לבטיחות בדרכים ומאחלים שנת לימודים פוריה ובטוחה.

צילום: עיריית אשדוד 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*