האדמו"ר מפיטסבורג נפטר מקורונה.

האדמו"ר מפיטסבורג נפטר מקורונה.

אבל כבד ירד על העיר אשדוד, על קהל חסידיו והמגזר החרדי ועל כל תושבי העיר, עת הגיעה הבשורה על פטירתו של הרב החשוב רבי מרדכי מאטל יששכר בער לייפער מפיטסבורג זצ"ל. הבשורה המרה התפשטה מהר מאוד ברחבי העיר והותירה תושבים רבים עצובים וכואבים על מותו בטרם עת. האדמו"ר מפיטסבורג, יקיר העיר אשר המשיך את המפעל החסידי של אבותיו באשדוד, יובא היום למנוחת עולמים באשדוד. יהי זכרו ברוך.

לאחר חודש ימים שתושבי אשדוד עקבו בדאגה אחר מצבו הבריאותי של האדמו"ר מפיטסבורג ונשאו תפילה לשלומו ובריאותו, נכנע כבוד הרב לנגיף הקורונה ונפטר אתמול בלילה לאחר שחלה הידרדרות מהירה בבריאותו. "לצערי הרב ובכאב גדול אנחנו מלווים היום את האדמו"ר היקר למנוחת עולמים ומבכים את מותו בטרם עת של אחד מהיסודות החשובים של הקהילה שלנו" אמר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, עם קבלת הבשורה המצערת.

האדמו"ר היקר נמצא חיובי לקורונה לאחר שחש ברע ופונה לבית החולים. חודש ימים היה האדמו"ר מאושפז ותושבי העיר לא פסקו להתפלל לשלומו. היום הוא יובא למנוחות באשדוד, בעיר אשר נבחרה לשמש כמשכן קבע לחצר החשובה שייסדו אבותיו בארה"ב, לאחר נדודים באירופה ולאחר שניצלו ממוראות השואה. אביו, הרב אברהם אבא לייפר, הבן הבכור אשר התמנה לאדמו"ר וביסס קהילה בעיר פיטסבורג, החליט להעתיק את מרכז החסידות לאשדוד ובשנת התש"ל (1970), בא עם קהל חסידיו והקים את הקרייה החסידית של אשדוד. רבים הרימו אז גבה על הבחירה באשדוד שהייתה "צעירה ורחוקה" ממרכזי הדת בישראל, אך הוא ראה בחזונו כיצד אשדוד תהייה ביום מן הימים לעיר גדולה וחשובה והיה חשוב לו להיות מחובר לכל חלקי העם. ואכן, מאז ועד היום, גדלה העיר והיתה לאחת הערים החשובות בישראל, ואיתה גדלה גם חסידות פיטסבורג אשר זכתה להתחבב על כל תושבי אשדוד והפכה לחצר תוססת ופעילה עבור כולם.

הרב מרדכי לאופר זצ"ל, יקיר העיר בדיוק כמו אביו, זכה לבסס ולהרחיב את מפעל אבותיו והיה לאחד האדמו"רים החשובים באשדוד ובעולם החסידות. האדמו"ר מפיטסבורג גדל והתחנך באשדוד ולאחר שקנה ידיעות בכל מקצועות התורה גם בישיבות חשובות נוספות, ירש את אביו בשנת התש"ן (1990) ומאז הנהיג את קהילתו וזכה לאהבה מכל הקהילות. ד"ר לסרי שעמד בקשר רציף וחם עם האדמו"ר, התקשה לעכל את הבשורה. "אני מוקיר ומעריך אנשים, פורצי דרך, שמצליחים להגשים את חזונם ולהניח אחריהם מפעל חיים כה חשוב. האבא האדמו"ר ואחריו הבן היקר, הרב מרדכי, היו חלוצים שהלכו לפני המחנה והאירו לבאים אחריהם. קריית פוניבז' שלנו הייתה ציון דרך חשוב בתולדות העיר, בימים שהעיר הייתה בחיתוליה. הם עשו כאן מהפכה ולא לחינם זכו גם האב וגם הבן בתואר יקיר העיר" אומר ראש העיר.

בפוסט אישי וחם שהעלה ד"ר לסרי, הוא מתאר את הידידות האמיצה בין השניים: "היתה לי הזכות הגדולה להיות בידידות אישית קרובה וחמה איתו. בפגישותינו לעיתים קרובות, נחשפתי לחוכמתו הרבה והידע התורני העצום, ובהם אישיותו הקורנת חום ואהבה לכל יהודי – אשכנזים וספרדים, רמי המעלה ופשוטי העם". ראש העיר תיאר כיצד הסכים האדמו"ר לקבל ממנו את אות 'יקיר העיר', על מפעלי החסד שלו ועל תרומתו לקהילה. "נוסף על הקמת שורה של ארגוני צדקה וחסד לטובת כל התושבים, הוא פעל לקירוב לבבות והרבות אהבה לכל אדם". ראש העיר הביע את תנחומיו הכנים, בשם חברי מועצת העיר ותושבי העיר, לרבנית שתחי' לילדיו ולכל ציבור צאן מרעיתו באשדוד וברחבי מדינת ישראל והעולם, וחתם "תהי נשמתו צרורה בצרור החיים, אמן".

היום יובא האדמו"ר למנוחות בבית העלמין באשדוד. הותיר אחריו משפחה לתפארת, בנים ובנות העומדים בראשי קהילות באשדוד ומחוצה לה, וקהל חסידים גדול המבכים את מותו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*